וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

64% מהסטודנטים לא מוכנים לשוק התעסוקה: שנת הלימודים האקדמית נפתחת

14.10.2018 / 6:30

בזמן ש-300 אלף סטודנטים יפתחו את שנת הלימודים האקדמית, הסגל הזוטר באוניברסיטאות בן גוריון ותל אביב ומכללות נוספות ישבות. בסקר שבדק את שביעות רצון הסטודנטים נמצא שמכללת רופין עומדת בראש, בעוד אוניברסיטת בן גוריון בתחתית. כל הפרטים על שנת הלימודים תשע"ט

היום הראשון ללימודים אוניברסיטת  בן גוריות באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטת בן גוריון.באר שבע, היום/ראובן קסטרו

306,600 סטודנטים צפויים לפתוח היום (ראשון) את שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטאות ובמכללות. 230,800 סטודנטים יחלו את התואר הראשון, 63,400 סטודנטים יתחילו תואר שני, 11,400 סטודנטים לתואר שלישי ו-1,000 סטודנטים ללימודי תעודה. לאחר שבמשך שנים רבות מספר הסטודנטים גדל בכל שנה, במועצה להשכלה גבוהה עדים בשנים האחרונות להתייצבות ולהאטה במספר הסטודנטים.

לצד זה, ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן גוריון ובאוניברסיטת תל אביב הודיע על שביתה שתחל היום ללא הגבלת זמן. במרכז המאבק דורש הארגון לעגן את הביטחון התעסוקתי לעובדים, ולהביא בין השאר לכך שיזכו להתראה מוקדמת באשר להמשך העסקתם בשנת הלימודים הבאה. עוד מבקשים כי תלמידי התואר השני יקבלו שכר הוגן, תנאיהם של מסטרנטים ודוקטורנטים באוניברסיטה ישתווה למקביליהם באוניברסיטאות אחרות, היקפי המשרה יותאמו לשעות העבודה בפועל והזכות לימי מחלה ואבל תשמר.

עוד בוואלה! NEWS
חקירת התקרית בגדר: פלסטיני שחדר מעזה ניסה כנראה לחטוף נשק מלוחם
טראמפ והכומר נפגשו: "מודה לארדואן שנתן לזה לקרות"
נבדק החשד: מתנחלים יידו אבנים וגרמו למות הפלסטינית

היום הראשון ללימודים אוניברסיטת  בן גוריות באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ט. אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, היום/ראובן קסטרו
סקר שנת הלימודים האקדמאית תשע"ט. מערכת וואלה! NEWS
מי בראש ומי בתחתית? סקר שביעות רצון הסטודנטים/מערכת וואלה! NEWS

64% מהסטודנטים לא מרגישים מוכנים לשוק התעסוקה

התאחדות הסטודנטים הארצית פרסמה היום סקר לבחינת איכות ההוראה המתפרסם זו השנה התשיעית ברציפות. הסטודנטים הביעו שביעות רצון גבוהה יחסית לשנים קודמות מרמת הקורסים, ומיחס המרצים במוסדות, אך הציגו חשש גדול מהחיבור לשוק התעסוקה בסיום הלימודים: על פי הסקר 64% מהסטודנטים חשים שהמערכת האקדמית לא מכינה אותם באופן מיטבי לשוק התעסוקה. 83% מהסטודנטים גורסים כי הנושא החשוב ביותר שיש לטפל בו הינו חיזוק החיבור בין הלימודים לשוק התעסוקה.

עוד נמצא כי 64% מהסטודנטים מרוצים עד מרוצים מאוד מרמת הקורסים באקדמיה ו-68% מרוצים מיחס המרצים אליהם, הכולל זמינות ונכונות לסייע.

הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות" והשתתפו בו כ-8,000 סטודנטים וסטודנטיות ממרבית מוסדות הלימוד בארץ בחן את שביעות רצון הסטודנטים ממערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, כשהתבקשו לדרג את דעתם בתחומים מגוונים בציונים שבין 1 ל-5.

בראש המוסדות האקדמיים בהם סטודנטים הביעו את שביעות הרצון הגבוהה ביותר נמצא המרכז האקדמי רופין. לעומתו, המוסדות האקדמיים בהם הסטודנטים הביעו את שביעות הרצון הנמוכה ביותר, הם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מכללת אפקה, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, אוניברסיטת אריאל, והמכללה האקדמית תל אביב-יפו.

עוד נמצאו הבדלים מובהקים בציוני שביעות הרצון לפי מוסד. המוסדות עם ציון שביעות הרצון הממוצע הגבוה ביותר הם: המרכז האקדמי רופין (4.12) , האוניברסיטה הפתוחה (3.97), ומכללת תל-חי (3.94). המוסדות עם ציון שביעות הרצון הממוצע הנמוך ביותר הם: אוניברסיטת בן-גוריון (3.16) מכללת אפקה (3.21), ומכללת אורט בראודה (3.24).

סקר חמש האוניברסיטאות הנחשקות. מערכת וואלה! NEWS
חמש המוסדות בהם שביעות רצון הסטודנטים גבוהה/מערכת וואלה! NEWS

פתיחת שנת הלימודים ללא סגל זוטר - שביתה נרחבת במוסדות

כ- 2,500 עובדי הסגל הזוטר במוסדות, המהווים 75% מכלל הסגל האקדמי בו, יחלו מחר בשביתה במחאה על תנאי העסקתם ועל סירובה המתמשך של ההנהלה להציע שיפורים למצב.

"השביתה שאנו יוצאים אליה מחר היא לא על צ'ופרים או מותרות, אלא על ביטחון תעסוקתי ושכר הוגן", אמר יו"ר הסגל הזוטר באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע, עמית שמרת. "איפה נשמע הדבר שעובד במוסד אקדמי המבקש להיות בחזית המחשבה החופשית והנאורות, לא יזכה לימי מחלה ואבל, או יפוטר ללא הליך שימוע הוגן? זה לא רק שערורייתי אלא בלתי חוקי. אנו ערים למשמעות השביתה עבור אלפי הסטודנטים, אך נשבות ככל שיידרש בדיוק כדי שנוכל להבטיח שייהנו מהוראה איכותית ומרצים שמתפרנסים בכבוד", הוסיף.

גם באוניברסיטת תל אביב הודיעו בסגל האקדמי הזוטר על שביתה בטענה כי הוא סובל משכר נמוך והעדר ביטחון תעסוקתי מינימלי. בתוך כך, תתקיים הבוקר מחאה מחוץ לשער 7 באוניברסיטה. הסגל האקדמי הזוטר הדגיש שהוא מוכן לשבת למשא ומתן כנה ומרתוני, כולל בסוף השבוע החולף, מתוך מטרה למנוע את השביתה ולפתור את המשבר שפוגע בראש ובראשונה בסטודנטים. עד כה, הבקשות למשא ומתן שכזה לא נענו.

בנוסף, ב-12 מכללות ציבוריות הודיעו על סכסוך עבודה של הסגל הזוטר בשל הרצון לחתום על הסכם קיבוצי חדש, שבמידה והצדדים לא יגיעו להסדר תפרוץ שביתה של הסגל במכללות ב-21 לאוקטובר. "עדיין ניתן למנוע או לכל הפחות למזער את הנזק הגדול שצפוי משביתה ללא הגבלת זמן", כתב ד"ר רוברט אלבין, יו"ר הנהלת המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר במכללות במכתב ליו"ר ור"מ פרופ' שלמה בידרמן. "אנחנו קוראים לכם לשוב מידית לשולחן המשא ומתן במטרה להגיע להסכם קיבוצי חדש. אם לא יחול שינוי דרמטי שנת הלימודים תשע"ט לא תיפתח כסדרה, והסגל הבכיר בכ-12 מכללות ציבוריות יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי ועדת החינוך של הכנסת במכללה למנהל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully