וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לסנקציות על סעודיה? סנאטורים פנו לטראמפ בדרישה לחקירה

11.10.2018 / 6:53

במכתב ששלחו לטראמפ הודיעו 22 סנאטורים על פתיחה בחקירה של פרשת ג'מאל חאשקוג'י, שתחייב אותו לקבל החלטה אם להטיל סנקציות על מי שיימצאו כאחראים להיעלמותו. לפי דיווח בוושינגטון פוסט, המבצע יצא לדרך בהוראת יורש העצר

כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי/עריכה: יאיר דניאל

22 סנאטורים אמריקנים יזמו הלילה (חמישי) חקירה של היעלמות העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשקוג'י, שתאפשר להטיל סנקציות על האחראים לפרשה. במכתב שנשלח לנשיא דונלד טראמפ כתבו הסנאטורים כי "הציפייה שלנו היא כי בהחלטה שתקבל תשקול את כל המידע, כולל ביחס לדרגים הבכירים בממשלת ערב הסעודית".

במקביל, דווח הלילה ב"וושיגטון פוסט" כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן הורה לפתות את חאשקוג'י להגיע לסעודיה ולעצור אותו שם. לפי מקורות מודיעניים אמריקנים, שהצליחו ליירט שיחות של גורמים רשמיים בסעודיה שדנו בתכנית, זוהי ראייה נוספת שמצביעה על אחריות סעודית להיעלמותו של העיתונאי.

עוד בנושא:
דיווח: ארה"ב ידעה מראש על התכנית הסעודית לחטיפת העיתונאי
העיתונאי הסעודי לפני היעלמותו: לא חושב שאוכל לחזור לארצי
גם במחיר משבר אזורי, ליורש העצר הסעודי אין גבול ברדיפת אויביו

העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוגי, 2014. AP
היעלמותו העלתה סימני שאלה. ג'מאל חשוקאג'י/AP

בעקבות פניית הסנאטורים, הממשל יידרש לקבל החלטה בנושא בהתאם ל"חוק מגניצקי". במסגרתו על הממשל להשיב בתוך 120 יום אם החליט להטיל סנקציות על מי שנחשב כאחראי לפגיעה חמורה בזכויות אדם כגון עינויים, מעצר ממושך ללא משפט או הריגת אדם שהשתמש בחופש הביטוי שלו.

למהלך שותפים המנהיגים הדמוקרטים והרפובליקנים בוועדת יחסי החוץ של הסנאט, בוב קורקר ובוב מנדז, יחד עם הסנאטורים הבכירים לינדזי גרהאם ופטריק לייהי. בפנייתם לטראמפ נטען כי "היעלמותו האחרונה של העיתונאי הסעודי וכותב הטורים ל'ווישנגטון פוסט' מעלה את החשש שהוא היה קורבן להפרה חמורה של זכויות האדם המוכרות ברמה הבינלאומית".

חאשוקג'י נראה לאחרונה ביום שלישי שעבר כשנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, והיעלמותו הציתה סערה שעלולה לפגוע ביחסים החמים בין ריאד לבין וושינגטון, שרק בימים האחרונים החלה להתייחס לפרשה ולדרוש תשובות מהממלכה. גורמים טורקיים אמרו כי הם סבורים שהעיתונאי, שגלה בארצות הברית וכתב טורים ביקורתיים נגד מדיניות הממלכה, נרצח בפעולה מתוכננת.

עוד באותו נושא

מהנחיתה ועד הבריחה: נחשפה יחידת החיסול של העיתונאי הסעודי בטורקיה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ בעצרת בחירות בקנזס, 7 באוקטובר 2018. רויטרס
יחליט אם להטיל סנקציות. טראמפ/רויטרס

טראמפ אמר אתמול כי "המצב רע מאוד", ודרש לרדת לעומק חקירת היעלמותו. הוא הוסיף כי הוא שוחח בנושא עם בכירים סעודיים. סגנו, מייק פנס, הודיע כי וושינגטון מוכנה לשלוח צוותי FBI לטורקיה כדי לעזור בחקירה. הוא אמר כי הוא יזמין את ארוסתו של העיתונאי לבית הלבן.

לפי מחלקת המדינה, שר החוץ מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון וכן היועץ וחתנו של הנשיא ג'ארד קושנר שוחחו ביממה האחרונה עם יורש העצר ודרשו ממנו עוד מידע בנושא וכן קיום חקירה שקופה.

גם משרד החוץ של בריטניה הפציר בערב הסעודית לספק מידע על הפרשה. ברויטרס צוטט מקור סעודי, שאמר כי המודיעין הבריטי הסיק כי חאשוקג'י סומם על ידי הסוכנים הסעודים, אך מת ממנת יתר. גורם סעודי רשמי הכחיש זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully