וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירו במסעדה - ונמלטו ליער: כתב אישום נגד הרוצחים בקריית ים

7.9.2018 / 12:27

מאור כהנא-אואנונו (קפקא) ואריאל ורדיניאן הואשמו במעורבות ברצח מאור בן חיים במסעדת חוף בחודש שעבר. בכתב אישום נכתב כי השניים ביצעו את הרצח והצליחו להימלט ליער, ונמצאו לאחר שמסוק משטרתי הצליח לאתרם

גבר בן 30 נורה מקטנוע חולף בחוף ימית בקריית ים; מצבו אנוש/צילום: חדשות מתפרצות, עריכה: שניר דבוש

כתב אישום הוגש היום (שישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שני צעירים, מאור כהנא-אואנונו (קפקא) ואריאל ורדיניאן, בגין מעורבותם ברצח במסעדת חוף ימית שבקרית ים בחודש שעבר. חשוד שלישי שהוחזק במעצר למעלה מחודש שוחרר אך לא הועמד לדין.

כתב האישום מגולל את רצף האירועים שהסתיימו ברצח בערב 1 באוגוסט ואת פרטי החקירה שהותרו היום לפרסום. האירוע התרחש במסעדה הפופולרית, שם ישב תושב העיר מאור בן חיים בן ה-28, נשוי ואב לשני ילדים. הוא שוחח בטלפון על רקע סכסוך של אחיו, וקבע מפגש במסעדה עם האיש שעמו הסתכסך כדי ליישר את ההדורים. הבחירה במקום נעשתה מאחר שחש בו בטוח, ולא חשש כי יאונה לו בו כל רע.

אלא שאז, על פי כתב האישום, מי שהגיעו למסעדה היו כהנא- קפקא , בן 23 מקרית ביאליק, שהתגורר אותה עת בעכו, וורדיניאן בן ה-28 מתל אביב שהעתיק את מגוריו לקרית ביאליק. השניים הגיעו למקום על מנת לרצוח את בן חיים.

מאור כהנא אואנונו ועורך דינו - 7 בספטמבר 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
כהנא-אואנונו עם עורך דינו בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

מכתב האישום עולה כי סמוך לשעה 19:10, הם הגיעו לכביש הסמוך לבית הקפה, שם ישב בן חיים עם שני חבריו, על אופנוע, עם קסדות על ראשיהם, כשורדיניאן נוהג כהנא- קפקא יושב מאחור מצוייד באקדח, טעון בכדורים.

הפרקליטות טוענת כי ורדיניאן עצר את האופנוע וכהנא-קפקא ירד ממנו, חצה את החניון הצמוד למסעדה, והתקדם לעבר המסעדה, כשקסדה על ראשו בעודו מצויד באקדח הטעון, מוסתר מתחת לבגדיו. אותה עת, בן חיים המנוח וחבריו, שהבחינו בדמות מתקרבת לעברם עם קסדה על הראש, נעמדו.

בשלב זה כהנא-קפקא התקרב לעבר שולחנות המסעדה, שלף את האקדח ופתח בריצה לכיוון השולחן לידו עמדו הקורבן וחבריו. הוא רדף אחרי בן חיים, כשהאקדח השלוף בידו עד שהאחרון נפל ליד אחד משולחנות המסעדה. על פי כתב האישום, בזמן שכהנא-קפקא עמד במרחק קצר של כשני מטרים מבן חיים המוטל על הרצפה, הוא ירה לעבר בן חיים לפחות שבע יריות. הכל מול שאר הלקוחות במקום. צוות נט"ן מד"א שהוזעק למקום פינה אותו במצב אנוש תוך החייאה לבית החולים רמב"ם בחיפה. שם, בחדר ההלם, תוך זמן קצר, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

עוד באותו נושא

חשד לחיסול בקריית ים: בן 30 נורה למוות ע"י רעולי פנים

לכתבה המלאה
אריאל ורדיניאן עם עורך דינו - 7 ספטבמר 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
ורדיניאן עם עורך דינו בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

מבדיקת המכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר שנערכה בעקבות הרצח עולה כי חמישה קליעים מתוך הכדורים שירה כהנא פגעו בבן חיים בראש, בשכם שמאל, במותן ימין, בירך שמאל, והם שגרמו למוות.

על פי כתב האישום מיד לאחר הירי, נמלט מאור כהנא-קפקא בריצה לכיוון הכביש, שם המתין לו כל אותה העת ורדיניאן, כשהוא על האופנוע המונע. הוא עלה על האופנוע והשניים נמלטו בנסיעה מהירה מהמקום לכיוון שמורת נחל נעמן, כמה קילומטרים משם, החנו את האופנוע בסבך שיחים והסתתרו.

המסוק המשטרתי איתר את נתיב הבריחה

בינתיים, המשטרה הגיעה לזירת הרצח והחל מצוד אחר האופנוע הנמלט. רכז מודיעין אחד של תחנת זבולון הביא את המידע לגבי זהות הנמלטים. מסוק משטרה סרק את נתיב הבריחה מהאוויר ובסביבות השעה 01:30, בסיוע אמצעים מיוחדים הוא איתר את השניים במקום המסתור, בשמורה סמוך ליער "פוארה" שליד קריית ביאליק.

שוטרים עוצרים את השניים ולטענת המשטרה זאת לאחר שכבר הספיקו להעלים את האקדח ואת החולצה שלבש כהנא-קפקא בזמן הירי, ולאחר שהספיקו לשרוף חלקית, במקום המסתור, את החולצה שלבש ורדיניאן במהלך האירוע.

תמונות מזירת אירוע הירי בקרית ים. אורית ברביץ, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע בקריית ים/מערכת וואלה! NEWS, אורית ברביץ

במקום נמצא האופנוע, שתי קסדות דומות לאלה שנצפו על השניים במצלמות אבטחה בקאנטרי אפק מוקדם יותר ובמסלול הנסיעה לזירת הרצח וממנה, שני זוגות נעליים הדומות לאלה שנצפו על הנהג והיורה בדרך לזירת הרצח וכן דומות לאלה שנצפו על המשיבים בקאנטרי אפק, כפפות שחורות דומות לאלה שהיו על היורה בזמן הרצח כנצפה במצלמות המסעדה. במהלך החקירה יעלה כי על אחת הנעליים ועל הרפידות של אחת הקסדות נמצא דנ"א של מאור כהנא-קפקא וכן שרידי ירי. טביעת אצבע שלו גם היא נמצאה על אחת הקסדות. החולצה השרופה תועדה על ורדיניאן במצלמות אבטחה של קאנטרי אפק לפני הרצח ובתמונות שנמצאו בפריקת הטלפון הנייד של בת הזוג שלו.

תמונות מזירת אירוע הירי בקרית ים. אורית ברביץ, מערכת וואלה! NEWS
רעולי פנים ירו, ונמלטו. זירת האירוע בקריית ים/מערכת וואלה! NEWS, אורית ברביץ

השניים נאזקו והועברו למשרדי היחידה המרכזית של מחוז חוף שפענחה את הרצח. עוד גבר מוכר למשטרה, כבן 30, נעצר גם הוא, בביתו לא הרחק משם. שבע פעמים הובאו השלושה לבית המשפט להארכות מעצר ובאישור היועץ המשפטי לממשלה הם הוחזקו במעצר יותר מחמישה שבועות. לאורך כל הדרך הם לא פצו פה בחקירה. השלישי שוחרר השבוע כיוון שהפרקליטות לא רואה בעניינו עין בעין עם המשטרה.

בעברו של כהנא-קפקא חמש הרשעות קודמות בעבירות אלימות לרבות שוד מזויין, ועבירות סמים והוא ריצה כבר בעברו עונש מאסר של 26 חדשים החל מאפריל 2015. לחובת ורדיניאן חמש הרשעות קודמות בגין מגוון עבירות ובהן אלימות, סמים, רכוש, הפרעה לשוטר, הפרת הוראה חוקית וכו'. הוא ריצה בעברו שלושה עונשי מאסר. במקביל להגשת כתב האישום מבקשת תובעת פרקליטות מחוז חיפה עו"ד שלי זאבי-ברזילי את הארכת מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

"תמוה שאנשים עוד באים לתמוך בהם", אמר לוואלה! NEWS, יוסי בן חיים, אביו של הנרצח, הרתוק לכסא גלגלים. "אין להם מושג למה הם גרמו. הרס משפחות, אשה עם ילדים".

"אנחנו סומכים על הפרקליטות ובית המשפט ומקווים כי הצדק ייצא לאור", אומר עו"ד תומר בן חמו, המייצג את משפחת המנוח מטעם הסיוע המשפטי של משרד המשפטים, "המשפחה כואבת את כאבה המר והאובדן הגדול".

עו"ד תומר נווה מייצג את מאור כהנא-קפקא, עו"ד יוני דדון מייצג את אריאל ורדיניאן. הם אומרים כי יוכלו להגיב רק כשיקבלו לידיהם את תיק החקירה וילמדו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully