וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות בדרום לבנט: התערב במחסור הפסיכולוגים החינוכיים

26.7.2018 / 19:04

המצב הביטחוני בעוטף עזה הוביל לפניות רבות למרכזי חוסן במועצות השונות כדי לקבל סיוע נפשי, אך לא כולן נענו. ראשי הרשויות פנו לשר החינוך בטענה כי יש מחסור חמור בפסיכולוגים חינוכיים באזור וביקשו את התערבותו המידית לשיפור המצב

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ראשי רשויות בעוטף עזה העבירו היום (חמישי) מכתב לשר החינוך נפתלי בנט בטענה כי יש מחסור חמור בפסיכולוגים חינוכיים באזור ובפרט בצל ההסלמה בדרום. ראשי הרשויות הסבירו במכתב כי הפסיכולוגים מעדיפים לפנות למקומות בהם העבודה קלה יותר ועם שקט ביטחוני. בשל המצב הביטחוני בדרום, עשרות ילדים פנו לקבלת סיוע ממרכזי חוסן שבמועצות המקומיות אך כמות המטפלים מצומצמת ולא כולם נענו.

במכתב ששלחו לבנט ציינו ראשי הרשויות כי הם מבקשים את התערבותו המידית לשיפור המצב ואף הציעו לתת תמריצים כלכליים לפסיכולוגים שיבחרו לעבוד באזור הדרום. "המציאות המאופיינת באתגר ביטחוני בלתי מסתיים זו השנה ה-18 מחייבת את כל משרדי הממשלה להתגייס באופן יוצא דופן עבור תושבי קו העימות הדרומי. משרד החינוך עושה זאת באופן מרשים", הוסיפו.

עוד בוואלה! NEWS:
קרובי הנספים בשריפות ביוון דורשים תשובות: "אנשים מתו ללא סיבה"
המדינה מסרבת להנפיק דרכונים ל-11 תינוקות שנולדו בפונדקאות במקסיקו
חנק בחבל ושכר עובד שיחפור בור לגופה: פרטים חדשים על רצח אופירה חיים

תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
ההסלמה בגבול עם עזה משפיעה על הילדים. תקיפת צה"ל ברצועה, לפני שבוע/רויטרס

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, שמוביל את המאבק למען ילדי עוטף עזה, ציין כי לרשויות בעוטף עזה יש תקנים אך הם לא מאוישים. "בשנים האחרונות נוצר קושי אמיתי בגיוס פסיכולוגים לעבודה בשירות הפסיכולוגי ברשויות בעוטף עזה. קושי זה נובע בעיקר מהאינטנסיביות של העבודה ברשויות עקב המצב הביטחוני הלא פשוט וכן מהחשש שלהם לעבוד באזור עם סיכון ביטחוני", הסביר עידאן.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "במהלך שמונה השנים האחרונות, משרד החינוך הוסיף בכל שנה עוד מאה תקנים חדשים למערך השירותים הפסיכולוגים החינוכיים בסכום כולל של 120 מיליון שקל. נכון להיום ישנם תקנים לא מאוישים, לאור מחסור בפסיכולוגים, והמשרד עושה מאמצים רבים כדי למלא אותם".

עוד נמסר כי "המשרד משקיע, בין היתר, בתקציבים להסבת פסיכולוגים בוגרי תואר שני בחטיבות פסיכולוגיה יישומית אחרות לפסיכולוגיה חינוכית, וזאת כדי לצמצם את הפערים. כמו כן, המשרד נמצא בקשר שוטף עם מוסדות אקדמיים כדי להגביר פתיחת מגמות לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, ואכן עומדות להיפתח מגמות חדשות כבר בשנת הלימודים הבאה". במשרד החינוך הדגישו כי "תקצוב תקני הפסיכולוגים על ידי המשרד בעוטף עזה גבוה באופן משמעותי ביחס ליתר חלקי הארץ".

עוד באותו נושא

המחלוקת על השבויים והתנגדות הסוררים: המלחמה בעזה מעבר לפינה

לכתבה המלאה
ראשי רשויות בדרום שלחו מכתב לשר בנט בנוגע למחסור פסיכלוגים חינוכיים. מערכת וואלה!
המכתב שנשלח לשר בנט מראשי הרשויות בדרום/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully