וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של מנהיג דאעש אל-בגדאדי נהרג בלחימה במערב סוריה

הארגון הודיע כי חודייפה אל-באדרי מת בפעולה שכוונה נגד כוחות משטר אסד וצבא רוסיה באזור העיר חומס. אל-בגדאדי לא נראה בציבור מאז ההכרזה על הקמת "החליפות" ב-2014. הקלטה בקולו פורסמה בחודש ספטמבר האחרון

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

ארגון המדינה האסלאמית "דאעש" הודיע אמש (שלישי) כי בנו של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי נהרג בלחימה בעיר חומס שבמערב סוריה. על פי ההודעה שפורסמה בערוץ החדשות של הארגון חודייפה אל-באדרי נהרג בלחימה עם כוחות משטר אסד וצבא רוסיה בתחנת כוח באזור.

בחודש פברואר האחרון דיווחה רשת CNN כי אל-בגדאדי, בן 46, נפצע בחודש מאי אשתקד ונאלץ להעביר את השליטה על ארגונו לידי אדם אחר למשך חמישה חודשים. בדיווח צוטטו הערכות של סוכנויות מודיעין מערביות לפיהן הוא נפגע מטיל ששוגר לעברו באזור א-רקה שבסוריה. זאת, בהסתמך על מידע שנאסף מעצירים מקרב דאעש ומפליטים שנמלטו מצפון סוריה.

על אף שבדיווח לא צוין מתי בדיוק אירעה פציעתו של אל-בגדאדי ואם הוא היה מטרת התקיפה או שמא קורבן לפגיעת "נזק היקפי", סמוך למועד המשוער הכריזה רוסיה כי הצליחה לאשר את דבר מותו. במערב התייחסו לאותו דיווח בספקנות, נוכח שורת מקרים שבהם עלו דיווחים דומים בעניינו.

מנהיג הארגון, שאנשיו מכנים אותו "החליף" נראה בפומבי פעם אחת בלבד, ביוני 2014, כאשר הכריז על הקמת "החליפות" האסלאמית ממסד א-נורי במוסול. מאז שחרר דאעש כמה הקלטות שבהן הוא נשמע בקולו שלו, האחרונה שבהן בחודש ספטמבר האחרון. על פי ההערכות מאז נמלט ממוסול, שנפלה לידי צבא עיראק, מסתתר אל-בגדאדי במדבריות שבין סוריה לעיראק.

לקריאה נוספת:
"חילקה כסף ללוחמים": אחותו של מנהיג דאעש נידונה למוות בעיראק
ברקע השמועות על מותו: דאעש פרסם הקלטה של המנהיג אל-בגדאדי

(עדכון ראשון: 23:30)

כרזה שפרסם דאעש ובה ההודעה על דבר מותו של בנו של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי, 3 ביולי 2018. אתר רשמי
הכרזה שפרסם דאעש ובו ההודעה על מותו של אל-באדרי/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully