וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חטפו ורצחו בשל חוב של כמה אלפי שקלים בקריית ים

11.10.2018 / 16:13

אבטם טורה ומור קריספי, שני צעירים בעלי עבר פלילי עשיר, מואשמים בחטיפה וברצח של תושב קריית חיים, מאיר סלומון. אם יורשעו הם צפויים למאסרי עולם ואף יותר. השניים ממשיכים להכחיש כל קשר לרצח

מאיר סולומון שנחטף ונרצח בבת ים. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
נחטף ונרצח בגלל חוב כספי. מאיר סלומון/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום חמור כנגד אבטם טורה בן 29 מקרית מוצקין וחברו מור קריספי בן 21 מקרית ים בגין הרצח של מאיר סלומון, בן ה-19, ב-26 באוגוסט האחרון, זאת על רקע חוב כספי בסך אלפי שקלים שחב להם הנרצח. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. טורה וקריספי ממשיכים להכחיש קשר לרצח.

על פי כתב האישום, ביום האירוע הגיעו טורה וקריספי לדירת השיכון של משפחת סלומון וקראו למאיר לפתוח את הדלת. כשנכנסו לדירה, השניים חנקו, הכו ואיימו על סלומון, והכל לעיני בני משפחתו. השניים מואשמים כי בהמשך חטפו את סלומון מביתו במטרה לסחוט אותו ולאיים עליו כדי לקבל את החוב. הנאשמים גררו אותו מהבניין ובמהלך נסיעה במונית שהזמינו מבעוד מועד, המשיכו להכותו.

על פי כתב האישום סלומון בכה, ביקש שיעזבו אותו ואמר שיחזיר להם את הכסף. השניים הגיעו לביתו של קריספי בקריית ים, שם המשיכו להכות אותו בכל חלקי גופו, חסמו את אפו ופיו שלו, עד שבסופו של דבר גרמו למותו.

עוד בוואלה! NEWS
חטיפה ואלימות קשה: שני תושבי הקריות חשודים ברצח בגלל חוב כספי
"מבקש גזר דין מוות": הוארך מעצר החשוד ברצח אשתו בנתניה
דיווח: טורקיה מחזיקה בהקלטות המוכיחות כי העיתונאי הסעודי נרצח

הזירה סמוך לרחוב כברי בקריית חיים, ליד האצטדיון הישן, בה נמצאה גופתו של מאיר סלמן  למחרת הרצח, מוטל ערום ללא רוח חיים.. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
חניון המשאיות בה נמצאה גופתו של סלומון בבוקר למחרת הרצח, קריית חיים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בני המשפחה הגיעו לדיון אך נותרו דוממים. האמא פרצה בבכי כשהנאשמים נכנסו לאולם. עו"ד תומר בן חמו, המייצג את המשפחה מטעם "תכנית סנה" של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים: "המשפחה המומה ומזועזת מהאירוע הקשה והמוות המיותר של בנה. אנחנו נוודא שהמערכת המשפטית תמצה את הדין עם כלל המעורבים בפרשה הזו, ואני מדגיש - כלל המעורבים. אנחנו מודים לצוות החקירה שעשה ימים כלילות לפענח את המקרה הקשה הזה ולהביא את הרוצחים לדין".

פרקליטות מחוז חיפה טענה כי מסוכנותם של השניים נלמדת "מאופיו האכזרי של מעשיהם". עוד אמרו כי "חטיפה של אדם לאור יום והכאתו באופן אכזרי שהביא למותו מלמדים על נועזות ומסוכנות ברף הגבוה ביותר, לכלל הציבור".
עוד עולה כי המשטרה ידעה על חטיפתו של סלומון ובזמן שעשרות שוטרים עסקו בחיפושים אחריו הוא עוד היה בחיים.

כשהיה בבית של קריספי, הספיק סלומון לשוחח עם קרובי משפחתו ורכז מודיעין של המשטרה בטלפון, לו אמר סלומון שהכל בסדר איתו. בניגוד לדברי רכז המודיעין, מיקומו היה מאוכן באותה שעה בבית של קריספי, לשם נחטף, ושם, כך נטען, עבר עינויים קשים עד שמת.

גופתו של סלומון נמצאה עירומה למחרת בקרית חיים. בחקירה עלה כי ככל הנראה נשטפה קודם לכן בחומרי ניקוי חזקים. לאחר המקרה הנאשמים נמלטו מהאזור ואותרו לאחר עשרה ימים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הבניין ברחוב ההסתדרות בקריית ים ממנו נחטף מאיר סלומון. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
בניין המגורים של משפחת סלומון, ממנו נחטף הנרצח/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
עו"ד תומר בן חמו. באדיבות המצולמים
עורך הדין תומר בן חמו המייצג את משפחת סלומון/באדיבות המצולמים

ההקלטות המפלילות של הנאשמים בעלי עבר פלילי עשיר

במהלך החקירה טורה וקריספי שתקו, אך הקצין במקום הקליט את טורה אומר "יש לי משהו חשוב ששכחתי להגיד לך, הבעיה הכי גדולה בתיק זה שהטלפון שלו היה אצלי עד 14:30 בערך, אחרי שהוא כבר היה מת. זרקתי את הטלפון שלי ושלו". עוד הוקלט כי אמר "בחטיפה אני אוכל אותה, אבל על הרצח אין להם כלום. אפילו שהוא היה איתי, הוא דיבר בטלפון עם קצין מודיעין, שמעתי הכל, הוא אמר שהכל בסדר איתו וניתק".

עורכי הדין יהלי שפרלינג ודורון נוי ממשרד עו"ד נוי סננס שפרלינג וחצרוני, המייצגים את אבטם טורה ומור קריספי טענו כי "הם מכחישים בתוקף את האמור בכתב האישום והם מצרים על כך שהוגש כתב האישום". עוד אמרו כי "זו טעות קשה של הפרקליטות והמשטרה שהאמינה שהם קשורים בכלל לרצח הזה. אנחנו מאמינים שבסופו של ההליך בית המשפט יאמר את דברו והם ישתחררו לביתם. אין אף ראיה שקושרת אותם ישירות לרצח - הכל נסיבתי".

לשני הנאשמים יש עבר פלילי עשיר: טורה הורשע בעבירות אלימות וריצה בעבר עונשי מאסר ארוכים. לקריספי עבר פלילי בעבירות שוד, הטרדה, הפרת הוראה חוקית, הפרעה לשוטר, תקיפה והחזקת סכין.

בגין מקרה זה השניים מואשמים בקשירת קשר לפשע חטיפה וסחיטה, חטיפה לשם רצח או סחיטה, רצח במזיד וסחיטה בכוח. אם יורשעו הם צפויים למאסרי עולם ואף מעבר לכך, בשל העבירות הנוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully