וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה דוחה את איומי טראמפ: נגיב לכל צעד שיינקט נגדנו

14.10.2018 / 18:44

בהודעה רשמית של הממלכה נמסר כי היא דוחה איומים בסנקציות כלכליות או בלחץ פוליטי בצל המשבר סביב היעלמות העיתונאי חאשוקג'י. נשיא ארה"ב איים ב"עונש קשה", והבורסה המקומית צנחה. בריטניה, צרפת וגרמניה יצאו בהצהרה משותפת לפתיחת "חקירה מהימנה" בעניין העיתונאי

כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי/עריכה: יאיר דניאל

ערב הסעודית אמרה היום (ראשון) כי היא דוחה כל "איום" בסנקציות כלכליות או לחץ פוליטי אחרי דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על היעלמות העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. ההודעה הוקראה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית בממלכה, שהזהירה מפני תגובה לכל צעדים שיינקטו נגדה בשל הפרשה שמסעירה את העולם בשבועיים האחרונים.

ההודעה נמסרה אחרי שבשלב מסוים צנחה הבורסה הסעודית בכמעט 7%, לאור איומיו של טראמפ "להעניש בחומרה" את ערב הסעודית, בעלת בריתה הקרובה של ארצות הברית, אם אכן יתברר שהיא אחראית לרצח העיתונאי הגולה. בהודעה לא הייתה הכרה בכך שהעיתונאי נעלם מאז שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר.

בהמשך, פרסמה שגרירות ערב הסעודית בוושינגטון הבהרה בחשבון הטוויטר שלה, שבה הודתה למדינות, בהן ארצות הברית, מ"הימנעות מקפיצה למסקנות בתיק".

דונלד טראמפ במהלך ביקורו בערב הסעודית עם רקדנים בריקוד מסורתי, מחזיק חרב 20 במאי 2017. AP
טראמפ בביקורו בסעודיה, בשנה שעברה/AP

לפי שורת דיווחים מפי גורמים טורקיים, אמריקניים ואחרים, הוא נרצח על ידי 15 סוכנים סעודים בתוך הקונסוליה, שביתרו את גופתו. עוד דווח כי הוא הצליח לתעד את רגעיו האחרונים בעזרת שעון אפל שענד על ידו.

ערב הסעודית דוחה על הסף את הטענות הללו ומכנה אותן "חסרות בסיס". בממלכה טוענים כי חאשוקג'י, שהיה בעבר מקורב לבית המלוכה ופרשן מקומי, עזב את הקונוסליה זמן קצר לאחר כניסתו אליה. עם זאת, ארוסתו וכן הרשויות בטורקיה אמרו כי הוא לא נראה עוזב את המקום. אנקרה דרשה אתמול מריאד לשתף פעולה בחקירה ולאפשר לה לבדוק את המתחם.

בהצהרה משותפת קראו היום שרי החוץ של בריטניה, גרמניה וצרפת לרשויות בערב הסעודית ובטורקיה לפתוח ב"חקירה מהימנה" בעניין העיתואני. "נדרשת חקירה כדי לבסס את האמת על מה שבאמת קרה - ואם רלוונטי - יש לזהות את הנושאים באחריות להיעלמותו של חאשוקג'י ולהבטיח שמתקיים עמם דין וחשבון", ציינו השרים.

(עדכון ראשון: 14:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully