וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: חוק הגיוס טוב ועליו לעבור; צריך לשמר את הקואליציה

ראש הממשלה התייחס למשבר חוק הגיוס שעלול להוביל לבחירות מוקדמות ואמר כי "צריך לשים אותו מאחורינו". לדבריו, "אני לא צריך תירוץ לבחירות". על המתיחות בעזה אמר: "אנחנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר ברצועה". ישיבת ראשי הקואליציה נדחתה עד להחלטת מועצת גדולי התורה

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למשבר חוק הגיוס שעשוי להוביל לבחירות מוקדמות ואמר כי הוא "חוק טוב לציבור החרדי וצריך לשים אותו מאחורינו". נתניהו קרא למועצת גדולי התורה לקבל את "ההחלטה הנכונה" ולאשר את החוק. "אני לא צריך תירוץ לבחירות, יש מלא. הקואליציה הזו טובה מאוד. צריך לשמר אותה".

עוד התייחס נתניהו למתיחות הגוברת ברצועה ורמז על פעילות קרובה. "החמאס לא הבינו את המסר. אם הם לא יפסיקו את ההתקפות הם יופסקו בדרך אחרת והיא תהיה כואבת מאוד". נתניהו הוסיף כי "אנחנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר שתכלול מכות חזקות מאוד. אם יש לו שכל הוא יפסיק". בתוך כך הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בשעות הקרובות לדיון השבועי שנקבע מראש בנושא.

ישיבת ראשי הקואלציה שהיתה אמורה להתקיים היום נדחתה, זאת לאחר שראש הממשלה הציע להזיז אותה עד לאחר ישיבת מועצת גדולי התורה הערב.

עוד בוואלה! NEWS
"עשרות חתכו את הגדר": התצפיתנית שסיכלה את החדירה בעזה משחזרת
64% מהסטודנטים לא מוכנים לשוק התעסוקה: שנת הלימודים האקדמית נפתחת
"כך נראית הדרת נשים": השרים ידונו בהחמרת ענישת משחיתי מודעות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ בישיבת הממשלה 14.10.2018. רויטרס
"קרובים לפעילות מסוג אחר בעזה". נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' צפויה להתכנס אחר-הצהריים כדי להכריע האם לקבל או לדחות את חוק הגיוס בנוסח הנוכחי. בין האדמו"רים קיימים חילוקי דעות, ויש מהם שסבורים כי צריך להגיע להסכמות על החוק בכפוף לשינויים מינוריים. למרות זאת, הקו המילטנטי שהשמיעו אדמו"רים נוספים נגד נוסח החוק הוא זה ששולט, וההערכה כי ההנהגה הרוחנית של הסיעה תדחה את נוסח החוק, ותורה על נציגי הסיעה לא להצביע בעד.

במפלגות החרדיות נרשמו בחודשים האחרונים חילוקי דעות על החוק שנועד להעניק פטור מגיוס לחרדים שלומדים תורה. בעוד ב'אגודת ישראל' התנגדו לנוסח החוק, בש"ס ובדגל התורה דווקא השמיעו עמדה מתונה יותר, והביעו תמיכה בנוסח שהוצע. מדובר בפעם הראשונה שבה נרשמים חילוקי דעות בתוך המפלגות החרדיות על נושא שנחשב עבורם עקרוני, והויכוח על כך עורר מתיחות גדולה בתוך יהדות התורה וש"ס.

עוד באותו נושא

"הסיכויים לפתרון נמוכים": רבני אגודת ישראל יכריעו אם לתמוך בחוק הגיוס

לכתבה המלאה
הפגנת החרדים הערב בירושלים נגד חוק הגיוס. מור שאולי
הפגנות החרדים נגד חוק היום, שבוע שעבר/מור שאולי

גורם ביהדות התורה העריך כי "הסיכויים לפתרון נמוכים", לאור התבצרותו של סגן השר יעקב ליצמן, העומד בראש אגודת ישראל, בעמדה הקיצונית לפיה החוק נחשב מחמיר מדי. עמדת ליצמן שונה מזו של שאר הסיעות החרדיות - ש"ס ודגל התורה סבורים כי יש לקדם את החוק בהקדם, היות והוא נחשב "הרע במיעוטו". נוסף לכך, קיימת מתיחות בין הסיעות החרדיות ברקע הבחירות לרשויות המקומיות, שתקשה ככל הנראה על ההסכמות במשבר הגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully