וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תאונת אימונים בארה"ב: חיל האוויר מקרקע את מטוסי ה-F-35

11.10.2018 / 18:43

אלוף נורקין הודיע על בדיקה של כלל מטוסי ה"אדיר" שתימשך כמה ימים, ובסיומה הם יחזרו לפעילות מלאה. לפני כשבועיים התרסק דגם של מטוס הקרב בקרוליינה הדרומית בעקבות תקלה טכנית, וארה"ב החליטה לקרקע את כל המטוסים שברשותה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין החליט היום (חמישי) לערוך בדיקה לכלל מטוסי ה"אדיר" (F-35) בעקבות תקלה טכנית שהתגלתה לפני כשבועיים בארצות הברית. הודעת דובר צה"ל הגיעה לאחר שהצבא האמריקני קרקע את כלל מטוסי ה-F-35 שברשותו.

ההחלטה על קיום הבדיקה, שתימשך כמה ימים ובסיומה יחזרו המטוסים לפעילות מלאה, התקבלה לאחר שממצאי החקירה הטכנית של מנהלת התכנית ה-F-35 האמריקנית הועברו לידי חיל האוויר. וזאת, למרות שלא מדובר בדגם הקיים בשירות חיל האוויר הישראלי, ולמרות שלא התגלה כשל המטוסים.

עוד בוואלה! NEWS:
החשוד ברצח אשתו בנתניה הודה בחקירה: דקרתי אותה במהלך ויכוח
פיגוע בשומרון: חייל נפצע בינוני מדקירה ואישה נפצעה קל; המחבל נמלט
מאות אלפים ללא חשמל: הוריקן "מייקל" הותיר הרס בפלורדיה

צמד מטוסי אדיר נווחתים לראשונה בארץ בבסיס נבטים, 14 בספטמבר 2017. דובר צה"ל
יחזרו לפעילות מלאה רק עם סיום הבדיקה. מטוס F-35 של חיל האוויר/דובר צה"ל

לפני כשבועיים, במהלך תאונת אימונים בקרוליינה הדרומית, התרסק מטוס מסוג F-35B, אחד משלושת הדגמים שנרכשו על ידי חיל האוויר האמריקני. בתאונה לא היו נפגעים והטייס הצליח לשרוד את ההתרסקות. אחרי התאונה חיל הנחתים מסר כי הנסיבות נחקרות והיום, בעקבות הקרקוע, הודיעה המנהלת העולמית כי "בדיקות יושלמו ב-24 עד 48 השעות הקרובות".

תכנית הפיתוח של החמקן, שאחד מדגמיו נמצא בשירות חיל האוויר, צפויה להימשך בין 30 ל-40 שנה. היא ספגה לא אחת ביקורת על המחיר שלה ועל יעילותה. עם זאת, הפנטגון הכריז לאחר התאונה על חוזה חדש לרכישת 141 מטוסים, בעלות של כ-89.2 מיליון דולר עבור כל אחד מהם.

עוד באותו נושא

בגלל תאונת האימונים: ארה"ב מקרקעת את כל מטוסי ה-F-35 שלה

לכתבה המלאה
הטיסה הראשונה של מטוס האדיר בפורט וורת' שבטקסס, 28 בנובמבר 2016. לוקהיד מרטין, אלכסנדר גרובס, מערכת וואלה! NEWS
תכנית פיתוח שספגה לא אחת ביקורת. מטוס F-35/מערכת וואלה! NEWS, לוקהיד מרטין, אלכסנדר גרובס

ה-F-35B הוא משלוש גרסאות של החמקן, שכמה ימים לפני התאונה עשה את טבילת האש הראשונה שלו במהלך תקיפה באפגניסטן. ישראל גם הייתה הראשונה לעשות שימוש מבצעי במטוס הקרב במהלך פעילות במזרח התיכון, שאותה לא חשפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully