וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוף המדהים לא מטשטש את ריח השריפה: תיעוד מהאסון של עינות צוקים

12.9.2018 / 20:30

כיממה לאחר שכובתה, חששם של אנשי רשות הטבע והגנים התממש, והשריפה בשמורת הטבע שליד ים המלח התחדשה. כוחות הכיבוי השיגו שליטה באש. מוקדם יותר, בשיטוט בין שביליה נראו העצים החרוכים ועקבות בעלי החיים שנמלטו מהמקום ששימש להם כבית כאנדרטה לנזק הגדול שהותירה האש

עריכה: איתי עמרם

שני צוותי כיבוי הוזעקו הערב (שלישי) לשמורת עינות צוקים הסמוכה לים המלח, לאחר שהשריפה הגדולה שכובתה רק אתמול התחדשה. הצוותים פעלו בצדה הצפוני של השמורה והצליחו להשיג שליטה בהתפשטות הלהבות. כמו כן, כביש 90 נסגר בשל פעולות הכיבוי, ולאחר מכן התנועה בו חודשה.

מוקדם יותר היום, בסיור בשמורה הנמוכה בעולם כווייה התגלתה הכווייה הכואבת בלבו של הנוף עוצר הנשימה. מצד אחד, הרי יהודה בצבעם החום שוברים את השמיים הכחולים, ומצד שני ים המלח והבריכות. אך גם יופיה של שמורת הטבע הנמוכה בעולם לא מצליח לטשטש את ריח השריפה.

שריפה בעינות צוקים. רשות הטבע והגנים ערן קרוזל, אתר רשמי
התחדשות השריפה בעינות צוקים, הערב/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים ערן קרוזל

יותר ממאה דונמים של צמחיה מדברית כילתה האש אתמול, לצד בעלי חיים שהשמורה הייתה להם לבית. זמן השיקום בסביבה האקולוגית שסובלת בשנים האחרונות ממשבר ומהתייבשות צפוי להיות ארוך למדי, אולם אנשי רשות הטבע והגנים ממשיכים לשמור על אופטימיות וטוענים כי הדבר עדיין אפשרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
הצתה בשמורה באזור ים המלח 12 בספטמבר 2018. שי מכלוף
ריח השריפה עדיין באוויר. שמורת עין צוקים/שי מכלוף

אנשי המקצוע הסבירו כי לפני עשור התרחשה במקום שריפה אחרת, קשה יותר. כשליש מהשמורה נשרפה וכ-3,000 דונמים עלו בלהבות. למרות זאת, הצליחו אנשי רשות הטבע והגנים לשקם את השמורה. הפעם הם מעודדים, השריפה הסתיימה בנזק פחות בהרבה. הסיבה לכך היא הלקחים שהופקו מאז השריפה הקודמת, בהם הצבת עמדות כיבוי שהונחו בצדי השמורה למנוע התפשטות של אש כרגע עסוקים אנשי הרשות לטבע וגנים במניעת התלקחות נוספת של האש.

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

עדכון ראשון: 19:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully