וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נשים וילדים: דאעש פרסם תיעוד משבי הדרוזים מדרום סוריה

ארגון "המדינה האסלאמית" פרסם לראשונה סרטון של עשרות הנשים והילדים הדרוזים שנחטפו במתקפה הקטלנית בא-סווידא. זאת, ככל הנראה כחלק מהמשא ומתן לשחרורם. הארגון איבד את מרבית שטחיו במדינה במהלך לחימה מול משטר אסד

עריכה: איתי עמרם

שלושה חדשים אחרי שעשרות נשים וילדים נחטפו במחוז א-סווידא שבדרום סוריה, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם הלילה (חמישי) תיעוד ראשון מהשבי. בתיעוד נראים החטופים כשהם יושבים בצפיפות זה ליד זו כשאחת מהם מדברת למצלמה, זאת ככל הנראה במטרה להוכיח את שלומם במסגרת המשא ומתן לשחרורם שנכשל כבר חמש פעמים.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, במהלך מתקפת דאעש בעיר סווידא ובכפרים נוספים במחוז שאירעה בחודש יולי האחרון נחטפו לפחות 16 ילדים ו-20 נשים, שארבע מהן הצליחו לברוח ועוד שתיים מתו. באירוע נהרגו יותר מ-250 בני אדם, בהם אזרחים רבים, באחת המתקפות הקטלניות ביותר בסוריה מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה ב-2011.

עוד בוואלה! NEWS:
"הסכנה עומדת בדלת": הוריקן פלורנס מתקרב - דיווח מיוחד מארה"ב
הנוף המדהים לא מטשטש את ריח השריפה: תיעוד מהאסון של עינות צוקים
טראמפ חתם על צו שיאפשר להטיל סנקציות על מי שיתערב בבחירות

עשרות נשים וילדים שנחטפו על ידי דאעש במחוז סווידא שבסוריה. מערכת וואלה! NEWS
הנשים והילדים שנחטפו יושבים בצפיפות זה ליד זו. מתוך התיעוד/מערכת וואלה! NEWS

בעקבות פיגועי דאעש קיימו כעשרת אלפים דרוזים בישראל עצרת הזדהות עם קרובי משפחותיהם שבסוריה. המשתתפים הגיעו לקבר נבי שועייב בגליל ולמרכז דליית אל-כרמל כדי למחות על הטבח בדרוזים בסוריה. בשנה שעברה הביאה מתקפה בכפר חדר שבאזור קוניטרה לתקרית חריגה בגבול סוריה כשמאות מהתושבים הסורים ברמת הגולן התקהלו כהזדהות עם קרוביהם באזור הגדר ועשרות מהם אף הצליחו לפרוץ אותה.

דאעש איבד כמעט את כל השטחים שבהם הכריז על הקמת החליפות שלו ב-2014 בסוריה ובעיראק. משטרו של הנשיא בשאר אסד, המגובה על ידי רוסיה, הדף את כוחות המורדים ממרבית שטחי המדינה ובימים אלה מאיץ את התקפותיו על מחוז אידליב שבחלקה הצפון-מערבי לקראת מתקפה צפויה שבמהלכה הוא צפוי להשיב את מעוז המורדים האחרון לשליטתו.

עוד באותו נושא

המתקפה נגד הדרוזים בסוריה: "דאעש חטף עשרות נשים וילדים"

לכתבה המלאה
חלקי גופות נראים לאחר פיגוע ההתאבדות בחסות דאע"ש בסווידא, סוריה. רויטרס
אחת המתקפות הקטלניות בסוריה. זירת אחד הפיגועים בא-סווידא/רויטרס

בחודש שעבר פרסם מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, הודעה ראשונה זה כשנה שבה קרא לאנשיו להמשיך להילחם. על פי ההערכה, ההודעה נועדה להזים את השמועות על מותו במתקפה בסוריה. אל-בגדאדי קרא ללוחמי הארגון להמשיך לתקוף "את הכופרים" ולעג למה שכינה "התשישות האמריקנית" שאפשרה את כניסתה של רוסיה לסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully