וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים ללא חשמל: הוריקן "מייקל" הותיר הרס בפלורדיה

11.10.2018 / 15:27

הסופה, השלישית בחוזקה שפגעה אי-פעם בארה"ב, נחלשה והמשיכה לאלבמה, לא לפני שגרמה לנזקים רבים בפלורידה. בתים רבים נהרסו, עצים קרסו וחלקים גדולים הוצפו. "הרוח הרסה את הכול"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הוריקן "מייקל", הסופה השלישית בחוזקה שפגעה אי-פעם בארצות הברית היבשתית, מתקדם היום (חמישי) לכיוון צפון-מערב אחרי שהכה בפלורידה. למרות היחלשותו, הוא צפוי לגרום לגשמים כבדים בג'ורג'יה ובמדינות קרוליינה. עד כה, לפי גורמים רשמיים ודיווחים מקומיים, גבתה הסופה את חייהם של שני אנשים - גבר נהרג כשעץ קרס על ביתו בפלורידה, וילדה מתה כשהריסות פגעו בביתה בג'ורג'יה.

הסופה, שהוגדרה הוריקן בעוצמה 4 עם פגיעתה ביבשה, הייתה החזקה ביותר שהכתה בפלורידה זה 80 שנה, אך היא נחלשה במהירות עם התקדמותה לעבר ג'ורג'יה. עתה היא מוגדרת כסופה טרופית עם רוחות במהירות של כ-90 קמ"ש.

צפו בתיעוד ההרס בעקבות הוריקן "מייקל"

יותר מ-700 אלף בתים ובתי עסק נותרו ללא חשמל בפלורידה, באלבמה ובג'ורג'יה בשעות הבוקר של חמישי, ועוד אלפי תושבים מתבצרים במקלטים אחרי שנמלטו מבתיהם. בנוסף להרוגים, היה הרס רב של בתי מגורים, הצפות נרחבות, ומקרים רבים של עצים אשר נפלו על קווי מתח גבוה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נזקי סופת ההוריקן מייקל בפלורידה ארצות הברית 11 אוקטובר 2018. רויטרס
עצים קרסו על קווי חשמל. נזקי ההוריקן בפלורידה/רויטרס

המטאורולוג בוב הנסון, שצפה בהתפחותו של ההוריקן מסופה טרופית להוריקן בדרגה 4, העיד כי "תמונות הלוויין של ההתפתחות של 'מייקל' בליל יום שלישי היו מעוררות תדהמה".

גורמים רשמיים אמרו כי סופה כה חזקה מעולם לא פגעה בחלק הצפון-מערבי של פלורידה, רצועה של כ-320 ק"מ באורכה ובין 80 ל-160 ק"מ ברוחבה. היא התחזקה במהירות מפתיעה, אחרי שזרעה הרס במרכז אמריקה, ולכן תושבים רבים לא הספיקו להימלט.

"הרוח הייתה סוריאליסטית, היא הרסה את הכול", אמר ג'ייסון גנדרסון, חבר בקבוצת מחלצים, לרשת CNN מפרבר של העיר פנמה סיטי. "זה בלתי ייאמן, זה שובר לב".

סופת ההוריקן מייקל בחופי פלורידה. רויטרס
הסופה התחזקה במהירות. גלים מכים בחופי פלורידה, אתמול/רויטרס

מושלי קרוליינה הצפונית והדרומית קראו לתושבים להתכונן לגשמים עזים ולרוחות חזקות, בעוד שהן עדיין מתאוששות מנזקי הוריקן "פלורנס" מלפני כחודש. המרכז הלאומי להוריקנים הזהיר כי בחלק מהאזורים עשויים לרדת עד 18 ס"מ של גשם. לפי התחזיות, בפלורידה כמות הגשם עלולה להגיע עד ל-30 ס"מ.

ביל מאנינג, מוכר בצרכנייה בן 63, נמלט עם הוואן שלו בפנמה סיטי למקומות בטוחים יותר רק כדי לגלות שהחשמל מנותק. "אלוהים, זה מפחיד, לא ציפיתי לכל זה", אמר.

הנשיא דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום בכל חלקי פלורידה ובכך שחרר סיוע פדרלי למדינה. לפי המושל, כ-3,500 חיילי המשמר הלאומי של פלורידה נפרסו ברחבי המדינה, יחד עם כאלף אנשי חילוץ והצלה. בנוסף לכך, הפנטגון הקצה יותר מ-2,200 חיילים בשירות סדיר, יחד עם ציוד צבאי נוסף, למקרה הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully