וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לדאוגוסט, לא לכולם: "האירועים אינם מונגשים לאנשים עם מוגבלות"

20.8.2018 / 9:15

בעמותת נגישות ישראל פנו לשרה מירי רגב והתריעו בפניה כי האירועים במסגרת "לא לדאוגוסט" אינם מונגשים עבור אנשים עם מוגבלות, וכי אין מידע בנושא נגישות באתר הפסטיבל. בת לאם המרותקת לכיסא גלגלים: "זה מאכזב שכולם יכולים להגיע ורק אנחנו לא"

אילוסטרציה. שאטרסטוק, ShutterStock
לא יכולים להגיע לכל מקום בקלות/ShutterStock, שאטרסטוק

אירועי "לא לדאוגוסט" המתקיימים בחסות משרד התרבות והספורט אינם מונגשים עבור אנשים עם מוגבלות - כך טוענת עמותת נגישות ישראל ששיגרה לאחרונה תלונה בנושא לשרה מירי רגב. בעמותה, הפועלת לקידום הנגישות לכל סוגי המוגבלויות בישראל, טוענים כי זו השנה השלישית שאירועי המיזם המתקיימים בערים רבות ברחבי הארץ, אינם לאנשים עם מוגבלות וכי בפרסומים ובאתר האינטרנט אין מידע על הסדרי הנגישות.

בדומה לשנים הקודמות בהן התקיימו האירועים, גם השנה שלח מנכ"ל העמותה יובל וגנר מכתב לשרה רגב, אולם לדבריו פנייתו לא נענתה. "כפי שידוע לך, עמותת 'נגישות ישראל' מובילה את מהפכת הנגישות לאנשים עם מוגבלות בישראל", כתב וגנר במכתב שנשלח לקראת סוף החודש שעבר. "במשרדך מובלים וממומנים אירועי תרבות וספורט רבים. לצערנו הרב, הנגישות אינה מוטמעת כראוי וחבל. לא מדובר בתקציב. הגיע הזמן שנגישות תוטמע בנהלי הארגון של משרד התרבות והספורט באופן מוחלט ואלו יהיו נגישים ל-100% מהאוכלוסייה כחלק מהמכרזים, התנאים, הביצוע והפיקוח".

עוד בוואלה! NEWS:
למרות התנגדות שב"ס: עבריין מין שוחרר לחגוג את חתונת אחותו
בנט: "מי שנכנע לפרוטקשן של חמאס - יביא עלינו מלחמה"
שוב התחמק מהמוות: העבריין קטוע הרגליים שהפך לאויב ארגוני הפשיעה

יובל וגנר, יו"ר ומייסד עמותת נגישות ישראל.
פנה לשרה רגב אולם לא נענה. וגנר

בזמן שחלף מאז, אנשים רבים עם מוגבלות שצפו בפרסומים בכלי התקשורת, ביקשו לברר אם האירועים אכן מונגשים כדי לא להתאכזב בעמדות הכניסה, אולם הם נותרו ללא מענה. נעמה אריאן בר-נוי, אם לשתי בנות המרותקת לכיסא גלגלים, התעניינה כמו הורים רבים בפסטיבל אולם נתקלה בקשיים בדרך. "אנחנו בחופש עם הילדים, מחפשים פעילויות כמו כולם, אבל זה מאוד קשה להבין אם אנחנו יכולים להשתתף באירועים שפורסמו", אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "אנחנו חייבים להבין אם כל דבר נגיש או לא, ולדעת אם אנחנו יכולים בכלל להשתתף בפעילות. יש המון שאלות כמו חנייה, מדרגות, שירותים נגישים וכן אופי הפעילות. אם למשל דוכני המזון יהיו בדשא, אנחנו צריכים להבין איך זה מתקיים, כי אנחנו מגיעים עם הילדים וחשוב לנו שירגישו בנוח ולא יתאכזבו במועד האירוע".

כמו הורים רבים אחרים, גם אריאן בר-נוי שמחה כששמעה על "לא לדאוגוסט", אולם אנשים עם מוגבלות כמוה נאלצים למנוע מילדיהם את ההשתתפות באירועים. "באתר פרטים בנושא", אמרה. "משרד התרבות צריך להבין שהוא צריך לפנות לכולם, אני הורה עם מוגבלות אבל יש הרבה ילדים בעלי מוגבלויות שגם לא יכולים להשתתף, זה משפיע על הרבה מאוד מעגלים, אם אני לא יכולה להגיע זה משפיע עליי, על הילדים שלי, וגם על החברים שלהם שמצטרפים. דווקא לא לדאוגוסוט שאמור לא להוות דאגה כלכלית ותעסוקה לחופש הגדול, הוא משהו שבפנינו סגור, אני לא אגיע למקום שאני אצטרך להיות בלחץ אם אני יכולה להסתדר בו או לא".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נעמה אוריאן ובתה ליה, מרואינות בכתבה על אי נגישות, לפסטיבל לא לדאוגוסט, 19 באוגוסט 2018. באדיבות המשפחה
"לא אגיע למקום שילחיץ אותי אם אוכל להסתדר בו או לא". אריאן ובתה ליה/באדיבות המשפחה

ליה, בתה של אריאן בר-נוי, סיפרה בשיחה על הקשיים שהיא בתור ילדה נתקלת בגלל אי הנגשה של מקומות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות. "לכולם יש זכות יש ללכת למקומות, אם הם שונים, צריך להתחשב גם בהם", אמרה. "לפעמים גם רוצים ללכת למקומות ואי אפשר רק בגלל דבר קטן שאפשר לשנות אותו. עכשיו רציתי ללכת לנינג'ה ישראל לילדים, אין שם מעלית ובגלל זה לא יכולנו לבוא. זה מאכזב מאוד כי כולם יכולים ללכת עם ההורים שלהם ורק אני לא".

"במבחן התוצאה - אנשים עם מוגבלות מופלים לרעה"

גם אוראל גלולה, אם לשני ילדים, מרותקת לכיסא גלגלים. "הפרסומים של 'לא לדאוגוסט' מופיעים בטלוויזיה ובכל הפרסומים אנחנו רואים שכל כוכבי הילדים מגיעים לשם, אבל אנחנו לא יכולים להבטיח לילדים שנלך כי אנחנו לא יודעים אם זה נגיש או לא", אמרה. "באתר רואים את כל האטרקציות, אבל אני לא יודעת אם אני יכולה להגיע לשם עם הילדים שלי. או שאנחנו מחכים שאחד מהחברים שלנו ילך לשם ויגיד לנו אם אפשר להגיע, או שאנחנו פשוט נמנעים. לומדים מראש איך לא לאכזב את הילדים".

עמותת נגישות ישראל ערכה בדיקה באמצעות חברת חברת A-2-Z העוסקת בשיווק באינטרנט המתמחה בליווי חברות וארגונים בתהליך ההנגשה של הנכסים הדיגיטליים. לדברי המנכ"ל וגנר, הבדיקה נעשתה בשני היבטים הנדרשים על פי חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. ההיבט הראשון: האם אתר האינטרנט נגיש בהתאם לסעיף 35 לתקנות נגישות השירות בנושא נגישות אתרי אינטרנט ובהתאם לתקן הישראלי. ממצאי הבדיקה העלו כי אמנם שולב בו תוסף הנגשה בסיסי אך בפועל האתר אינו נגיש, אינו שימושי לאנשים עם מוגבלויות ראייה, עיוורים ואנשים עם מוגבלות בידיים. בכך לאוכלוסייה רחבה אין ביכולתה לקבל מידע אודות האירועים השונים במסגרת האירוע הגדול.

אוראל גלולה והמשפחה- פסטיבל לאלדאוגוסט לא מונגש לנכים, 19 באוגוסט 2018. באדיבות המשפחה
"לא יכולים להבטיח שנלך כי אנחנו לא יודעים אם זה נגיש". אוראל והמשפחה/באדיבות המשפחה

הנושא השני שנבדק הוא פרסום הסדר הנגישות של האירועים במסגרת "לא לדאוגוסט". פירוט הסדרי הנגישות מתחייב גם הוא בתקנות לשיווין זכויות אנשים עם מוגבלויות, מאחר שמדובר בעניין מהותי עבורם. "נקודה זאת הינה חשובה מאוד עבור אנשים עם מוגבלויות", הסביר וגנר. "בשונה מאחרים, בעל מוגבלות חייב לדעת את הסדרי הנגישות באירוע אליו הוא מתכנן להגיע כמו הסדרי חנייה, שירותי נכים, כיסאות ישיבה לאנשים עם מוגבלות, האם יש מקומות צפייה ללא הסתרה לאנשים על כסאות גלגלים או האם יש התאמות לאנשים עם מוגבלות שמיעה. מידע זה הוא קריטי לאדם מוגבל ומשפחתו וזאת מפאת החשש מאכזבה לצאת מהבית עם הילדים ולאכזב אותם".

"גם השנה, כמו בשנים הקודמות, פנינו מבעוד מועד למשרד התרבות בנושא ולא קיבלנו תשובות", הוסיף. "חמור מזה שבמשך שלוש השנים לא נעשה דבר כדי לשפר את הנגישות. במבחן התוצאה אנשים עם מוגבלות ובני משפחתם מופלים לרעה וכל עוד הפרסום אינו מתבצע אין ביכולתם לצאת מהבית וליהנות מהאירועים. אנו פונים לשרה רגב לפעול מיידית ולפנות לכל הרשויות ששותפות לאירוע ולדאוג שאלו יפרסמו באתר ובעיתונות המקומית את הסדרי הנגישות של האירועים לבוא".

משרד התרבות והספורט: בעקבות פניית וואלה! NEWS - האתר יונגש

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה כי "כל אירועי ה-70 לישראל הינם אירועים מונגשים, וזאת על פי הנחיית משרד התרבות והספורט ועל פי דין. המנהלת נוהגת הקפדה יתרה בנושא זה ודרישות הנגישות מופיעות בכל מסמכי המכרזים המתפרסמים לחברות ההפקה. אירועי לא לדאוגוסט, בדומה לכל אירועי המנהלת , מלווים על ידי יועצי נגישות מוסמכים ומקבלים את אישורם. אותו נוהל בנוגע לאתר האירוע, מונגש על פי כל הדרישות.

עוד הוסיפו כי "ברצוננו להודות לכם על פנייתכם בנוגע לבקשת פרסום הסדרי נגישות באתרי האינטרנט. בעקבות הפנייה, החלנו בהליך עדכון אתר האינטרנט של המשרד והנגשתו במטרה ליידע את הציבור כי כלל אירועי לא לדאוגוסט מונגשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully