וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טג'יקיסטן: דאעש קיבל אחריות על הפיגוע; הממשל: האופוזיציה אשמה

הארגון פרסם סרטון ובו נראים צעירים שאמרו כי הם בדרכם לבצע פיגוע נגד "כופרים", הראשון של דאעש במדינה במדינה שבמרכז אסיה. מנגד, הממשלה טוענת כי מפלגה אסלאמסטית שהוצאה מחוץ לחוק אחראית. מנהיגיה מכחישים

לוחמי דאעש שביצעו פיגוע בסמוך לבירת טג'יקיסטן, יולי 2018. אתר רשמי
נשבעו אמונים למנהיג הארגון. לוחמי דאעש בסרטון/אתר רשמי

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם היום (שלישי) סרטון שבו לטענתו נראית הקבוצה שאחראית לפיגוע הדריסה נגד רוכבי אופניים זרים בטג'יקיסטן. בפיגוע נהרגו ארבעה תיירים - שני אמריקנים, שוויצרי והולנדי - מדרום-מערב לבירה דושמבה. עוד שלושה תיירים נוספים נפצעו.

מנגד, הרשויות במדינה שבמרכז אסיה, האשימו מפלגת אופוזיציה אסלאמסטית, שהוצאה מחוץ לחוק, במתקפה הקטלנית. לטענת משרד הפנים, החשוד בהנהגת המתקפה היה חבר פעיל במפלגת התחיה האסלאמית של טג'יקיסטין, שהוצאה מחוץ לחוק לפני שלוש שנים באשמת תכנון הפיכה. מנהיגיה הגולים הכחישו כל קשר למתקפה.

לקריאה נוספת בנושא
חשד לטרור: ארבעה רוכבי אופניים זרים נדרסו למוות בטג'יקיסטן

רוכב אופניים שנפצע באירוע דריסה, טג'יקיסטן, 29 ביולי 2018. צילום מסך
זירת פיגוע הדריסה, ראשון/צילום מסך

אחרי המתקפה, ארבעה חשודים נהרגו על ידי הרשויות במבצע מיוחד. עוד ארבעה נוספים נפצעו. בנוסף לכך, נתפס כלי רכב שככל הנראה שימש את הקבוצה שדרסה את הרוכבים ואז דקרה אחד מהם, בטרם נמלטה מהזירה.

בסרטון נשבעו חמשת הגברים אמונים למנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי והבטיחו לתקוף את "הכופרים". זהותם לא ידועה וכן לא ניתן לאמת אם הם אכן היו אחראים למתקפה. זו הייתה הפעם הראשונה שבה דאעש קיבל אחריות על פיגוע במדינה.

טג'יקיסטן, שבה רוב האוכלוסייה מוסלמית, חווה אי-יציבות ושיעור עוני גבוה מאז שקיבלה את עצמאותה עם התפרקותה של ברית המועצות ב-1991.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully