וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לחמאס: אחרי החגים הגיע - קחו את זה בחשבון

5.10.2018 / 12:49

ברקע תגבור כוחות צה"ל בדרום שר הביטחון שיגר איום ישיר לראשי הארגון. "עברנו את חודש תשרי ללא התלקחות ותוך גביית מחיר מהמתפרעים בגבול עזה", כתב. "ואני אומר קחו את זה בחשבון". חמאס: "האיומים הם תקליט שבור - נמשיך במאבק"

עריכת וידאו: ניר חן

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שיגר הבוקר (שישי) איום ישיר לראשי חמאס. "עברנו את חודש חגי תשרי בדיוק כפי שתכננו, ללא התלקחות ותוך גביית מחיר כבד מהמתפרעים בגבול עזה. 'אחרי החגים' הגיע. ואני אומר לראשי החמאס: 'קחו את זה בחשבון'", כתב.

דבריו של שר הביטחון מגיעים ברגע הודעת צה"ל אתמול על תגבור כוחות גדול באזור הדרום בשל המתיחות ברצועת עזה, שגברה בימים האחרונים, כולל פריסת סוללות "כיפת ברזל". ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט, בהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ.

בתגובה לאיום שר הביטחון אמר דובר חמאס חזאם קאסם כי "איומי האויב נגד תהלוכות השיבה - הם נסיון כושל לעצור את התהלוכות. העם הפלסטיני לא שם לב לתקליט השבור הזה וימשיך להשתתף במאבק ובתהלוכות בדרכי שלום עד להשגת המטרות ובראשם הסרת המצור".

מדובר צה"ל נמסר אתמול כי הוחלט על תגבור כוחות רחב בימים הקרובים במרחב פיקוד הדרום, "והמשך המדיניות הנחושה לסיכול פעילות הטרור ומניעת חדירה לישראל במרחב גדר המערכת ברצועת עזה". עוד נמסר כי "צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".

עוד בווואלה! NEWS:
- הפגנות ענק וחשש לחדירה: המבחן הדרמטי של צה"ל מול חמאס
- במחלוקת על מוכנות צה"ל למלחמה, תנו למלחמה לנצח

ליברמן: "יש הרבה מידע בידינו - נחשוף מתקנים נוספים באיראן ובביירות". אתר רשמי
משגר איום אישי לראשי חמאס. ליברמן/אתר רשמי

ישנן כמה סיבות להודעת צה"ל על תגבור הכוחות לפני הדיון השבועי אצל שר הביטחון. הבולטת בהן היא הבנה שמצבת כוח האדם באוגדת עזה לא מספיקה כדי להתמודד עם צפי להפגנות בהשתתפות יותר מ-12 אלף פלסטינים. הסרטונים שהופצו בשבועות האחרונים בתקשורת הפלסטינית מעידים אף הם על מידת האיום: פעילים פלסטינים תועדו תולשים את גדר המערכת, מנסרים אותה עם מסור חשמלי, מציתים עמדות צלפים וחודרים לשטח מדינת ישראל כדי לתקוע דגלים, באופן שעורר מבוכה בקרב גורמי צבא.

תגבור הכוחות אתמול נועד למנוע מבוכה לכוחות צה"ל ולבלום עליית מדרגה נוספת באלימות שמוביל חמאס. התגבור יתרחב בהתאם להערכת מצב. במהלך סיור שהתקיים אתמול ניתן היה לראות בעיקר הצבת אמצעי איסוף מודיעין ועמדות צלפים נוספות שהפכו לנשק המדויק והמרתיע ביותר לאורך הגבול. מטרת התגבור היא להציב כוחות משמעותיים מול מספר רב של מוקדי הפגנות אלימות אותן מארגן חמאס בצורה סדורה על ידי מנהלת קבועה שמקבלת תקציב מממשלת ארגון הטרור בעזה. מפקדי צה"ל פועלים לרוב ביעילות לא רק כדי להרחיק את הטרור העממי מהגדר אלא כדי למנוע מפעולה סדורה שנועדה לפרוץ את הגדר ולהוביל את ההמון לאחד היישובים הסמוכים.

(עדכון ראשון: 9:02)

עוד באותו נושא

המתיחות בעזה: צה"ל מתגבר כוחות בגבול; סוללות כיפת ברזל נפרסו

לכתבה המלאה
פעילות לוחמי חיל ההנדסה מיחידת יהל"ם לנטרול וזיכוי מבוקר של המטענים והרימונים שהושלכו אמש במסגרת הפרות הסדר האלימות שהוביל ארגון הטרור חמאס לאורך גדר המערכת ברצועת עזה.. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תגבור הכוחות נועד למנוע מבוכה מצה"ל. חיילים בגבול הרצועה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully