וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה לעבודות הרכבת בשבת בבני ברק; החברות המבצעות: "סכנה לחיי אדם"

בית המשפט הוציא צו מניעה זמני נגד עבודות הרכבת הקלה בעיר בשבת. החברות המבצעות הגישו בקשה דחופה לבטלו מחשש לקריסת המנהרה ברחוב ז'בוטינסקי. עיריית בני ברק: "פיקוח הנפש הוא רק מתי יגזרו את הסרט האדום". התושבים החרדים צפויים לקיים עצרת תפילה המונית סמוך למתחם

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב הופסקו, רחוב אלנבי, 22 בנובמבר 2015. יותם רונן
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/יותם רונן

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא אמש צו מניעה זמני נגד עבודות הרכבת הקלה בבני ברק בשבת, ולפיו יותר לחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לבצע רק "עבודות הכרחיות מטעמי בטיחות שאי ביצוען עלול להסב אבדות בנפש". בעקבות הצו הגישו הבוקר (שישי) החברות המבצעות בקשה דחופה לביטולו. דיון בנושא מתקיים בשעה זו מול השופטת לימור ביבי בתל אביב בהשתתפות מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, מנכ"ל נת"ע יהודה בר און וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

בהחלטתה נוכח עתירת עירית בני ברק, קבעה השופטת אירית קלמן-ברום כי "מדינת ישראל התחייבה שלא לבצע עבודות הקמת הרכבת הקלה בשבתות ובחגי ישראל". עוד כתבה כי "העבודות היחידות שמתבצעות הינן עבודות הכרחיות מטעמי בטיחות למניעת פגיעה ברכוש ובנפש. הנני נעתרת חלקית לבקשה שמורה שלא לבצע עבודות הקמת הרכבת הקלה בשבת למעט עבודות מתחת לפני הקרקע שאי ביצוען במועד עלול להסב אבדות בנפש".

החברות המבצעות - צ'יינה סיביל ודניה סיבוס הגישו הבוקר בקשה דחופה לבטל את צו המניעה. על פי הנכתב בבקשה "משמעות הצו, שניתן במעמד צד אחד, מתוך הטעיה וחוסר ניקיון כפיים של המבקשת (עיריית בני ברק, ד"ד), הוא עצירת העבודות להקמת הקו האדום' (המקטע המזרחי), כליל, כאשר עצירת העבודות עלולה להסב נזק לחיי אדם, והמשיבה מודעת לכך".

עוד בוואלה!NEW:
- השתלטות או ייבוש: האולטימטום של אבו מאזן שעלול להסתיים בהסלמה
- בלון נפץ התפוצץ במושב בשדות נגב; צה"ל תקף בצפון הרצועה
- תל אביב בראש - ומה עם ים המלח? החופים המזוהמים ביותר בישראל

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט בכניסה לדיון בבית המשפט בנושא צו המניעת לעבודות הרכבת בשבת. מערכת וואלה!
מנכ"ל נת"ע יהודה בר און וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט בכניסה לדיון, היום/מערכת וואלה!

בבקשה, שהוגשה על ידי עורכי הדין יניב דקל וענת קרנר ממשרד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', טוענות החברות כי עצירת מכונת הכרייה עשויה לגרום לשקיעת קרקע מתחת לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, ואף לקריסת המנהרה. עוד נטען כי כדי להפעיל את המכונה ולמנוע את הסכנה, יש צורך גם בעבודות שיתבצעו סמוך למכונה - אך מעל פני האדמה. לדבריהן, עובדות אלו הוצגו לעירייה לפני כחצי שנה, ואף לאחרונה במסגרת הליך משפטי. עוד נטען כי "ההתחייבות" שהוצגה לבית המשפט לפיה החברות הסכימו לא לעבוד בשבת, היא ציטוט חלקי ומגמתי, וכי באותו מסמך נכתב מפורשות שהחברה יכולה לחזור בה מהסכמתה זו בהתראה של 21 ימים מראש, כפי שלדבריהם נעשה במקרה הנוכחי, בין היתר בנסיבות הקשורות לשמירה על חיי אדם.

החברות מציעות להוריד מתחת לפני האדמה לפני כניסת השבת את רצועות הבטון שמהוות את דפנות המנהרה, אף שלדבריהן מדובר בהליך יקר יותר באופן משמעותי. כמו כן הן מציעות לכסות בפרגוד את מערך ה"דייס", המכונות שמלוות את מכונת הכרייה ונמצאות מעל פני הקרקע.

מנת"ע נמסר בתגובה כי "נת"ע מקימה את הקו האדום לשירותם של מאות אלפי תושבים, ובהם תושבי בני ברק. כל העבודות מתבצעות על פי החוק ומתוך אחריות לבטיחות הציבור. עצירת מכונת כרייה בקרקע רכה ומתחת לציר תנועה מרכזי עלולה לגרום לקריסת הקרקע ולסכן חיים ורכוש. יצוין כי עבודת המינהור מתבצעת מתחת לפני השטח על ידי צוותים סיניים. נת"ע מאחלת שנה טובה לכל בית ישראל".

עוד באותו נושא

מועצת גדולי התורה בקריאה נדירה: צאו להפגין בשבת נגד עבודות הרכבת הקלה

לכתבה המלאה
הודעות ההפגנה שמופצות בבני ברק נגד עבודות הרכבת הקלה בשבת. מערכת וואלה!
הקריאה לחרדים לצאת למחאה הערב נגד עבודות הרכבת הקלה/מערכת וואלה!

ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט התייחס גם כן לצו המניעה שהוציא בית המשפט המחוזי על העבודות הרכבת הקלה שעתידות להתקיים בעיר במהלך השבת. "פיקוח הנפש היחיד שיש לנת"ע הוא מתי הם יגזרו את הסרט לסיום העבודות, ולא יקרה כלום אם זה ייקח עוד כמספר שבועות". לדבריו, "אנחנו לומדים את הצו, יש בצו דברים חיובים ויש שאנחנו חולקים עליו, מבחינתו ההפגנה מתקיימת ועודנה, מי יחליט מהו פיקוח נפש? אנחנו חושבים שכל העבודות שהיו שם, אם בשנה האחרונה לא עבודה כך לפי ההסכם עם דניה סיבוס ושום דבר לא נפל, אז לדעתי כל התירוץ של מסוכנות לא קיים, וזאת גם ההוכחה שבשנה האחרונה לא קרה דבר ואיש לא נפגע".

אלפים מתושבי העיר החרדים צפויים לערוך הערב עצרת מחאה המונית בדמותה של תפילה מרכזית באחד האזורים הסמוכים למתחם העבודות בפאתי בני ברק, במחאה על עבודות הרכבת בשבת. זאת, לאחר שבתחילת השבוע פרסמה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל קריאה נדירה לצאת להשתתף במחאה אך מאז הצטרפו לקריאה זו גם קהלים נוספים כמו אלה המזוהים עם ש"ס וחלק מהליטאים.

הצגת הקרון של הרכבת הקלה בתל אביב, שדרות רוטשילד, 13 בספטמבר 2017. ניב אהרונסון
הרכבת הקלה, אילוסטרציה/ניב אהרונסון

המשטרה נערכת למאות מפגינים; שינויים בהסדרי התנועה

בעיריית בני ברק אמרו השבוע כי הם נערכים לקראת הגעה של "מאות אלפי בני אדם" אולם גורמים נוספים בעיר מעריכים כי לבסוף ישתתפו בעצרת המחאה עשרות אלפים בלבד. מדובר בעצרת תפילה, כזו שלא יינשאו בה נאומים או יתקיימו במסגרתה הפרות סדר. ראש העיר זייברט ביקש השבוע מהמשטרה להימנע מנוכחות שוטרים בעצרת היות ומדובר בתפילה בלבד וזאת כדי שלא ייגרם חילול שבת נוסף אבל בקשה זו לא התקבלה.

בעצרת צפויים להשתתף גם רבנים בכירים, רבנים מקומיים שצפויים לסחוף אחריהם המונים נוספים. המחאה מתקיימת השבוע לראשונה וזאת למרות שבחברת נת"ע האחראית על ביצוע העבודות הבהירו לעירייה כי העבודות מתקיימות באמצעות עובדים שאינם יהודים ואחראים לביצוע עבודות שאין שום יכולת לדחות את ביצוען.

המשטרה תיערך לקראת העצרת בכוחות מתוגברים. כאשר מאות שוטרים יתפרסו בצירים ובנקודות המשפיעות לאורך מתווה המחאה. לצורך קיום העצרת ייסגרו הערב לתנועה החל מהשעה 18 ועד לשעה 21 רחוב ז'בוטינסקי מצומת בן גוריון ר"ג ועד היצירה כולל מחלף גהה, כביש 4 ממחלף אלוף שדה ועד מחלף ירקונים בשני הכיוונים. צפי נוסף לחסימה יהיה סגירת אם המושבות מכיוון פתח תקווה לכיוון רמת גן. מומלץ לנהגים לנסוע בכביש 20 וכביש 6 כדרכים חלופיות לכביש 4, כמו כן כביש 5 ואלוף שדה חלופי לז'בוטינסקי ואם המושבות. בתוך כך ובהתאם להתפתחויות האירוע והעומסים בצירים, ייתכנו שינויים כגון חסימות לסירוגין בהסדרי התנועה.

(עדכון ראשון 8:36)

קריאה לחרדים מבני ברק להתאסף להפגנה כנגד בניית הרכבת הקלה - 17/9/18. יקי אדמקר, מערכת וואלה!
קריאת מועצת גדולי התורה לצאת להפגין בערב שבת/מערכת וואלה!, יקי אדמקר
הודעת קריאה לקראת המחאה בבני ברק נגד עבודות הרכבת הקלה בשבת בעיר. מערכת וואלה!
כרזה על עצרת התפילה הערב בבני ברק/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully