וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע השמועות על מותו: דאעש פרסם הקלטה של המנהיג אל-בגדאדי

ההקלטה, שאותה פרסם הארגון, נמשכת כ-45 דקות ובה תוקף אל-בגדאדי את ארה"ב ומזכיר את המתיחות עם צפון קוריאה כדי להזים את השמועות על מותו. עם זאת, לא ברור מתי הוקלטה ומה מהימנותה. "להמשיך לפגוע במערב"

צילום: רויטרס

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם היום (חמישי) הקלטה של מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, ברקע הטענות של רוסיה ושל גורמים אחרים על מותו בתקופה האחרונה. לא ברור מתי הוקלטו דבריו של אל-בגדאדי, שנמשכו 46 דקות, כמו גם מהימנותה.

הוא מקדיש חלקים נרחבים מהנאום המוקלט לציטוט פסוקים מהקוראן ברקע ויכוחים אידיאולוגיים פנימיים, ומתייחס לאירועים אקטואליים כמו איומיה של קוריאה הצפונית - ככל הנראה בניסיון להראות שדבריו הוקלטו לאחרונה.

כמו כן, הוא קורא ללוחמי המדינה האסלאמית להמשיך ולתקוף את המערב ולפגוע בכופרים ולועג ל"תשישות האמריקנית" שאפשרה לרוסיה להשתלט על סוריה ועל כך שארצות הברית אינה מסוגלת להתמודד עם הכוח של רוסיה. כדוגמה לכך, ציין את סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג דאעש כנראה עדיין בחיים: "כשנמצא אותו - ננסה לחסלו"
הארגון הסורי לזכויות אדם: מנהיג דאעש אל-בגדאדי חוסל

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, בהקלטה חדשה: "המלחמה הזו היא ההקדמה לניצחון". רויטרס
אל-בגדאדי/רויטרס

קלטת האודיו האחרונה של אל-בגדאדי פורסמה לפני כמעט שנה, עם תחילת המבצע לשחרור מוסול. מאז, לא נשמע קולו ונפוצו שורת דיווחים שהוא חוסל. לצד רוסיה, גם הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הוא ככל הנראה נהרג במזרח סוריה. עם זאת ,בתחילת החודש טען מפקד הקואליציה נגד דאעש כי אל-בגדאדי חי.

לפי ההערכות האמריקניות, הוא מסתתר באזורי הגבול עם של עיראק וסוריה, כשהוא מסתמך על מעגל קרוב של נאמנים. הפעם האחרונה שבה נראה אל-בגדאדי הייתה ביוני 2014, כשנשא נאום ניצחון במסגד א-נורי במוסול. המסגד, שהפך לסמל לשלטון האימים של "המדינה האסלאמית", פוצץ על ידי לוחמי דאעש המובסים ביוני האחרון.

בתקופה האחרונה נחל דאעש תבוסות במעוזיו השונים, כשאיבד את מוסול בעיראק וחלקים נרחבים מא-רקה ודיר-אזור בסוריה. עם זאת, תומכי הארגון המשיכו להוציא לפועל פיגועים ברחבי העולם, בהם פיצוץ המטען במטרו בלונדון שבבריטניה ומתקפת הטרור בברצלונה שבספרד.

עוד באותו נושא

למדינה האסלאמית אין בית ומנהיג - מה שהופך את דאעש למסוכן יותר

לכתבה המלאה
שוטרים ברחוב סמוך לתחנת הרכבת התחתית פרסונס גרין במערב לונדון אחרי הפיצוץ, 15 בספטמבר 2017. רויטרס
הפיגוע במטרו בלונדון, לפני כשבועיים/רויטרס

אל-בגדאדי, שהוא כינויו של המנהיג, נולד על פי הערכות ב-1971 בעיר סמרה שמצפון לבגדאד, בירת עיראק. לפי דיווחים שונים, הוא היה איש דת בולט במסגד בעיר בתקופה שבה פלשה ארצות הברית לעיראק ב-2003. לטענת אחרים, הוא עסק בפעילות ג'יהאד אלימה עוד תחת שלטונו של הנשיא לשעבר סדאם חוסיין, וקיימות גם טענות כי הפך יותר ויותר קיצוני בארבע שנים שבהן הוחזק במתקן אמריקני בדרום עיראק, שבו הוחזקו מפקדים רבים מאל-קאעדה.

מנהיג דאעש הפך לראש אל-קאעדה בעיראק, שלוחה שהפכה מאוחר יותר לדאעש ב-2010. באוקטובר 2011, הוגדר אל-בגדאדי באופן רשמי לראשונה כטרוריסט והוצעו פרסים של עד 25 מיליון דולרים על מידע שיוביל לתפיסתו או לחיסולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully