וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיכויים לפתרון נמוכים": רבני אגודת ישראל יכריעו אם לתמוך בחוק הגיוס

5.10.2018 / 10:58

מועצת גדולי התורה תתכנס בעוד כשבוע כדי לגבש עמדה סופית בעניין החוק שנמצא במרכזו של משבר קואליציוני. החלטת האדמו"רים תתקבל יממה בלבד לפני פתיחת מושב החורף של הכנסת. אם לא תתגבש הסכמה קואליציונית בנושא, הכנסת צפויה להתפזר - והמערכת הפוליטית תיערך לבחירות

צילום: ישראל כהן, רדיו קול ברמה, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ח"כ משה גפני מותקף על ידי אנשי הפלג בשל תמיכתו בחוק הגיוס, ספטמבר 2018)

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ההנהגה הרוחנית העליונה של הסיעה החסידית ביהדות התורה, צפויה להתכנס בירושלים ביום ראשון הבא, בעוד כשבוע ימים, כדי לגבש את עמדתה הסופית בעניין חוק הגיוס, שנמצא במרכזו של משבר קואליציוני. החלטת האדמו"רים תתקבל יממה בלבד קודם לפתיחת מושב החורף של הכנסת, שבמהלכו יוכרע האם יתקיימו בחירות בקרוב, ולהחלטה זו קיימת השפעה ישירה על כך.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן לחמאס: אחרי החגים הגיע - קחו את זה בחשבון
אלפים מחו בוושינגטון נגד השופט המועמד לעליון; מאות נשים נעצרו
השנה, יש סוף סוף מישהו שבאמת מגיע לו פרס נובל לשלום

הפגנת החרדים הערב בירושלים נגד חוק הגיוס. מור שאולי
הפגנת החרדים הערב בירושלים נגד חוק הגיוס/מור שאולי

משבר חוק הגיוס נמשך מספר חודשים, לאור התנגדותה של אגודת ישראל לקבל את נוסח החוק החדש שהציע משרד הביטחון. חרף הימשכות המשבר תקופה ארוכה, עד כה לא התקיימו בקואליציה מגעים בין הסיעות החרדיות, שר הביטחון אביגדור ליברמן וראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה לפתור אותו.

גורם ביהדות התורה העריך כי "הסיכויים לפתרון נמוכים", לאור התבצרותו של סגן השר יעקב ליצמן, העומד בראש אגודת ישראל, בעמדה הקיצונית לפיה החוק נחשב מחמיר מדי. עמדת ליצמן שונה מזו של שאר הסיעות החרדיות - ש"ס ודגל התורה סבורים כי יש לקדם את החוק בהקדם, היות והוא נחשב "הרע במיעוטו". נוסף לכך, קיימת מתיחות בין הסיעות החרדיות ברקע הבחירות לרשויות המקומיות, שתקשה ככל הנראה על ההסכמות במשבר הגיוס.

לפי החלטת בג"ץ, החוק הנוכחי הפוטר את בחורי הישיבות מגיוס לצה"ל צפוי לפקוע בתחילת חודש דצמבר. עם פקיעתו תחול חובת גיוס על כולם. ההערכה היא כי אם לא תתגבש הסכמה קואליציונית על נוסח החוק החדש, הכנסת צפויה להתפזר בתחילת מושב החורף והבחירות יתקיימו ברבע הראשון של שנת 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully