וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונאמי באינדונזיה ורצח והתאבדות במודיעין: חדשות השבת

באינדונזיה עלה מניין ההרוגים ל-384 עם צפי לעוד מאות רבות, במודיעין חשוד בעל כי רצח את אשתו והתאבד, ושר החוץ הסורי מבטיח להשתלט מחדש על כל שטחי המדינה. הכותרות שעשו את סוף השבוע

שר החוץ הסורי: "נשתלט מחדש על המדינה - נוציא את הכוחות הזרים"

שר החוץ הסורי ווליד אל-מועלם נאם היום (שבת) באו"ם, והבטיח כי המשטר ישתלט מחדש על כל שטח המדינה ויוציא את "הכוחות הזרים הבלתי לגיטימיים". עוד הוסיף כי "המאבק של ארצו בטרור כמעט נגמר".

אל-מועלם קרא מעל במת עצרת האו"ם לפליטים הסורים לשוב לביתם, ואמר כי הסוגיה עומדת בראש סדר העדיפויות של דמשק. "אנו מקדמים בברכה כל סיוע בשיקום מהמדינות שלא השתתפו בתקיפות על סוריה", אמר. "המדינות שתקפו מציעות רק סיוע בעבור תמורה, או שהן ממשיכות לתמוך בטרור, והן לא מוזמנות לעזור לנו".

הטרגדיה במודיעין: במשטרה חושדים כי מדובר ברצח והתאבדות

המשטרה חושדת כי מותם של בני הזוג שנמצאו אתמול (שישי) ללא רוח חיים בדירה ברחוב כסלו במודיעין הוא רצח והתאבדות. גופותיהם של השניים, בן 67 ו-62, נמצאו לאחר שמכבי האש פרצו לדירה בעקבות דיווח של ילדיהם. בזירה נמצא גם אקדח. שכניהם תיארו אותם כזוג נורמטיבי ושליו.

אחד מבני המשפחה סיפר לוואלה! NEWS כי הבעל, שהחזיק באקדח מכיוון שעבד כמאבטח בסופר, נהג להשתכר, ועל רקע זה ביקשה אשתו להיפרד ממנו בימים האחרונים. "מי נותן לאחד כזה רשיון לאקדח?" תהה. "הוא היה שותה ומשתכר בימים האחרונים, מדוכדך בגלל הרצון של האישה להיפרד ממנו. זה לא נתפס". בן המשפחה טען כי "הוא רצח אותה והתאבד".

צה"ל תקף בצפון הרצועה; שבעה פלסטינים נהרגו בהפגנות בגבול

שבעה פלסטינים נהרגו אתמול בהפגנות בגבול רצועת עזה - כך הודיע משרד הבריאות הפלסטיני. אחד מהם, נאיף אל-חום, הוא נער בן 14 שנפצע סמוך לאל-בורייג', והרוג נוסף הוא נער בן 12 שנפצע באזור חאן יונס. צה"ל ביצע שתי תקיפות באמצעות כלי טיס בתגובה להשלכת רימונים ומטענים לעבר לוחמי צה"ל, אחת מהן של עמדת חמאס בצפון רצועת עזה. במקביל, 11 שריפות פרצו בעוטף עזה בשל בלוני ועפיפוני תבערה. זאת לאחר שבוע שבו בכל יום הוצתו יותר מעשר שריפות.

בהפרות הסדר השתתפו כמה אלפי פלסטינים ובמהלכן נפלו שני רחפנים של צה"ל סמוך לגבול, בתוך השטח הפלסטיני. נסיבות האירועים נמצאות בבדיקה ובדובר צה"ל מסרו כי אין חשש כי דלף מידע. בנוסף לאירועים אלה, כמה חשודים זוהו כשהם חוצים את גדר המערכת בצפון הרצועה ומיד לאחר מכן ברחו בחזרה לשטח הרצועה.

הצונאמי באינדונזיה גובה קורבנות:מאות הרוגים ויותר מ-500 נוספים פצועים

יותר מ-384 בני אדם נהרגו במהלך סוף השבוע ויותר מ- 540נפצעו בעקבות צונאמי בגובה שני מטרים שהכה בעיר קטנה באי סולוואסי שבאינדונזיה, לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 7.5 הורגשה באזור שבדרום-מזרח אסיה. רעידת האדמה גרמה לקריסת בניינים, ניתוקי חשמל ולהיסחפות כלי שיט אל החוף. הצפי הוא כי מספר ההרוגים יאמיר ויגיע לאלפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

רצח כפול: רכב חולף ירה למוות בשני בני דודים בכפר ראמה

שני צעירים מתו הלילה כתוצאה מירי מרכב חולף סמוך לביתם בכפר ראמה שבגליל. צעיר נוסף כבן 24 נפצע באורח בינוני ופונה על ידי צוותי מד"א למרכז הרפואי לגליל בנהריה עם פציעות חודרות בגפיו. ההרוגים ראוף וקוסאי עטור, בני 23 ו-16 הם בני דודים תושבי הכפר. שוטרים פרסו מחסומים באזור וביצעו סריקות לאיתור הרכב והחשודים שנמלטו מהמקום. נסיבות האירוע והרקע טרם ברורים. החקירה הוטלה על מחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון.

נתניהו: "אסתכל בראש פתוח על תכנית השלום של טראמפ"

אחרי התייחסותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתרון שתי המדינות, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון ל-CNN כי הוא יבחן "בראש פתוח" את תכנית השלום של הממשל האמריקני. "אני ללא ספק הולך להסתכל עליה עם ראש פתוח, כי אני יודע שיש חברות חזקה עם ישראל", אמר נתניהו. "תמיד אמרתי שאני מוכן להסתכל על תכניות שלום שהוצגו על ידי ארצות הברית".

בכיר בחמאס באיום לאבו מאזן: "היזהר מכל פעולה חדשה נגד עזה"

בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, חליל אל-חיה, הזהיר את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מ"כל פעולה חדשה נגד רצועת עזה". בריאיון לעיתון "פלסטין" הוא אמר כי על אבו מאזן "לשאת באחריות" והוסיף כי "העם הפלסטיני וחמאס מוכנים להגיב כדי להגן על זכויותיו ועל יכולת ההתנגדות שלו"

טראמפ הורה ל-FBI לחקור את הטענות לעבירות מין נגד מועמדו לעליון

טראמפ הכריז הלילה כי הוא הורה ל-FBI לפתוח מחדש את חקירת הרקע של מועמדו לבית המשפט העליון ברט קבנאו. זאת בעקבות טענותיהן של כמה נשים כי השופט תקף אותן מינית, האשמות שאותן הוא דוחה על הסף. טראמפ הדגיש כי זו תהיה חקירה מוגבלת כפי שביקש הסנאט, ושעליה להסתיים בתוך פחות משבוע.

אתמול אישרה ועדת המשפט בסנאט את מועמדותו של קבנאו, אחרי שימועים סוערים שלו ושל המתלוננת הראשית נגדו, כריסטין בלייז פורד. 11 רפובליקנים הצביעו בעד, בעוד שכל עשרת הדמוקרטים התנגדו, אולם הסתייגות שהעלה הסנאטור הרפובליקני ג'ף פלייק ואחריו מחוקקים אחרים הובילו להחלטת טראמפ ולעיכוב בסיום ההליך בפני הסנאט כולו.

הכלבת בצפון: בעלי חיים החשודים כנגועים נשכו שישה מטיילים

בעוד עשרות אלפי מטיילים פוקדים את שמורות הטבע בישראל לרגל חול המועד, חמישה בני אדם ננשכו באזור נחל קיבוצים ואדם נוסף ננשך במהלך הערב בניר דוד. לפני שישה ימים תן תקף אב ובתו בשמורת תל דן אך לא היה נגוע בכלבת. כל הננשכים נפצעו קל, אולם, המועצה המקומית בעמק המעיינות פרסמה לתושביה אזהרה בעקבות גל התקיפות ואמרה כי לאור הסכנה הנשקפת ממחלת הכלבת יש להיות ערניים ולדווח על חיות בר בישוב או בקרבתו.

סוריה מקבלת תיאבון: מקווים לקבל מרוסיה גם את מערכת ה-S-400

שר החוץ של סוריה ווליד אל-מועלם אמר אמש כי דמשק מקווה לקבל את מערכת ההגנה האווירית S-300 מרוסיה בתוך שבועיים כדי "לסגור את השמיים" בפני ישראל. בתום פגישה עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, אמר שר החוץ הסורי כי המשטר סומך על מוסקבה שתעביר לו בעתיד את הדגם המתקדם יותר של המערכת, S-400. לברוב, מצדו, אמר כי העברת ה-S-300 כבר החלה.

הפלסטינים: הגשנו תביעה להאג נגד ארה"ב בשל העברת השגרירות לי-ם

הרשות הפלסטינית הגישה תביעה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד ארצות הברית בעקבות העברת השגרירות האמריקנית לירושלים - כך אמר אמש שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי לרשת אל-מיאדין. ארצות הברית אינה חברה בבית הדין ולאחרונה הזהירה אותו מפני פגיעה באינטרסים שלה או של בעלי בריתה.

היילי לנתניהו: אבו מאזן הוא המכשול בפני התקדמות מדינית

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי תקפה אתמול בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית. בפתח פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרה היילי כי אבו מאזן הוא המכשול בפני התקדמות מדינית. "עבאס לא עוזר לפלסטינים בכלל", הסבירה היילי. "אם הפלסטינים רוצים להאשים מישהו - זה לא את ישראל, אלא את עבאס. הם צריכים לשאול אותו מה הוא עושה". בפגישה הודה נתניהו להיילי על תמיכתה בישראל. "אני רוצה להודות לך על שניקית את האוויר הרעה", אמר ראש הממשלה.

על רקע איומי איראן: ארה"ב תסגור את השגרירות בבצרה

ארצות הברית הודיעה הלילה כי תסגור את שגרירותה בעיר בצרה שבעיראק ותעביר משם את אנשיה, לאור האיומים האיראניים הכוללים שיגורי טילים. ההחלטה התקבלה על רקע המתחים בין ארצות הברית ואיראן בעקבות הסנקציות האמריקניות.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ציין כי ההחלטה נבעה בעקבות שיגורי טילים שכוונו אל השגרירות בבצרה. "הבהרתי כי איראן צריכה להבין שארצות הברית תגיב מידית ובהתאם לכל מתקפה כזו", הדגיש שר החוץ. פומפאו לא אמר בצורה מפורשת אם צפויה מתקפה אמריקנית ובכירים אמריקניים נוספים לא חשפו אפשרויות תגובה פוטנציאליות.

הגשם מגיע: מזג אוויר חם מהרגיל - עם חשש משיטפונות

הלילה (שבת) יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה בינוני ורב, וייתכנו גשמים מקומיים ברובם קלים. עם זאת, למרות הגשם - גם מחר עדין יהיה חם מהרגיל, וייתכן גשם מקומי. מהערב ייתכנו סופות רעמים יחידות, ובנחלי הדרום והמזרח קיים חשש משיטפונות.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד מעונן, ותחול ירידה בטמפרטורות. ירדו ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות וקיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. בשלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר, והטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה, ומזג אוויר דומה יהיה ביום רביעי.

תאונה של מאה מיליון דולר: התרסקות ראשונה של מטוס ה-F-35

צבא ארצות הברית איבד את מטוס הקרב F-35 הראשון שלו, במהלך תאונת אימונים בקרוליינה הדרומית. לפי חיל הנחתים, הטייס של החמקן המתקדם, הפיתוח היקר ביותר אי-פעם בצבא ארצות הברית, שרד את ההתרסקות ולא היו נפגעים. הצבא מסר כי נסיבות התאונה של המטוס, מדגם F-35B, נחקרות.

תכנית הפיתוח של החמקן, שאחד מדגמיו נמצא בשירות חיל האוויר של ישראל, צפויה להימשך בין 30 ל-40 שנה. היא ספגה ביקורת על המחיר שלה ועל יעילותה הקרבית. ישראל הייתה הראשונה לעשות שימוש מבצעי במטוס הקרב במהלך פעילות במזרח התיכון, שאותה לא חשפה.

סוריה: פתחנו מחדש מעבר סחורות מרכזי בגבול עם ירדן

ממשלת סוריה הודיעה היום (שבת) כי היא פתחה מחדש את מעבר הגבול בינה לבין ירדן, שלוש שנים אחרי שנסגר על ידי המורדים במדינה. מעבר נאסיב, הנחשב לנתיב סחר מרכזי, נכבש על ידי כוחות האופוזיציה בשנת 2015 לאחר ששימש מדי יום מאות משאיות שנשאו סחורות בין טורקיה לבין לבנון ומדינות המפרץ.

בהתאם לכך, משרד התחבורה הודיע היום כי תנועת המשאיות חודשה. דובר הממשלה בירדן הכחיש את טענת סוריה, וטען כי המעבר עדיין לא נפתח לתנועת סחורות ולבני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully