וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בעזה: צה"ל מתגבר כוחות בגבול; סוללות כיפת ברזל נפרסו

4.10.2018 / 18:15

ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב של הרמטכ"ל איזנקוט ובכירי מערכת הביטחון, ברקע ההפגנות האלימות בגדר. צה"ל: "חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה". כמה סוללות נפרסו

צילום: דובר צה"ל

צה"ל הודיע היום (חמישי) על תגבור כוחות גדול באזור הדרום בשל המתיחות ברצועת עזה, שגברה בימים האחרונים, כולל פריסת סוללות "כיפת ברזל". ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שקיים הבוקר הרמטכ"ל גדי איזנקוט, בהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ.

מדובר צה"ל נמסר כי הוחלט על תגבור כוחות רחב בימים הקרובים במרחב פיקוד הדרום, והמשך "המדיניות הנחושה לסיכול פעילות הטרור ומניעת חדירה לישראל במרחב גדר המערכת ברצועת עזה". עוד נמסר כי "צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".

לקריאה נוספת על המתיחות בדרום
כשצה"ל וחמאס משחקים חתול ועכבר: הסוף לתקופת האיפוק כלפי עזה?
"מותחים את הגבולות": הפחד שב לעוטף עזה עם חזרת עפיפוני התבערה

הפגנות אלימות בגבול רצועת עזה 29.9.2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
מעבים כוחות בגבול. עימותים בגבול עזה, שישי/דובר צה"ל, דובר צה"ל

בשעות אחר הצהריים שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע גם כן לקיום דיון הערכת מצב בנוכחות הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים. על רקע המתיחות ליברמן עמד על מוכנות הכוחות סביב רצועת עזה והנחה את צה"ל לשמור על דריכות מקסימלית לכל תרחיש.

בימים האחרונים התגברו העימותים בגבול והפכו ליומיומיים. אתמול, לפי משרד הבריאות בעזה, נהרג נער פלסטיני בן 15 מאש צה"ל בעימותים בצפון הרצועה. במהלך הפרות הסדר אתמול השליכו מפגינים מטעני חבלה ואבנים לעבר כוחות צה"ל ובכמה מקרים ניסו לקרוע את הגדר. צה"ל השיב באש והפעיל אמצעים לפיזור הפגנות.

במקביל, חלה גם עלייה במספר בלוני ועפיפוני התבערה המשוגרים מהרצועה לישראל, אחרי תקופה קצרה של רגיעה יחסית. "יש עליית מדרגה בשלושת השבועות האחרונים, העלייה מתבטאת בכך שלפני חודש וחצי הייתה האטה משמעותית במוקדי שריפות וגם בהפרחת הבלונים, לא הייתה הפסקה מוחלטת אולם הייתה ירידה, וכעת אנחנו שוב רואים עלייה משמעותית", אמר אייל חג'בי קב"ט המועצה האזורית שער הנגב.

בתוך כך, אתמול חמאס הודיע על סיום ביקורה של המשלחת המורחבת בקהיר. בהודעה נמסר כי הביקור כלל כמה סבבי דיונים שנמשכו ארבעה ימים, וכי בסיכום הדיונים התקיימה פגישה עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל. על פי הדיווח, חמאס הבהיר כי הבכירים המצרים הדגישו כי ימשיכו במאמציהם בנושאים השונים ובמיוחד בנושא הסרת המצור והשלמת הפיוס הפלסטיני.


(עדכון 11:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully