וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשרות חתכו את הגדר": התצפיתנית שסיכלה את החדירה בעזה משחזרת

14.10.2018 / 7:30

סמל עומר קפלן מחיל האיסוף הקרבי זיהתה את 20 המתפרעים הפלסטינים שחדרו ביום שישי דרך גדר המערכת והניחו מטען. "הם יצרו חור בגדר והעשן מפיצוץ המטען כיסה את האזור", תארה. מחקירת צה"ל עלה כי אחד מהפלסטינים שחדר מעזה ניסה כנראה לחטוף נשק מלוחם - ונורה מטווח אפס

צילום: שי מכלוף עריכה: ליר שפיגלר

התצפיתנית שזיהתה את תקרית החדירה ביום שישי, סמל עומר קפלן, מגדוד "נשר" בחיל האיסוף הקרבי שיחזרה היום (ראשון) את הרגעים בהם ראתה עשרות מתפרעים חוצים את הגדר בגבול רצועת עזה. "ההתראה הראשונה על החדירה תפסה אותי כשאני מתגברת עמדה. קפצתי לנקודה וראיתי עשרות מתפרעים שחותכים את הגדר ומניחים מטען".

לאחר זמן קצרה ראתה סמל קפלן כי המתפרעים הצליחו ליצור חור בגדר והעשן מפיצוץ המטען מכסה את האזור. "זיהיתי את המתפרעים מנסים להתקרב לכוחותינו בחסות העשן והפרת הסדר האלימה. הכרזתי לכוחות בקשר והם החלו לבצע לעברם ירי אזהרה".

לאחר הירי מרבית החשודים חזרו על עקבותיהם לתוך השטח הפלסטיני, אולם סמל קפלן הבחינה בחשוד אחד שנותר בשטח ישראל. "ראיתי שחשוד אחד נותר בשטח ואיבדנו איתו קשר עין. ביצענו שחזור של התצפית בזמן אמת והודענו לכוחות שבוודאות יש מחבל נוסף, אחד הלוחמים זיהה וניטרל אותו".

עוד בוואלה! NEWS
ברקע שביתת 2,500 עובדים: שנת הלימודים האקדמית תשע"ט נפתחת
טראמפ והכומר נפגשו: "מודה לארדואן שנתן לזה לקרות"
כשמנהיג סעודיה הופך מההבטחה הגדולה של העולם הערבי - לצעיר פזיז

סמלת עומר קפלן תצפיתנית הצילה אירוע. דו''צ, דובר צה"ל
"ראיתי עשרות מתפרעים על הגדר". סמל עומר קפלן, היום/דובר צה"ל, דו''צ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקרב לעמדת צה"ל. המחבל מטפס על עמדת הצלפים, שישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך התקרית ביום שישי האחרון, חוליית מחבלים הניחה מטען חבלה על גדר הביטחון בחסות העשן שהקשה על שדה הראייה. בעקבות הפיצוץ נפער חור בגדר שאפשר ליותר מ-20 פלסטינים לחדור לשטח ישראל. רובם חזרו לשטח הפלסטיני. שלושה מהם רצו לעבר עמדת צלפי צה"ל, שירו לעברם כשהם במרחק עשרות מטרים בלבד. שלושה מתו ויתר הפלסטינים הצליחו לגרור את הגופות בחזרה לשטח הפלסטיני.

מחקירה ראשונית של צה"ל על התקרית החריגה ברצועה עלה כי לוחמי יחידת עילית היו פזורים בעמדות הצלפים של צה"ל על הגבול בזמן פיצוץ מטען החבלה. הלוחמים זיהו את שלושת המחבלים שהתקדמו לעברם. על פי החשד אחד הפלסטינים, שלא נראה חמוש, טיפס לעבר העמדה, הלוחם כיוון לעברו את הנשק וצעק לעברו לעצור מספר פעמים. לאחר שלא עצר והתקרב ירה הלוחם בפלסטיני מטווח אפס. לפי הערכות של גורמי צבא, הפלסטיני שחדר ניסה לחטוף ללוחם את הנשק.

עימותים ברצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
אלי מפגינים בחסות העשן. רצועת עזה, שישי/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully