וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבל כסף על הרחבת בתי הזיקוק": ח"כ גפני במתקפה נגד יונה יהב. תיעוד

14.10.2018 / 15:30

בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS נשמע גפני תוקף את דרך הפעולה של ראש עיריית חיפה וטוען כי הוא קיבל כסף על הרחבת מפעלי הזיקוק בעיר. יהב: "מסתתר מאחורי חסינות הכנסת"

עריכה: יאיר דניאל

הבחירות לרשויות המקומיות מעוררות לא מעט מתקפות מצד פוליטיקאים בכנסת אבל ההאשמה חמורה כמו של יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, נגד ראש עיריית חיפה, יונה יהב, המתמודד לקדנציה נוספת בעיר טרם נשמעה. בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS נשמע גפני אומר כי יהב בכהונתו "הרחיב את 'בז"ן' ואת בתי הזיקוק כי הוא קיבל על כך כסף".

את הדברים אמר חבר הכנסת גפני בכנס בחירות מקומי של מפלגתו - 'דגל התורה' שהתקיים אתמול בחיפה, זאת ברקע חילוקי דעות ומתיחות קשה בין הצדדים. "הוא קיבל מהם כסף בשביל בניית האיצטדיון בחיפה", אמר גפני. "הציבור במקום הזה ומסביבו סובל סבל בל יתואר. גם כשהיה מאבק גדול, כולם ללא יוצא מן הכלל האשימו אותו בכנסת. הוא היה יכול למנוע את זה".

עוד בוואלה! NEWS:
הילדים לא מסתובבים לבד: ארבעת מקרי הרצח שמטלטלים את העיר הצפונית
סעודיה דוחה את איומי טראמפ: נגיב לכל צעד שיינקט נגדנו
נתניהו: חוק הגיוס טוב ועליו לעבור; צריך לשמר את הקואליציה

משה גפני. ראובן קסטרו
האשמות חמורות נגד יהב. גפני, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

התוכנית להרחבת בתי הזיקוק בחיפה עומדת בפני בג"ץ, לאחר שבית המשפט המחוזי בחיפה אישר את התוכנית, לפיה, יתווספו 43 דונם למפעלים, כ-5% משטחם הנוכחי, לצורך שיפור תשתיות והקמת תחנת כוח פרטית חדשה, שתגדיל את כושר הייצור של המפעלים. לבית המשפט העליון עתרו נגד תוכנית הרחבה לא פחות מ?16 גופים, ובהם עיריות, מועצות מקומיות ועמותות, והקרב המקומי והארצי נגד ההרחבה נמשך גם בימים אלה.

זו לא הייתה האשמה היחידה שהשמיע גפני בכנס הבחירות נגד יהב. "מה שהוא עושה לציבור החרדי, אין לזה אח ורע", טען גפני. "זו מציאות שלא קיימת בשום עיר בארץ. הוא פוגע בסטטוס קוו באופן קבוע ואני יכול למנות עשרות דברים שהוא עזה שפוגעים בקדושת השבת ואני כנציג של יהדות התורה והשבת - לא יכול לשתוק על זה. צריך להחליף אותו, אין דרך אחרת", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "מפעל 'חיפה כימיקלים' מצפצף על החוק ולכן הוצא נגדו צו הריסה". מערכת וואלה! NEWS
"גפני מסתתר מאחורי חסינות הכנסת", ראש עיריית חיפה, יונה יהב/מערכת וואלה! NEWS

סיעתו של חבר הכנסת גפני נמצאת ביריבות קשה עם יהב, והיא תומכת בבחירות הנוכחיות בד"ר עינת קליש. המתיחות בין הצדדים קיימת גם ברמה המקומית בין מיכי אלפר, נציג המפלגה המקומית של גפני לראש העיר. לעומת זאת, רוב סיעת אגודת ישראל המייצגת את הזרם החסידי-חרדי בעיר תומכת ביהב, וההערכה היא כי גם ש"ס שטרם הכריזה רשמית במי תתמוך, תעביר את התמיכה ליהב.

ממטה יונה יהב נמסר כי "זו אינה הפעם הראשונה שחבר הכנסת גפני מסתתר מאחורי חסינות הכנסת ומשתלח בראש העיר יונה יהב בדברי שקר וקלס". עוד נאמר כי גפני הוא זה שהתנגד בוועדת איכות הסביבה לפינוי האמוניה וכמעט "גזר גזירת מוות" על תושבי חיפה. "וכל זאת למה? בגלל גחמות אישיות כאשר נציגו במועצת העיר לא קיבל ג'וב בשכר". לטענתם גפני ציין מספר פעמים לפני סירובו של יהב למנות את נציגו כי יונה יהב הוא ראש עיר טוב ואפילו מצוין. למרות כל זאת רוב הציבור החרדי המורכב מש"ס ואגודת ישראל תומכים בראש העיר "שטובת העיר בראש מעיניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully