וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבת מתוחה: בלון תבערה נחת בשפלה; צה"ל תקף בצפון עזה

בלון תבערה נמצא בבית אלעזרי שבאזור גדרה והביא לחסימות כבישים. נתניהו אמר כי "חמאס לא הבינו את המסר" והוסיף כי אם ההתקפות לא יופסקו, הן יופסקו בדרך כואבת מאוד. שבעה פלסטינים נהרגו בסוף השבוע מאש צה"ל בהפגנות בגבול רצועת עזה

צילום: מקור חדשות אמין

בלון תבערה נמצא היום (ראשון) בבית אלעזרי שסמוך לגדרה, באזור השפלה. הבלון ככל הנראה התפוצץ כשהיה באוויר. כוחות הביטחון הגיעו למקום והכבישים באזור נחסמו.

מוקדם יותר כלי טיס של צה"ל חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. במהלך היממה האחרונה פרצו בעוטף עזה ארבע שריפות בעקבות בלוני תבערה והושגה שליטה על כולן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה על המתיחות בעזה כי "חמאס לא הבינו את המסר". נתניהו הוסיף כי "אם הם לא יפסיקו את ההתקפות, הן יופסקו בדרך אחרת והיא תהיה כואבת. כואבת מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
העליון הקפיא את גירוש הסטודנטית שנאסרה כניסתה לישראל
"קיבל כסף על הרחבת בתי הזיקוק": ח"כ גפני במתקפה נגד יונה יהב. תיעוד
הילדים לא מסתובבים לבד: ארבעת מקרי הרצח שמטלטלים את העיר הצפונית

עשן בעוטף עזה בעקבות ההפגנות המתקיימות סמוך לגדר הגבול 12 אוקטובר 2018. שי מכלוף
עשן בעוטף עזה, יום שישי האחרון/שי מכלוף

ביום שישי האחרון נהרגו שבעה פלסטינים בהפגנות בגבול רצועת עזה. במהלך הפרות הסדר הניחה חוליית מחבלים מטען חבלה על גדר הביטחון בחסות העשן שהקשה על שדה הראייה. בעקבות הפיצוץ נפער חור גדול שאפשר ליותר מ-20 פלסטינים לחדור לשטח ישראל.

כוח צה"ל ביצע ירי באוויר כדי להרחיק את המחבלים, שחזרו ברובם לשטח הפלסטיני. שלושה מהם רצו לעבר עמדת צלפי צה"ל, שירו לעברם כשהם במרחק עשרות מטרים בלבד. שלושה מתו ויתר הפלסטינים הצליחו לגרור את הגופות בחזרה לשטח הפלסטיני.

עוד באותו נושא

"עשרות חתכו את הגדר": התצפיתנית שסיכלה את החדירה בעזה משחזרת

לכתבה המלאה
עימותים ברצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
עימותים בגבול רצועת עזה, יום שישי האחרון/רויטרס

מחקירה ראשונית של גורמי צבא עלה כי לוחמי יחידת עילית היו פזורים בעמדות הצלפים של צה"ל על הגבול בזמן פיצוץ מטען החבלה. הלוחמים זיהו את שלושת המחבלים שהתקדמו לעברם. על פי החשד אחד הפלסטינים, שלא נראה חמוש, טיפס לעבר העמדה, הלוחם כיוון לעברו את הנשק וצעק לעברו לעצור מספר פעמים. לאחר שלא עצר והתקרב ירה הלוחם בפלסטיני מטווח אפס. לפי הערכות של גורמי צבא, הפלסטיני שחדר ניסה לחטוף ללוחם את הנשק.

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו כי "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול היישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועה עזה".

(עדכון ראשון: 18:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully