וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בשומרון: חייל נפצע בינוני מדקירה ואישה נפצעה קל; המחבל נמלט

חייל במילואים נפצע בינוני וצעירה נוספת נפצעה קל מרסיסי ירי בפיגוע בכיכר המרחבית "שומרון" בכניסה לשכם. מצוד מתנהל אחר הדוקר, שנמלט מהזירה. הפצועה שיחזרה: "שמעתי צעקות, ראינו מישהו נמלט, ואז הרגשתי דם"

עריכה: שניר דבוש

שני בני אדם נפצעו היום (חמישי) בצומת החטיבה המרכזית "שומרון" שבכניסה לשכם. חייל במילואים כבן 30 נפצע באורח בינוני מדקירה. צעירה נוספת בת 26, תושבת אלון מורה ששהתה במקום עם משפחה, נפצעה באורח קל מרסיסי ירי של חייל שניסה לפגוע במחבל. הדוקר נמלט מהזירה וכוחות מבצעים סריקות לאיתורו. הפצועים טופלו בזירה ע"י מד"א, ופונו להמשך קבלת טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. לאחר כמה שעות שוחררה הצעירה לביתה.

הפצועה שיחזרה את האירוע וסיפרה כי נשמעו צעקות בטרמפיאדה, הסמוכה למחסום חווארה. "ראינו מישהו נמלט, לא עבר הרבה זמן ואז הרגשתי דימום מהרגל", הוסיפה.

עד ראייה שנכח במקום סיפר על האירוע כי "המחבל הגיע מהכביש עם סכין ענקית. התחלתי לרוץ ושמעתי יריות". בתגובה לפיגוע, יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר "אני אומר בצורה ברורה, לא נסכים ולא נקבל טפטוף של אירועי טרור יום אחרי יום. אזרחי יהודה ושומרון לא שונים מאזרחי ישראל בכל מקום אחר. אנחנו זכאים לביטחון כמו כולם".

במקביל למצוד אחר המחבל מאזור התעשייה בברקן, החלו כוחות צה"ל לנהל מצוד גם אחר המחבל הדוקר. הפלסטינים מדווחים על סריקות ובדיקת כלי רכב בגזרת שכם. הכוחות מנסים להתחקות אחר המחבל ונתיבי הבריחה האפשריים.

עוד בוואלה! NEWS
עליזה נרצחה ע"י בעלה, שנמלט ואותר כעבור שעות: "אהובה על כולם"
אחרי ארה"ב - מפולות בבורסות באסיה; טראמפ: "הבנק הפדרלי השתגע"
בדרך לסנקציות על סעודיה? סנאטורים פנו לטראמפ בדרישה לחקירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע הדקירה בחטמר שומרון , אוקטובר 2018. תצפית TPS
כוחות רפואה בזירת הפיגוע, היום/תצפית TPS

עוד הוסיף דגן כי במועצה דורשים מהממשלה להורות לצה"ל לבצע פעולות תגמול כמו בעבר בכל מקום שממנו יוצא מחבל. במקביל כוחות הביטחון ממשיכים בחיפושים אחר המחבל שביצע את הפיגוע בתחילת השבוע באזור התעשייה ברקן שבשומרון בו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי.

השבוע רמז שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הכוחות קרבים לתפיסת המחבל. "אנחנו מתקרבים אל המחבל, הזמן שלו הולך ואוזל", צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. "נפגשתי היום עם מסתערבי יחידת 'דובדבן'. עקבתי מקרוב אחר המאמצים הכבירים ללכידת המחבל שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל ואת זיו חג'בי. היחידה הזאת עושה דברים דמיוניים, הרבה מעבר לכל ספר מתח", הדגיש.

גורמים במערכת הביטחון העריכו מוקדם יותר היום כי המחבל שביצע את הפיגוע בברקן, אשרף אבו-שחה, פועל "כזאב בודד". "יש אינדיקציות על כך שהוא נמצא בפער השטח הזה", אמרו. לדברי הגורמים, בוצעו ביומיים האחרונים לא מעט פעולות חקירה שכללו בין היתר תחקור ותשאול של עדי ראייה.

זירת הפיגוע בכניסה לשכם. מערכת וואלה! NEWS
כתמי הדם בזירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS

"אנחנו יודעים בגדול את מסלול הבריחה שלו. בשל העובדה כי הוא נמצא בהימלטות ולא מתכוון להסגיר את עצמו לידי מערכת הביטחון, אנחנו סבורים כי המגע איתו יהיה מגע של אש והוא ינסה לפגוע בכוחות שיסגרו עליו כדי לעצור אותו", מסרו.

(עדכון ראשון 13:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully