וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע איומי איראן: ארה"ב תסגור את הקונסוליה בבצרה

29.9.2018 / 1:35

ההחלטה נבעה בעקבות שיגורי טילים שכוונו אל הקונסוליה בבצרה שבעיראק. שר החוץ פומפאו הבהיר כי "איראן צריכה להבין שארצות הברית תגיב מידית ובהתאם לכל מתקפה כזו". בעקבות הסנקציות האמריקניות, המתח בין שתי המדינות הולך וגובר

דונאלד טראמפ, איראן, הסכם הגרעין/צילום רויטרס

ארצות הברית הודיעה הלילה (שבת) כי תסגור את הקונסוליה בעיר בצרה שבעיראק ותעביר משם את אנשיה, לאור האיומים האיראניים הכוללים שיגורי טילים. ההחלטה התקבלה על רקע המתחים בין ארצות הברית ואיראן בעקבות הסנקציות האמריקניות.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ציין כי ההחלטה נבעה בעקבות שיגורי טילים שכוונו אל הקונסוליה בבצרה. "הבהרתי כי איראן צריכה להבין שארצות הברית תגיב מידית ובהתאם לכל מתקפה כזו", הדגיש שר החוץ. פומפאו לא אמר בצורה מפורשת אם צפויה מתקפה אמריקנית ובכירים אמריקניים נוספים לא חשפו אפשרויות תגובה פוטנציאליות.

עם זאת, פומפאו אמר כי האיומים נגד עובדי ומתקני הקונסוליה האמריקנית בעיראק "גדלים ומתחדדים" והוסיף כי וושינגטון פועלת בשיתוף עם בעלות בריתה ועם הכוחות העיראקיים כדי לטפל בהם. לדבריו, "אנו פונים לכל המפלגות הבינלאומיות המעוניינות בשלום וביציבות בעיראק ובאזור לסייע במיגור התנהלותה הבלתי-מקובלת של איראן".

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה מקבלת תיאבון: מקווים לקבל מרוסיה גם את מערכת ה-S-400
טראמפ הורה ל-FBI לחקור את הטענות לעבירות מין נגד מועמדו לעליון
הפלסטינים: הגשנו תביעה להאג נגד ארה"ב בשל העברת השגרירות לי-ם

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בעצרת האו"ם בניו יורק 25 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
ארצות הברית תגיב מיד ובהתאם. פומפאו/רויטרס, רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם השבוע כי יהיו "השלכות חמורות" למי שלא יציית לסנקציות על איראן. הוא המשיך את מתקפתו על המשטר בטהראן מנאומו בעצרת הכללית ואמר כי אסור שיהיה בידיו נשק גרעיני. טראמפ הבטיח כי אחרי שובן של הסנקציות על מגזר הנפט האיראני בנובמבר, "נקדם סנקציות חדשות, חזקות מאי-פעם, כדי להתמודד עם התוקפנות האיראנית. מי שלא יציית לסנקציות יעמוד בפני השלכות חמורות", הזהיר.

איראן לא ביקשה לדבר במהלך דיון מועצת הביטחון, שבה חברות עוד עשר מדינות מתחלפות בנוסף לחמש המעצמות. לאחר הדיון, כינס הנשיא חסן רוחאני מסיבת עיתונאים, שבה התייחס לדבריו של טראמפ ואמר כי "אנחנו לא רוצים מלחמה עם האמריקנים בשום מקום בעולם". שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב בטוויטר לדברים וכתב כי "פעם נוספת, ארצות הברית עושה שימוש במועצת הביטחון רק כדי למצוא את עצמה מבודדת. מתי היא תלמד לקח?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully