וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה של שתיקה: מנהיג דאעש קורא לאנשיו להמשיך להילחם

23.8.2018 / 0:54

הארגון פרסם הודעה בשמו של אל-בגדאדי, בצל השמועות הקבועות על מותו או פציעתו, אם כי לא ניתן לאמת את מהימנותה. "הניצחון אינו תלוי בכיבוש ערים או בהשגת עליונות אווירית", אמר ברקע אובדן הטריטוריות של הארגון

צילום: רויטרס

מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי פרסם אמש (רביעי) הודעה ראשונה זה כשנה לאנשיו, שבה קרא להם להמשיך להילחם. לא ניתן לאמת את מהימנות הקלטת או את מועד הקלטתה, אם כי ככל הנראה היא נועדה להזים את השמועות הקבועות על מותו.

"עבור המוג'האדין משמעות הניצחון או התבוסה אינה תלויה בכיבוש ערים או בהשגת עליונות אווירית או בשימוש בטילים בין-יבשתיים או בפצצות חכמות", אמר אל-בגדאדי בהודעה שפורמסה בסוכנות הידיעות "אל-פורקאן" המזוהה עם הארגון. זאת בצל הדיפת לוחמי דאעש ממרבית השטחים שעליהם שלטו בעיראק ובסוריה.

בספטמבר פורסמה הקלטה נוספת שיוחסו לאל-בגדאדי, ברקע דיווחים על מותו במתקפה בסוריה. גם באותה הודעה קרא אל-בגדאדי ללוחמי דאעש להמשיך לתקוף "את הכופרים" ולעג למה שכינה "התשישות האמריקנית" שאפשרה את כניסתה של רוסיה לסוריה.

לקריאה נוספת:
בנו של מנהיג דאעש אל-בגדאדי נהרג בלחימה במערב סוריה
"חילקה כסף ללוחמים": אחותו של מנהיג דאעש נידונה למוות בעיראק

מנהיג דאעש עדיין חי - מפקד הכוחות האמריקניים בסוריה. רויטרס
אל-בגדאדי/רויטרס

מנהיג הארגון, המכונה "החליף", נראה בפומבי ביוני 2014 כשהכריז על הקמת "החליפות" במסגד א-נורי במוסול, שבעיראק. מאז, בכל כמה חודשים מתפרסמים דיווחים על מותו או פציעתו במתקפות שונות. בחודש פברואר האחרון דיווחה רשת CNN כי הוא נפצע במאי אשתקד ונאלץ להעביר את ההנהגה לידי אדם אחר למשך כמה חודשים.

על פי ההערכות, אל-בגדאדי מסתתר במדבריות בין סוריה לעיראק מאזש נמלט ממוסול, שנפלה לפני כשנה לידי צבא עיראק. בחודש שעבר הודיע דאעש כי בנו, חודייפה אל-באדרי, נהרג בלחימה בעיר חומס שבמערב סוריה, בלחימה עם עם כוחות משטר אסד וצבא רוסיה בתחנת כוח באזור.

בשבועות האחרונים קיבל הארגון אחריות לפיגועים במדינות שונות, האחרון שבהם אירע השבוע בצ'צ'ניה. אז תקפו חמישה נערים בני 11 עד 17 תחנות משטרה בבירה גרוזני ובסביבתה. אולם, ארבעה מהם נהרגו והחמישי נעצר. בסוף החודש שעבר פרסם הארגון סרטון שבו נראים צעירים ברגל דגל "החליפות" - בטענה שמדובר במחבלים האחראים להרג ארבעה תיירים בטג'יקיסטן. שלושה תיירים נוספים נפצעו בפיגוע שבו נדרסו רוכבי אופניים בקרבת הבירה דושמבה.

המתקפה הבולטת ביותר שעליה קיבל הארגון אחריות לאחרונה הייתה שורת הפיגועים נגד יישובים דרוזיים בקרבת העיר א-סווידא שבסוריה. במתקפה בחודש שעבר נהרגו יותר מ-220 בני אדם, בסדרת פיצוצים בשוק הומה אדם ובמוקד נוסף.

(עדכון ראשון: 22:15)

עוד באותו נושא

ברקע השמועות על מותו: דאעש פרסם הקלטה של המנהיג אל-בגדאדי

לכתבה המלאה
זירת פיגוע התאבדות שביצע ארגון דאעש בעיר א-סווידא בסוריה, 25 ביולי 2018. רויטרס
זירת הפיגוע בשוק בא-סווידא, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully