וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארה"ב - מפולות בבורסות באסיה; טראמפ: "הבנק הפדרלי השתגע"

"זה תיקון שאנחנו מחכים לו הרבה זמן", כך כינה נשיא ארצות הברית את המפולת בוול סטריט שגררה ירידות חדות גם באסיה. טראמפ תקף את יו"ר הבנק הפדרלי - ואת החלטתו להעלות ריבית. על רקע הירידות החדות, הבורסה בתל אביב נפתחה הבוקר בירידות שערים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (רביעי) כי המפולת בשוק המניות הלילה היא "תיקון" מיוחל, וכי הבנק הפדרלי, שהעלה את הריבית בארצות הברית, "השתגע". את הדברים אמר על רקע ירידות חדות בבורסה בארצות הברית, שהובילה למפולת גם באסיה. "למעשה זה תיקון שאנחנו מחכים לו הרבה זמן, אבל לא באמת מסכים עם מה שהבנק הפדרלי עושה", אמר טראמפ לכתבים בעצרת לקראת בחירות האמצע שנערכה בפנסילבניה.

דברים של טראמפ מגיעים בעקבות ההערכה כי הבנק הפדרלי צופה העלאת ריבית נוספת השנה ועוד שלוש העלאות ריבית ב-2019. המסחר באסיה ירד הלילה בחדות, כשהבורסות בטוקיו ושנחאי צללו ביותר מארבעה אחוזים והבורסה בהונג קונג ביותר משלושה. הנשיא התייחס למצב המסחר ואמר כי אינו מוטרד ממנו.

עוד בוואלה! NEWS:
יומרני, יומרני מדי: כש-40 ישראלים מנסים להשפיע על הבחירות בארה"ב
אצבע על הכפתור האדום: האם טראמפ באמת יכול לפוצץ את העולם?
בת 50 נדקרה למוות בדירה בנתניה; מצוד אחר בעלה החשוד ברצח

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה 11.10.18. רויטרס, רויטרס
הנשיא בעצרת הבחירות/רויטרס, רויטרס

כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, הגיבה לדבריו של טראמפ, ויצאה להגנה על יו"ר הבנק. "אני לא מתכוונת להאשים את ג'רום פאוול בשיגעון. לא לא, הוא וחברי הפד הנוספים מבססים את החלטותיהם בצורה רצינית ואחראית", אמרה.

בצל המפולת בשוקי העולם, המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בירידות שערים. מדד תל אביב 35 יורד בכ-1.5% ומדד תל אביב 125 יורד בכ-2%. המסחר באסיה ירד הלילה בחדות, כשהבורסות בטוקיו ושנחאי צללו ביותר מארבעה אחוזים והבורסה בהונג קונג ביותר משלושה. אמש ירדו גם המדדים בוול סטריט בשיעור ניכר. מדד נאסד"ק ירד ב-4.06%, מדד דאו ג'ונס ב-3.1% ומדד S&P500 ירד ב-3.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully