וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת גדולי התורה בקריאה נדירה: צאו להפגין בשבת נגד עבודות הרכבת הקלה

17.9.2018 / 8:24

ההנהגה הרוחנית באגודת ישראל פרסמה קריאה לצאת להפגין בשבת הקרובה נגד עבודות הרכבת הקלה בבני ברק. ההערכה היא כי אל ההפגנה שתיערך כתפילה יגיעו אלפי חרדים. השר ליצמן שוחח במקביל עם ראש הממשלה ועם השר כץ אודות הנושא אך טרם הושג פתרון

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב הופסקו, רחוב אלנבי, 22 בנובמבר 2015. יותם רונן
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/יותם רונן

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל פרסמה הבוקר (שני) קריאה נדירה מצידה לצאת להפגין בערב שבת הקרובה נגד עבודות חברת נת"ע, שמתקיימות לאחרונה במסגרת בניית הרכבת הקלה בעיר בני ברק. ההערכה היא כי בעקבות הקריאה יגיעו ביום שישי הקרוב אלפי חרדים להשתתף במחאה, שתיערך בדמות של עצרת תפילה מרכזית באחד האזורים הסמוכים למתחם העבודות.

"לצאת בחובת מחאה על שם שמיים שנרמס מעל ומתחת לארץ", נכתב בשם האדמו"רים בהנהגה הרוחנית של הזרם החסידי-חרדי. "וביום השבת הקרובה לסדר ''הבו גודל לאלוקינו'' להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר, במקום בו מנסים רחמנא לצלן לרמוס את כבוד השבת ונותנה. יחד כל שבטי ישראל, יצאו לקבל פני שבת בתפילה שנזכה ל'ונבנתה עיר על תילה' מתוך שמירת השבת".

קריאה לחרדים מבני ברק להתאסף להפגנה כנגד בניית הרכבת הקלה - 17/9/18. יקי אדמקר, מערכת וואלה!
"לצאת בחובת מחאה על שם שמיים שנרמס", הקריאה להפגנה/מערכת וואלה!, יקי אדמקר

עיריית בני ברק פרסמה אתמול קריאה לצאת למאבק ואף שהעבודות נעשות על ידי עובדים שאינם יהודים כתבה כי הן נעשות בניגוד לסיכומים שיש לה עם החברה המבצעת. "לאחר הפרת כל הסיכומים המוקדמים ורמיסתם ברגל בוטה, מעילה באמון והובלה בכחש ובמרמה של הנהלת פרויקט הרכבת הקלה העובר בתחומי עירנו ובכל גוש דן, בחילול שבת בוטה ומחפיר בניגוד גמור להסכמים המוקדמים והחוזים שנחתמו בינינו, כאשר בניגוד לשיח המוקדם שנמשך מול כלל הגורמים עד לכניסת השבת האחרונה - והעובדה כי שוב, חוללה שבת קודשנו בפרהסיה למנגינת כל לב", נכתב.

על רקע כל אלה, כותבת העיריה באופן רשמי, בכוונתה לפעול בכל דרך - בהנהגת גדולי ישראל ורבני העיר - לסיכול המשך העבודות: "אנו מודיעים על יציאה למאבק ציבורי עיקש ומחאה ציבורית אדירה בהכוונתם של גדולי ישראל ורבני העיר, מול חברות הבנייה, רשויות התכנון ומשרדי הממשלה המופקדים על התכנית, עד שתוסר חרפה נוראה זו ותישמר השבת בכל פרטיה ודקדוקיה לכל תוואי החפירות כפי שסוכם והותנה, במדויק".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הפגנות חרדים בירושלים 19.10.17. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות חרדים בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אתמול במהלך ישיבת ראשי הקואליציה, פנה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שיעצור את קיום העבודות, נתניהו אמר כי יפנה לשר הממונה בניסיון לטפל בנושא. ליצמן אף שוחח במקביל עם שר התחבורה ישראל כץ, אך עד כה לא השיג פתרון, והמחאה צפויה להתקיים בשבת הקרובה.

הקריאה של האדמו"רים היא רק של אלו המזוהים עם ההנהגה הרוחנית של סיעת אגודת ישראל. במקרה הזה, כמו גם במקרים אחרים של מאבקי שבת בתקופה האחרונה, מי שמכהן כראש העיר הוא חנוך זייברט, נציג של חסידות גור שהובילה את המאבק בחילול שבת ברכבת ישראל ובעבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב. עד כה ההנהגה הרוחנית של סיעת דגל התורה המייצגת את הזרם הליטאי, או ש"ס המייצגת את הזרם הספרדי במגזר החרדי, לא הצטרפו לקריאה לצאת להפגין בשבת הקרובה אך לא מן הנמנע כי יצטרפו בהמשך.

בתקופה האחרונה מקיימת חברת נת"ע את העבודות להקמת הרכבת הקלה באזור גוש דן. חלק מהן מתבצעות באזור העיר בני ברק אולם בעיקר מתחת לפני הקרקע. בעירייה ניסו למנוע קיום עבודות אלה מספר פעמים אך ללא הצלחה. בחברת נת"ע אמרו בתגובה כי היא "מקימה את הרכבת הקלה בגוש דן לשירותם של מאות אלפי תושבים. העבודות מתבצעות בהתאם לחוק ולדרישות הבטיחות, ומתקדמות בהתאם ללוחות הזמנים. נת"ע מאחלת שנה טובה וגמר חתימה טובה לכל תושבי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully