וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עמד להציע נישואים לחברה שלו": יוחאי טבע למוות כשהציל צעירה מטביעה באשדוד

20.8.2018 / 19:49

הצעיר מאשדוד שהציל אישה מטביעה בחוף לא מוכרז בעיר הוא יוחאי אלקיים בן ה-28, מאמן כושר מאשדוד. אחותו סיפרה עליו כי הוא אהב לעזור לכולם: "היה לו לב רחב, תמיד דאג". בהלוויתו ספד לו אחיו: "הוא לא יכול היה לראות מישהו שקשה לו. היה מוכן למות למען זה"

הצעיר שטבע למוות בחוף באשדוד בעת שהציל אישה מטביעה הוא יוחאי אלקיים - כך הותר היום (שני) לפרסום. אלקיים, בן 28, נכנס למי חוף לא מוכרז סמוך לחוף המצודה שבעיר כדי להציל את הזוג, ובשלב מסוים נזקק אף הוא לחילוץ ונמשה מהמים במצב אנוש. בהמשך נקבע מותו בבית החולים. הלווייתו התקיימה היום בבית העלמין באשדוד.

מאות רבות שלחברים, משפחה ותושבי העיר הגיעו ללוות את יוחאי בדרכו האחרונה שטבע אמש בזמן שניסה להציל צעירה שטבעה במים.

אחיו, הרב אבישי אלקיים, ספד לו: "אני לא מאמין שאני עומד פה ואתה שוכב פה. אני בטוח שהיית חלק חשוב אצל כל אחד ואחד. עכשיו, כשאתה הולך, כולנו חסרים אותך. שמעתי פעם משפט - 'רק כשתמצא משהו שאתה מוכן למות בעבורו, תתחיל לחיות' - כך היו החיים שלך. חיים של עזרה, של מנגד, שלא יכול לראות מישהו שקשה לו, היית מוכן למות למען זה. כאב לי לשמוע כל מיני חכמולוגים שיודעים לתת עצות ולספר סיפורים, אני רוצה לומר פה, אני את האח הזה לימדתי מה זה ים, אני יודע בדיוק כמה הוא ידע את הים, הוא היה שחיין וצוללן מדהים, הוא ידע בדיוק למה הוא נכנס. תחשבו עם עצמכם, אם הייתם עומדים על החוף והייתם רואים מישהו במצוקה - כמה שווה נפש אפשר להיות ולתת לו לטבוע?".

עוד בוואלה! NEWS:
לא לדאוגוסט, לא לכולם: "האירועים אינם מונגשים לבעלי מוגבלויות"
מחולל הסערות: מנהיג הלייבור בבריטניה נכח בכנס של חמאס בקטאר
העיתונאי ופעיל השלום אורי אבנרי הלך לעולמו בגיל 94

יוחאי אלקיים, הבחור אשר טבע באשדוד. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
נכנס לים כדי להציל - ומת. יוחאי אלקיים/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

אחת מאחיותיו של יוחאי, הקריאה הספד שכתבה חברתו של יוחאי שלה היה אמור להציע נישואין השבוע: "אני לא יכולה לדמיין אותי בלעדיך. הלב הענק שלך, הרצון שלך להציל ולהיות גיבור הוא שהכריע אותך, רצית להציל חיים. הים לקח לי אותך".

אלקיים, תושב העיר, שירת בעבר בדוכיפת כחובש קרבי. אחותו ליאורה סיפרה עליו כי הוא נחשב למאמן כושר מוכר באשדוד. בעת האירוע, לדבריה, יוחאי "שיחק מטקות, הוא ראה את הצעירה וקפץ ישר. הוא אהב לעזור לכולם, היה לו לב רחב". ליאורה הוסיפה כי "בדיוק ביום שישי הוא החליט שהוא מציע נישואים לחברה שלו. חיכינו כל כך לחתונה הזאת, כולם אוהבים אותו. אחי היה איש חברותי, תמיד דאג ותמיד עזר, אח עם לב גדול".

יוחאי שיחק במטקות כשהבחין בצעירה שהייתה במצוקה

מבדיקת המשטרה עלה כי אלקיים שיחק במטקות עם חברו על החוף בעת הבחין בצעירה שנכנסה למים וסימנה לעברם שהיא במצוקה. השניים נכנסו לים כדי להציל אותה. הצעירה ובן זוגה חולצו במצב קל, ואחד מהם פונה בהמשך לבית החולים לקבלת טיפול רפואי נוסף.

מקביל אופנוע ים של מצילי החוף יצא להציל את אלקיים. מציל שהיה במקום ועוברי אורח נוספים שחילצו אותו מהמים החלו בניסיונות לייצב את מצבו. צוות מד"א שהוזעק לחוף החל בפעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים אסותא שבעיר. בחדר המיון המשיכו המאמצים לייצב את מצבו, אולם לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

"כשהגעתי לחוף הלא מוכרז ראיתי במרחק של כמה עשרות מטרים ממני גבר כבן 30 שוכב סמוך לקו המים כשהוא מחוסר הכרה והמציל מהחוף הסמוך מבצע בו פעולות החייאה בסיסיות", סיפר חובש מד"א ליאור ביטון שהגיע לזירה לטפל בטובעים. "סיפרו לי שהגבר איבד את הכרתו במים בזמן שניסה לסייע לצעירה שטבעה. יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ שהגיע למקום ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים והוא פונה במצב אנוש תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים. הצעירה שלה ניסה לסייע הוצאה מהמים כשהיא בהכרה מלאה ומצבה יציב ולא נזקקה לפינוי לבית החולים".

(עדכון ראשון: 9:30)

עוד באותו נושא

צעיר נכנס לים כדי להציל אישה בחוף באשדוד - וטבע למוות

לכתבה המלאה
שלושה טובעים שחולצו מהים, אשדוד, 19 באוגוסט 2018. מד"א, מערכת וואלה! NEWS
אשדוד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully