וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים לא מסתובבים לבד: ארבעת מקרי הרצח שמטלטלים את העיר הצפונית

14.10.2018 / 13:33

ארבעה מקרי רצח ארעו בקריית ים בחודשיים האחרונים. השוטרים 'מבלים' שעות נוספות ברחובות, התושבים חוששים להסתובב לבד ברחובות ומתוסכלים מהמצב. "אין ביטחון לאף תושב", הם אומרים. "אני יוצא לרחוב ומסתכל ימינה ושמאלה, זה לא תמיד היה ככה"

צילום: יואב איתיאל

בחודשיים האחרונים קריית ים הפכה לזירת פשע בה התרחשו ארבעה מקרי רצח בהם נרצחו תושבי העיר. בין המקרים לא מסתמן קשר ואיש אינו יודע לומר אם פענוח האירועים ישים סוף למציאות המאיימת ברחובות. תושבי העיר הצפונית מפחדים להסתובב ברחבי העיר ונזכרים בימים יפים יותר.

השבוע פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום בגין חטיפה ורצח של מאיר סלומון, צעיר בן 19 תושב קריית ים. לפי חקירת המשטרה, גבר בן 30 וצעיר בן 21, הגיעו בסוף אוגוסט האחרון לדירת משפחת סלומון, חטפו אותו מול משפחתו ולאחר מכן רצחו אותו באלימות קשה. בשעות הבוקר שלמחרת נמצאה גופת הצעיר, סמוך לאצטדיון הישן בעיר. במשטרה סבורים כי הרקע לרצח הוא חוב כספי.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
חטיפה ואלימות קשה: שני תושבי הקריות חשודים ברצח בגלל חוב כספי
עוד רצח בצפון: גבר נורה למוות בלב שכונת מגורים בקריית ים
בגלל סכסוך שכנים: אדם נהרג ושניים נפצעו בקטטה בקריית ים
ירו במסעדה - ונמלטו ליער: כתב אישום נגד הרוצחים בקריית ים

זירת הרצח בקרית ים. מערכת וואלה! NEWS
זירת הרצח בה נמצא סולומון בקריית ים, אוגוסט/מערכת וואלה! NEWS

מקרה נוסף אירע לפני כשבוע בו נרצח מקסים בן נעים בן ה-55. בן נעים, ברחוב הראשי בעיר. בן נעים בעברו הורשע ושהה במעצר, וכן ניסו לחסלו כמה פעמים. בשנים האחרונות ניסה בן נעים להתרחק מדרך הפשע אולם, בעודו צועד ברחובות העיר חשוד רכוב על קטנוע ירה בו למוות. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו לעייני עשרות שכנים שהתגודדו סביבו.

רק 30 מטרים משם, שבועיים קודם לכן, התרחש הרצח השלישי. במוצאי שבת, 22 בספטמבר, התפתחה קטטה רבת משתתפים שבסופה התמוטטו שלושה גברים. הפצועים הובאו לבית החולים רמב"ם שבחיפה, שם נקבע מותו של סרגיי איטין בן ה-48, שמת משטפי דם פנימיים שנבעו ממכה שקיבל מפטיש. שני הפצועים הנוספים שבו להכרה. במשטרה חוקרים את המקרה.

עוד באותו נושא

אישום: חטפו ורצחו בשל חוב של כמה אלפי שקלים בקריית ים

לכתבה המלאה
חשד לרצח בקרית ים. מערכת וואלה! NEWS
זירת הרצח ברחוב ויצמן/מערכת וואלה! NEWS

המקרה הרביעי אירע לפני כחודשים בחילת אוגוסט. תושב העיר מאור בן חיים בן ה-28 נורה למוות בעת שישב עם חברים בבית קפה בחוף. בן חיים, נשוי ואב לשני ילדים, ניהל קבע מפגש במקום כדי ליישב את ההדורים בעניין סכסוך של אחיו.

לפי החשדות, שני צעירים, מאור כהנא-אואנונו בן 23 ואריאל ורדיניאן בן 28, הגיעו למסעדה ולאחר מרדף ירו בבן חיים למוות. גם אירוע זה התרחש מול הלקוחות שישבו במקום. כתב אישום הוגש נגד החשודים.

סדרת רציחות בקריית ים, לאייטם יואב איתיאל. --, מערכת וואלה! NEWS
ארבעה מקרי רצח בחודשיים - מיקום התקריות בקריית ים/מערכת וואלה! NEWS, --
"אין בטחון לאף תושב. הרבה תושבים ממורמרים. את שרשרת האירועים הזו ניתן היה לקטוע"

תושבי קריית ים מנסים להתרגל למציאות החדשה ומספרים על הפחד להסתובב ברחובות. ג', תושב העיר בן 36 המתגורר עם אשתו ושלושת ילדיו, נולד וגדל במקום. "מקרי רצח לא התחילו לפני חודשיים", הסביר ג'. "אני עוד זוכר היטב את החיסול ליד בית הספר 'אורים' לפני כשנה וחצי, שם רק בנס לא נגרמו נפגעים לתלמידים".

ג' מספר שמצב זה לא תמיד היה ככה ובעבר לא היה פחד להסתובב ברחובות. "פעם טיילנו חופשי. היום כשאני יוצא לרחוב, במיוחד בלילה, אני מסתכל ימינה ושמאלה", סיפר ג'. "לילדים שלי אני לא מרשה לצאת אחרי שמונה בערב וכשאשתי מגיעה בחושך היא מתקשרת אליי מהחנייה כדי שאהיה איתה על הקו בזמן שהיא צועדת הביתה, כדי שלא ייקרה כלום - זו המציאות". ג' הוסיף ואמר כי "אין ביטחון לאף תושב. הרבה תושבים ממורמרים. את שרשרת האירועים הזו ניתן היה לקטוע".

קטטה בקריית ים. עיריית קריית ים - ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת אירוע הקטטה, בה מת של סרגיי איטין בחודש ספטמבר/מערכת וואלה! NEWS, עיריית קריית ים - ללא קרדיט

בניגוד אליהם יש תושבים הסבורים שמדובר בגל אקראי, וכי יש מי "שבוחש בקלחת" לפני הבחירות כדי לפגוע בתדמית העיר."בכל מקום יש תופעות כאלה, אין שום קשר בין המקרים" אמרו תושבים.

עיריית קריית ים מסרו בתגובה כי "נגע הבריונות והאלימות הפך למכת מדינה בכל רחבי ישראל". לדבריהם, "אנחנו עדים לכך בקרב הנהגים בכבישים, רוכבי האופניים במרכזי הערים, הבליינים במועדוני הלילה ובשכונות. לכן על משטרת ישראל לשנס מותניים ולהגביר את נוכחותה ואת האכיפה כדי להבטיח את ביטחונו האישי של כל אחד מתושבי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully