וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח כפול: שני בני דודים נורו למוות מרכב חולף בכפר ראמה

29.9.2018 / 2:16

בשעה שעמדו סמוך לביתם בכפר, ירי מרכב חולף גרם למותם של שניים מבני המשפחה ולפציעתו של צעיר נוסף. המשטרה פרסה מחסומים באזור והחלה בסריקות לאיתור החשודים. נסיבות האירוע והרקע טרם ברורים

זירת הרצח הכפול בכפר ראמה שבגליל בה נהרגו שני צעירים 29 בספטמבר 2018. דוברות משטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרה

שני צעירים מתו הלילה (שבת) כתוצאה מירי מרכב חולף סמוך לביתם בכפר ראמה שבגליל. צעיר נוסף כבן 24 נפצע באורח בינוני ופונה על ידי צוותי מד"א למרכז הרפואי לגליל בנהריה עם פציעות חודרות בגפיו. ההרוגים ראוף וקוסאי עטור, בני 23 ו-16 הם בני דודים תושבי הכפר.

סמוך לחצות צוותים של טיפול נמרץ "חיאן" הוזעקו למקום וטיפלו בשני הפצועים שהיו במצב אנוש מהירי, זמן קצר לאחר מכן נקבע מותם.

מפקד משטרת כרמיאל, סנ"צ רמי חורי, נמצא בזירת הרצח ומפקד על הכוחות במקום. שוטרים פרסו מחסומים באזור וביצעו סריקות לאיתור הרכב והחשודים שנמלטו מהמקום. נסיבות האירוע והרקע טרם ברורים. החקירה הוטלה על מיחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון.

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה מקבלת תיאבון: מקווים לקבל מרוסיה גם את מערכת ה-S-400
טראמפ הורה ל-FBI לחקור את הטענות לעבירות מין נגד מועמדו לעליון
הפלסטינים: הגשנו תביעה להאג נגד ארה"ב בשל העברת השגרירות לי-ם

רצח כפול בכפר ראמה. ניב, מערכת וואלה! NEWS
בני הדודים ראוף וקוסאי עטור שנורו למוות אמש/מערכת וואלה! NEWS, ניב

הרצח הכפול הלילה מביא את מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה ל-40, ומנהיגי המגזר טוענים כי על בסיס שנתי הוא ממשיך להיות במגמת עליה. אולם, במשטרה חולקים על מגמה זאת ואומרים מנגד כי נרשמת ירידה משמעותית. "בניגוד למה שמנסים לצייר לציבור בתחושות, הרי שבעובדות מאז תחילת השנה הנוכחית קיימת ירידה משמעותית בכמות מקרי הרצח במגזר הערבי", טענו במשטרה בסוף החודש שעבר.

מאז הודעה זאת נהרגו בן 65 ובת 27 בהצתה קטלנית ביפו, נדקר למוות צעיר בן 24 בריינה וכאמור, רצח כפול של בני דודים הלילה בראמה.

בחברה הערבית מתוסכלים מהאלימות הרצחנית במגזר, חברת הכנסת חנין זועבי אמרה לוואלה! NEWS כי "ההתייחסות של התקשורת בנושא זה עלתה מאוד אך היא לוקה בחסר וזה מה שעדין מחליש את ההשפעה על הטיפול בנושא הפשיעה". זועבי הוסיפה כי "המסר שלנו הוא ברור: אין כל חשיבות להדגשת חומרת המצב, כל עוד התקשורת אטומה לעובדה שהמשטרה משתפת פעולה עם ארגוני הפשיעה על ידי קשר שתיקה".

לטענתה רק בשנה האחרונה שלושה ערוצי הטלויזיה העיקריים שידרו 11 כתבות בנושא, אולם, אף כתבה לא עשתה תחקיר מרכזי אודות הטענות והראתה את אי מיצוי הדין עם ארגוני הפשיעה. "נציגי הציבור הערבי אמיצים בשביל לדבר על זה עשרות פעמים אבל עד עכשיו לא מצאנו שום עיתונאי אמין והגון שיציב טענות אלה במרכז התחקירים שלו", הוסיפה.

עוד באותו נושא

הטרגדיה במודיעין: "הבעל רצח את אשתו - והתאבד"

לכתבה המלאה
זירת הרצח הכפול בכפר ראמה שבגליל בה נהרגו שני צעירים 29 בספטמבר 2018. דוברות משטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרה

בתגובה לדברי זועבי נמסר ממשטרת ישראל כי חקירת מקרה הרצח מנוהלת באופן יסודי ומקצועי תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת ולהבאת הרוצחים לדין. "בניגוד למה שמנסים לצייר לציבור בתחושות, הרי שבעובדות מאז תחילת השנה הנוכחית קיימת ירידה משמעותית בכמות מקרי הרצח בכלל וגם בישובי המגזר הערבי, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד", הוסיפו.

עוד נמסר כי לצד פעילות משטרת ישראל, אכיפה איננה הדרך היחידה למיגור תופעות חברתיות פסולות. "במקום השתלחות של נבחרי ציבור נגד המשטרה הכוללת טענות מופרכות, ראוי היה שיישמע גינוי חריף מקרב הנהגת החברה הערבית הקורא להפסקת האלימות והירי בישובי המגזר", טענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully