וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ בית המשפט: עיריית בני ברק לא תנתק את המים לעבודות הרכבת בשבת

במהלך דיון בבית המשפט בבקשת החברות המבצעות את עבודות הרכבת הקלה בשבת בעיר אמר השופט לעיריית בני ברק כי ההחלטה לעצור את אספקת המים נראית כניסיון לעקוף את החלטת השופטת על המשך העבודות בשבת. העירייה והתאגיד העירוני נעתרו לבקשה והמים לעבודות יסופקו

ניב אהרונסון

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן הבוקר (שישי) בבקשה שהגישו החברות המבצעות את עבודות הרכבת המהירה בבני ברק - נת"ע ודניה סיבוס - נגד החלטת תאגיד המים העירוני של בני ברק לסגור את המים לאתרי העבודה בשבתות. בלחץ השופט -החליטו עיריית בני ברק ותאגיד המים העירוני כי לא יסגרו את המים במהלך העבודות בשבת.

עם החלטת השופט מסרה חברת נת"ע כי "אחרי שעתיים של דיון במחוזי הודיע תאגיד המים של בני ברק שאינו מתכוון לממש בשלב זה את האיום לנתק את אספקת המים לאתר המינהור". עוד הוסיפה: "נת"ע ממשיכה בעבודות ההכרחיות לשמירת בטיחות כריית המנהרות. צר לנו שעיריית בני ברק ממשיכה במוצהר לחבל בפרויקט שנועד לשרת את תושביה, תוך זלזול בוטה בהחלטת בית המשפט ובבטיחות הציבור"

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן לחמאס: אחרי החגים הגיע - קחו את זה בחשבון
החוקרים הגיעו למעון ראש הממשלה בירושלים לקראת חקירתו ה-12
השנה, יש סוף סוף מישהו שבאמת מגיע לו פרס נובל לשלום

העבודות לבניית הרכבת הקלה בבני ברק. ראובן קסטרו
אתר העבודות על הרכבת הקלה בבני ברק/ראובן קסטרו

בימים האחרונים הודיעה חברת "מי ברק" לשתי החברות כי בכוונתה להפסיק לספק מים לאתרי העבודה של הרכבת בשבתות. זאת, אף שבחודש שעבר אישר בית המשפט לחברות להמשיך את העבודות גם בשבת. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לימור ביבי, אישרה אז את המשך קיום העבודות בשבת בתחומי בני ברק, לאחר שהשתכנעה כי עצירת מכונות הכרייה מתחת לשטח הבנוי של העיר תגרום לסכנת נפשות.

בתגובה להודעת תאגיד המים העירוני, הגישה חברת דניה סיבוס לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה על ידי עורכי הדין יניב דקל וענת קרנר ממשרד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות' לאסור על "מי ברק" לנתק את המים בשבתות.

בבקשה טוענות החברה כי "אספקת מים שוטפת לאתרי העבודות של הרכבת הקלה גם בשבתות וחגים נדרשת הן למניעת עצירת העבודה השוטפת של מכונות הכרייה המהווה סכנת בטיחות, והן לשם צרכים בטיחותיים באתרים בהם לא מתבצעת עבודה בשבת, אך יש בהם נוכחות של מאבטחים, בשר ודם, אשר זקוקים למים ואשר בין היתר אמונים לתת מענה ראשוני במקרה של שריפות שחלילה יפרצו באתרי הבנייה במהלך השבת".

עוד באותו נושא

הקרב על הרכבת הקלה בבני ברק נמשך: "נפסיק את המים לעבודות בשבת"

לכתבה המלאה
אלפי חרדים משתתתפים בעצרת תפילה המונית נגד העבודות לבניית הרכבת הקלה בשבת בבני ברק 21 ספטמבר 2018. ראובן קסטרו
עצרת נגד העבודות בשבת להקמת הרכבת הקלה בבני ברק/ראובן קסטרו

עו"ד אריאל יונגר, המייצג את עיריית בני ברק, טען בדיון כי לתאגיד המים יש סמכות לנתק את המים לאתר. "אפשר לנתק את המים כי הצו הארעי מתיר שתי פעולות בלבד - עבודות בתת-הקרקע שמהוות פיקוח נפש בלבד, שאותן אי אפשר לעצור, ואת עבודת הדייס למעלה (זה המערך שמייצר מעל האדמה את החומר שמבטן את המנהרת בזמן שהיא נחפרת, ד"ד). מבחינת תאגיד המים הם רשאים להפסיק לא לספק מים לאתר בשבת", אמר יונגר. עוד הוא אמר כי העירייה היא אכן בעלת המניות של התאגיד, אך שהוא גוף עצמאי.

"הם טוענים שהם זקוקים למים לצורך פיקוח נפש. לעבודות ולשומר, ולמקרה של שריפה... הצו מגדיר שהכלל הוא איסור עבודות בשבת, והחריג הוא עבודות בשבת. עכשיו, הם צריכים להוכיח פיקוח נפש, ושאין פתרונות חלופיים. אני אומר שיש פתרונות חלופיים. כל עוד שאין פיקוח נפש - הם חייבים לנתק את המים".

השופט רחמים כהן אמר לנציג תאגיד המים כי "הם (החברות, ד"ד) טוענים שניתוק המים ימנע את העבודות, שבית המשפט קבע שהן פיקוח נפש. השופטת קבעה שמותר לעשות א' ו-ב'. אתמול שלחת מכתב שאתה הולך לנתק את המים. המשמעות של זה, לדברי המשיבות, היא שלא תהיה עבודה בשבת. האם אין פה ניסיון לעקוף את החלטת בית המשפט באמצעות ניתוק המים?". נציג תאגיד המים השיב לשופט כי "אין פה פיקוח נפש ואנחנו לא חייבים לתת את המים בשבת. לא הוכח שהמים זה פיקוח נפש".

(עדכון ראשון 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully