וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טורקיה מחזיקה בהקלטות המוכיחות כי העיתונאי הסעודי נרצח

גורמים בארצות הברית וטורקיה אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי ממשלת טורקיה הודיעה לגורמים רשמיים בארצות הברית כי יש בידיה הקלטות שמע וסרטונים אשר מוכיחים כי העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י נרצח בתחילת החודש מחוץ לקונסולייה של סעודיה באיסטנבול

כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי/עריכה: יאיר דניאל

ממשלת טורקיה הודיעה לגורמים רשמיים בארצות הברית כי יש בידיה הקלטות וסרטונים שמוכיחים כי העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י נרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול - כך מסרו הלילה (שישי) גורמים אמריקניים וטורקיים ל"וושינגטון פוסט", שבו כתב חאשוקג'י בשנה האחרונה טורים ביקורתיים נגד יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

לפי הגורמים, מההקלטה עולה כי צוות ביטחון סעודי עצר את חאשוקג'י בקונסוליה ואז הרג אותו. "הקלטת הקול מהקונסוליה קובעת מה קרה לג'מאל לאחר שנכנס", אמר גורם בכיר, ששמר על עילום שם.

עם זאת, גורמים רשמיים בטורקיה חוששים לשחרר את ההקלטות, משום שהדבר יכול לחשוף את האופן בו טורקיה עוקבת אחרי גורמים זרים בארצה. מכאן לא ברור אם גורמים אמריקניים אכן האזינו להקלטות, או שעמיתיהם מטורקיה רק תיארו להם את תוכנן.

העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
העיתונאי בכנס בלונדון בחודש שעבר/רויטרס

אתמול אמר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי אנקרה לא יכולה לשתוק על היעלמותו של העיתונאי הסעודי. בריאיון לעיתון המקומי הורייט, הוא הבטיח כי טורקיה חוקרת את כל ההיבטים בפרשה. בריאיון לכתבים עם שובו מהונגריה, אמר ארדואן כי טורקיה מודאגת מהפרשה, שעלולה להחריף את יחסי המדינה עם הממלכה הסונית, המתוחים ממילא סביב התמיכה של אנקרה בקטאר.

חאשוקג'י, לשעבר יועץ של בכירים סעודים ועיתונאי בולט בממלכה. הוא הפך ליועץ אסטרטגי בכיר לג'רארד קושנר, חתנו של הנשיא ויועצו הבכיר, וביסס עצמו ככוח מודרני וליברלי בערב הסעודית. הוא הגיע ביום שלישי שעבר לקונסוליה הסעודית באיסטנבול כדי להשלים את הליך הגירושים שלו על מנת להינשא מחדש לארוסתו הטורקית.

גורמים סעודיים אמרו כי העיתונאי עזב את הקונסוליה בתוך זמן קצר, אך גורמים באנקרה וארוסתו, שהמתינה לו מחוץ למבנה, אמרו כי הוא מעולם לא יצא משם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ביקור דולנד טראמפ בסעודיה, 20 במאי 2017. AP
היחסים בסכנה. טראמפ בביקורו בסעודיה בשנה שעברה/AP

אתמול אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי היעלמותו של חאשוקג'י היא "מזעזעת", אך לא פיזר האשמות. "אנו בוחנים את הדבר ביסודיות", אמר. "ואז יהיה לנו דוח מסודר בקרוב. אנו עובדים עם טורקיה ועם ערב הסעודית. מה שקרה מזעזע, בהנחה שזה אכן מה שקרה - אולי נופתע, אבל אני מפקפק בכך".

טראמפ אף הגדיר את יחסי ארצות הברית-ערב הסעודית כ"מצוינים". הוא הוסיף כי אינו מעוניין לנתק קשרים עסקיים עם בעלת בריתה הקרובה של וושינגטון, כשהתכוון לעסקת מכירת הנשק לממלכה הסעודית שתזרים לקופת המדינה האמריקנית כ-110 מיליארד דולר. "אם המצב יתברר כרע, יש בהחלט דרכים אחרות להתמודד איתו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully