וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: הגשנו תביעה להאג נגד ארה"ב בשל העברת השגרירות לי-ם

שר החוץ אל-מאלכי אמר כי הרשות פנתה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בעקבות החלטת ממשל טראמפ. וושינגטון אינה חברה בבית הדין ולאחרונה הזהירה אותו מפני פגיעה באינטרסים שלה

עריכה: ליר שפיגלר

הרשות הפלסטינית הגישה תביעה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד ארצות הברית בעקבות העברת השגרירות האמריקנית לירושלים - כך אמר אמש (שישי) שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי לרשת אל-מיאדין. ארצות הברית אינה חברה בבית הדין ולאחרונה הזהירה אותו מפני פגיעה באינטרסים שלה או של בעלי בריתה.

ההחלטה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להעביר את השגרירות גרמה לנתק בין וושינגטון לרמאללה, ומאז נקט הממשל האמריקני שורת צעדים נוספים שלהם מתנגדים בתקיפות הפלסטינים. בין היתר, הוא הפסיק את הסיוע לסוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם אונר"א וליוזמות הומניטריות נוספות וסגר את שגרירות אש"ף בוושינגטון.

טראמפ מתעקש כי על הפלסטינים לקבל את ההחלטה, שהתקבלה כחלק ממאמציו להשיג את "עסקת המאה" עם ישראל. הוא אמר מאז העברת השגרירות כי גם ישראל "תצטרך לשלם", אחרי שלטענתו סוגיית ירושלים ירדה משולחן המשא ומתן.

מאז נכנס לבית הלבן בינואר אשתקד, הציג נשיא ארצות הברית עמדה לא עקבית ביחס לתהליך השלום. בתחילה אמר כי גם פתרון של מדינה אחת הוא אפשרי, אם זה מקובל על שני הצדדים. השבוע, במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "אוהב את רעיון שתי המדינות", אך כמה שעות לאחר מכן חזר על כך שהוא תומך בפתרון המועדף על שני הצדדים.

(עדכון ראשון: 23:47)

אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. ללא, מערכת וואלה! NEWS
אבו מאזן בעצרת באו"ם, חמישי/מערכת וואלה! NEWS, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully