וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך נראית הדרת נשים": השרים ידונו בהחמרת ענישת משחיתי מודעות

14.10.2018 / 8:44

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת חוק המבקשת להחמיר עונש משחיתי מודעות רחוב על רקע מגדרי. לדברי יוזמת ההצעה, ח"כ מילנובסקי, הצעת החוק הזו "היא תוצר ישיר של מציאות עגומה ומכוערת שקיימת במדינה שלנו כלפי הנשים ויש למגר אותה בכל כלי אפשרי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעות שהושחתו על רקע מגדרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקע הבחירות לרשויות המקומיות, ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק המבקשת להחמיר את עונשם של משחיתי מודעות רחוב על רקע מגדרי לשנת מאסר. ההצעה שיזמה חבר הכנסת יוליה מילנובסקי (ישראל ביתנו) ביחד עם 26 חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה עולה לדיון בתקופת הבחירות המקומיות, שבהן נרשמו אירועי השחתה רבים ברחבי הארץ.

חוק העונשין הקיים כיום בנושא קובע כי יוטל עונש מאסר של שלושה חודשים על משחית מודעה או שלט שנתלו על פי דין או לפי הוראת עובד ציבור, ועל מי שמקלקל בכוונת תחילה שטר מטבע. הצעת החוק של מילנובסקי קובעת כי במקרים בהם ההשחתה נעשית על רקע מגדרי, יוטל עונש חמור יותר של שנת מאסר. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "זאת כיוון שמטרת השחתה נוגדת את עקרונותיה הבסיסיים של מדינת ישראל כמדינה שוויונית ודמוקרטית".

כתבות נוספות בוואלה! NEWS
- "עשרות חתכו את הגדר": התצפיתנית שסיכלה את החדירה בעזה משחזרת
- 64% מהסטודנטים לא מוכנים לשוק התעסוקה: שנת הלימודים האקדמית נפתחת
- נבדק החשד: מתנחלים יידו אבנים וגרמו למות הפלסטינית

השחתת מודעות של סיעת מרצ בירושלים. פייסבוק נילי מדרר, מערכת וואלה! NEWS
מודעת בחירות ועליה תמונות נשות מרצ מושחתות/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק נילי מדרר
חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו. מיכאל פייגין, מערכת וואלה! NEWS
חברת הכנסת מלינובסקי/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל פייגין

בהצעה נכתב בנוסף כי "לאחרונה יש תופעה של השחתת מודעות ברחבי המדינה עליהן מתנוססות דמויות נשיות", וכי "משחיתי המודעות מדגישים את רצונם להשחיר ולטשטש את הדמות הנשית המופיעה בהן ואינם פוגעים בדמויות גבריות. מטרתם של המשחיתים היא להדיר נשים מהמרחב הציבורי".

לדברי חברת הכנסת מילנובסקי, "הצעת החוק הזו היא תוצר ישיר של מציאות עגומה ומכוערת שקיימת במדינה שלנו כלפי הנשים ויש למגר אותה בכל כלי אפשרי. שיהיה ברור: השחתת פוסטרים של נשים במרחב הציבורי זהו אקט של אלימות לכל דבר ואני לא מוכנה לתת למציאות הזו זכות קיום". מילנובסקי ציינה כי "אין לי ספק, ששרי הממשלה שאחראים על ההחלטה האם לאפשר לחוק הזה להתקיים, יעשו את הבחירה הנכונה ויחדיו נפעל להעלמת התופעה מהמרחב הציבורי".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו. מיכאל פייגין, מערכת וואלה! NEWS
חברת הכנסת מלינובסקי/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל פייגין
פרומו וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ואיילת שקד ה15 בפברואר 2018. מערכת וואלה!
"כך נראית הדרת נשים". שקד באולפן וואלה! NEWS בתחילת השנה/מערכת וואלה!

"כך נראית הדרת נשים"

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי), המכהנת כיו"ר ועדת השרים לחקיקה, התבטאה לאחרונה נגד התופעה לאחר שבחודש שעבר אלמונים ריססו בשחור את תמונותיהן של הנשים על שלטי קמפיין "הבית היהודי" בפתח-תקווה.

"כך נראית הדרת נשים", היא מסרה בתגובה. "גילינו השחתה מכוערת של הכרזות ברחוב. בושה. במקום שנאה וקיטוב, אני מציעה ללמוד מהבית היהודי על הובלה נשית". ההשחתה בפתח תקווה מצטרפת גם למקרים נוספים בירושלים, גבעת שמואל ועוד נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully