וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מותחים את הגבולות": הפחד שב לעוטף עזה עם חזרת עפיפוני התבערה

במקביל לעימותים בין צה"ל למפגינים פלסטינים על גדר הרצועה, שבהם דווח על נער פלסטיני בן 15 שנהרג, תושבי העוטף חוששים מהשריפות שהתחדשו עקב הצתות. "מקווה שמדיניות ההבלגה תסתיים", אומרת תושבת נתיב העשרה ודורשת את החזרת ההרתעה. "רק מקווים לשקט", מבקש תושב נוסף

עריכה: איתי עמרם

כמות העפיפונים ובלוני התבערה שנשלחים מדי יום משטח רצועת עזה לעבר יישובי הנגב המערבי עלו בצורה דרמטית בשבועיים האחרונים, ותופעת רימוני הרסס שמחוברים לבלונים מעוררת דאגה אצל תושבי עוטף עזה שחלקם מבקשם תגובה קשה להפסיק את השריפות שחזרו לעוטף. בשבועיים האחרונים מספר השריפות שפרצו בעוטף עזה עלו לממוצע של עשר ביום - כך על פי נתונים של גורמי הביטחון וגורמי הכיבוי באזור.

"אין ספק שאנחנו מרגישים שהאירועים מתעצמים והם מותחים את הגבולות, מעצימים את האירועים והניסיונות", אמרה מעיין שניאור, יו"ר ועד הישוב נתיב העשרה שבעוטף עזה. "אני מקווה שמדיניות ההבלגה תסתיים והדרג המדיני יממש את הבטחותיו והצהרותיו ונגיע ליום שבו נחזיר את ההרתעה ושתהיה תגובה הולמת לכל האירועים על הגדר שגברו בשבועיים האחרונים".

שריפות בעוטף עזה (יער בארי) בעקבות טרור העפיפונים. רונן הלמן, פיקוח קק?ל, מערכת וואלה! NEWS
שריפה ליד יער בארי, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, רונן הלמן, פיקוח קק?ל

רימוני היד שהוצמדו לבלונים עורר חשש מיוחד בקרב חלק מהתושבים. "נכון שלא היה נזק באירועי הרימונים אבל מדובר בעליית מדרגה. יש יותר שריפות והרבה יותר בלונים באוויר לאחרונה, חייבים להפסיק את זה, לא רוצים לחזור לימים שכל עוטף עזה בער", אמר אורי תושב העוטף. "ברור שעלתה כמות השריפות, הפחד הכי גדול שלנו שאנחנו הולכים לפיצוץ עם הפלסטינים בעזה, אי אפשר לתת לעסק הזה להימשך. יש כמות גדולה של אירועים מבלונים ועד למטענים שנזרקים על החיילים בגדר". לדבריו, בשבועיים האחרונים יש עליית מדרגה בכמות העפיפונים והדי הפיצוצים על הגדר בכל ערב. |אנחנו מקווים לשקט", אמר עופר ליברמן מנהל החקלאות של קיבוץ ניר עם.

"יש עליית מדרגה בשלושת השבועות האחרונים, העלייה מתבטאת בכך שלפני חודש וחצי הייתה האטה משמעותית במוקדי שריפות וגם בהפרחת הבלונים, לא הייתה הפסקה מוחלטת אולם הייתה ירידה, וכעת אנחנו שוב רואים עלייה משמעותית", אמר אייל חג'בי קב"ט המועצה האזורית שער הנגב.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
רימונין ומטעני צינור שהושלכו לעבר כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 29.9.2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
רימוני יד שהושלכו לעבר כוחות צה"ל, בשבוע שעבר/דובר צה"ל, דובר צה"ל

לדברי חג'בי, "בשבועיים האחרונים יש מוקדי שריפות כל היום ועשרות בלונים שנשלחים מדי יום. יותר מ-70 פרצו לאחרונה שרובן הגדול נבע מטרור הבלונים. יחד עם זאת, אנו רואים כי בתקופה האחרונה הפלסטינים משדרגים את הבלונים עם רימוני רסס ולאזור הגיעו שלושה בלונים כאלה, מדובר בתופעה מדאיגה. כמו כן, צעירי חמאס מגיעים בלילות ומתעמתים עם כוחות הצבא, הם זורקים מטענים ומבעירים צמיגים. יש עליית מדרגה" אמר.

בתוך כך, נער פלסטיני בן 15 נהרג היום מאש צה"ל במהלך ההפגנות בצפון רצועת עזה - כך דיווח משרד הבריאות הפלסטיני. על פי הדיווחים, 15 בני אדם נפצעו מירי ומחנק. בצפון הרצועה מתקיימות בשעה זו הפגנות אלימות, במהלכן השליכו מפגינים מטעני חבלה ואבנים לעבר כוחות צה"ל ובכמה מקרים ניסו לקרוע את הגדר. צה"ל השיב באש והפעיל אמצעים לפיזור הפגנות.

עפיפון תבערה באזור גדר המערכת בגבול רצועת עזה, 3 באוגוסט 2018. רויטרס
עפיפון תבערה שנשלח משטח הרצועה/רויטרס

חמאס הודיע הערב על סיום ביקורה של המשלחת המורחבת בקהיר - כך דווח בסוכנות "שיהאב". בהודה נמסר כי הביקור כלל כמה סבבי דיונים שנמשכו ארבעה ימים, וכי בסיכום הדיונים התקיימה פגישה עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל.
על פי הדיווח, חמאס הבהיר כי הבכירים המצרים הדגישו כי ימשיכו במאמציהם בנושאים השונים ובמיוחד בנושא הסרת המצור והשלמת הפיוס הפלסטיני.

20 אלף השתתפו בהפרות סדר בגבול רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל, דובר צה"ל
הפרות סדר על גבול הרצועה, בשבוע שעבר/דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully