וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חתם על צו שיאפשר להטיל סנקציות על מי שיתערב בבחירות

12.9.2018 / 20:05

כחודשיים לפני הבחירות לקונגרס וברקע ההתערבות הרוסית ב-2016, נשיא ארה"ב אישר הקמת מנגנון מיוחד, שלפיו יוטלו עיצומים על מדינות או גורמים שיתערבו בבחירות. אלו יגובשו על ידי מחלקת המדינה ומשרד האוצר

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הערב (רביעי) על צו שיעזור למנוע התערבות זרה בבחירות. זאת דרך קביעת הליך שיאפשר הטלת סנקציות על מדינות ועל גורמים אחרים שינסו להתערב בהן.

היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, אמר בשיחת וידאו עם עיתונאים כי מחלקת המדינה ומשרד האוצר יחליטו על הסנקציות המתאימות. העיצומים כוללים הקפאת נכסים, הגבלת גישה למוסדות פיננסיים אמריקניים ואיסור על אזרחים אמריקנים להשקיע בחברות שיהיו מעורבות בכך.

הצו נחתם כחודשיים לפני בחירות אמצע הכהונה לקונגרס, לתפקידי מושלים, ראשי ערים ועוד. סוכנויות המודיעין האמריקניות מזהירות כי רוסיה ממשיכה לפעול כדי להשפיע על תוצאות הבחירות, כפי שעשתה ב-2016. במוסקבה מכחישים זאת.

טראמפ ספג ביקורת על כך שלא נקט יד קשה יותר נגד הקרמלין ושכינה את חקירת התובע המיוחד רוברט מולר "ציד מכשפות". הנשיא מכחיש שאנשי הקמפיין שלו שיתפו פעולה עם מוסקבה כדי להשפיע על תוצאות הבחירות ב-2016.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חתם על צו להטלת סנקציות נגד מי שיתערב בבחירות. רויטרס
טראמפ חותם על הצו, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully