וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הורה ל-FBI לחקור את הטענות לעבירות מין נגד מועמדו לעליון

29.9.2018 / 0:06

נשיא ארה"ב הבהיר כי הבדיקות הנוספות של ברט קבנאו צריכות להיות מוגבלות בהיקפן ולהסתיים בתוך פחות משבוע. זאת בעקבות בקשת הסנאט, שממתין להצבעה סופית עד להשלמת החקירה. השופט: "אמשיך לשתף פעולה"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הלילה (שבת) כי הוא הורה ל-FBI לפתוח מחדש את חקירת הרקע של מועמדו לבית המשפט העליון ברט קבנאו. זאת בעקבות טענותיהן של כמה נשים כי השופט תקף אותן מינית, האשמות שאותן הוא דוחה על הסף. טראמפ הדגיש כי זו תהיה חקירה מוגבלת כפי שביקש הסנאט, ושעליה להסתיים בתוך פחות משבוע.

אתמול אישרה ועדת המשפט בסנאט את מועמדותו של קבנאו, אחרי שימועים סוערים שלו ושל המתלוננת הראשית נגדו, כריסטין בלייז פורד. 11 רפובליקנים הצביעו בעד, בעוד שכל עשרת הדמוקרטים התנגדו, אולם הסתייגות שהעלה הסנאטור הרפובליקני ג'ף פלייק ואחריו מחוקקים אחרים הובילו להחלטת טראמפ ולעיכוב בסיום ההליך בפני הסנאט כולו.

קבנאו אמר כי הוא כבר תושאל על ידי ה-FBI ועבר בדיקות רקע על ידי הסנאט, בנוסף לשימוע שלו, אך הדגיש כי ימשיך לשתף פעולה עם הרשויות.

פורד בירכה על חקירת הטענות על ידי ה-FBI. "בחקירה זו אין צורך במגבלות מלאכותיות הנוגעות לזמן או היקף ההאשמות", אמרה דברה כץ, עורכת דינה של המתלוננת.

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה מקבלת תיאבון: מקווים לקבל מרוסיה גם את מערכת ה-S-400
הטרגדיה במודיעין: "הבעל רצח את אשתו - והתאבד"
צה"ל תקף בצפון הרצועה; שבעה פלסטינים נהרגו בהפגנות בגבול

המועמד לבית המשפט העליון ברט קבנאו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יולי 2018. רויטרס, רויטרס
טראמפ מציג את קבנאו ביולי/רויטרס, רויטרס

פלייק היה הגורם המרכזי לתפנית. אחרי שסיפק את הקול המכריע בוועדת המשפט, הוא הבהיר כי יתמוך בקבנאו בהצבעה הסופית בסנאט רק אם מנהיגי הרפובליקנים בוועדה יבקשו ממשל טראמפ לפתוח בחקירה מחודשת. כמה שעות לפני ההצבעה בוועדה, שתי נשים, שסיפרו כי היו קורבנות לאלימות מינית,, התעמתו עמו במעלית הסנאט ותקפו אותו על תמיכתו בשופט.

"אתה בעצם אומר לכל הנשים באמריקה שהן לא חשובות, שהן צריכות לשמור הכול לעצמן", אמרה אחת מהן לפלייק, אחד ממבקריו הבולטים של טראמפ במפלגה הרפובליקנית, שנראה נסער מהמפגש. פלייק קיבל בהמשך תמיכה מצד שתי סנאטוריות רפובליקניות נוספות, שטרם הבהירו כיצד יצביעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

רגע העימות בין הסנאטור פלייק לנשים במעלית

עדיין לא ברור אם לרפובליקנים יש מספיק קולות כדי לאשר את המינוי בכל מקרה. הרוב שלהם הוא 51 מושבים מול 49 של הדמוקרטים.

השערורייה מתגלגלת כמה שבועות בלבד לפני בחירות אמצע הכהונה ב-6 בנובמבר, שבהן ינסו הדמוקרטים לזכות בחזרה ברוב בקונגרס ברקע גל מחאת ה-#MeToo נגד הטרדות ואלימות מינית.

אם מינויו יאושר, קבנאו יבסס את השליטה השמרנית על בית המשפט העליון ויקדם את מאמצו של טראמפ לשנות את מערכת המשפט האמריקנית לכיוון ימני יותר. קבנאו עשוי להכריע בסוגיות הרות גורל כמו הגירה, הפלות וזכויות הקהילה הגאה. הוא אמור להחליף עד לשארית חייו את אנתוני קנדי, שפרש מבית המשפט ביולי.

כריסטין בלייזי פורד מעידה בוועדת הסנאט השופטת בוושינגטון. רויטרס
טוענת שהותקפה על ידי קבנאו בזמן מסיבה. פורד בשימוע ביום חמישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully