וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה ימי עבודות שירות לאחד הנאשמים בלינץ' בבאר שבע

4.7.2018 / 10:30

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את הסדר הטיעון עם דוד מויאל, אחד הנאשמים בלינץ' במבקש המקלט הבטום זרהום בפיגוע בתחנה המרכזית בעיר לפני כשלוש שנים. בנוסף נגזרו על מויאל שמונה חודשי מאסר על תנאי ופיצויים של 2,000 שקל למשפחתו של זרהום

עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (רביעי) את הסדר הטיעון בין פרקליטיו של דוד מויאל, מנאשמי הלינץ' במבקש המקלט הבטום זרהום בפיגוע בבאר שבע לפני כשלוש שנים. על מויאל נגזרו מאה ימי מאסר שירוצו בעבודות שירות, שמונה חודשי מאסר על תנאי ופיצויים למשפחתו של זרהום בגובה 2,000 שקלים.

מואל הורשע בחודש מרץ בהתעללות בחסר ישע. הרשעתו התבצעה בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות ועורכי דינו אילן הדר ושלום פינאה, לפיו הוא לא הורשע בחבלה בכוונה תחילה. במהלך הדיונים פסל השופט את הראיה המרכזית - סרטון תיעוד הלינץ' - וגרם לסערה גדולה, אך כעבור כמה ימים שינה את החלטתו.

עוד בוואלה! NEWS
הלינץ' בבאר שבע: בית המשפט פסל את התיעוד כראייה נגד הנאשמים
"הכו אותו כשברור שהוא חסר אונים": אישום למעורבי הלינץ' באריתריאי
"תהרוג אותו": תיעוד חדש של הלינץ' באזרח האריתריאי בבאר שבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתב האישום הוגש לפני כשנתיים. זרהום שנהרג בתום הלינץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

גזר הדין מבטא באופן מאוזן את הודאת הנאשם בכתב אישום מתוקן. ראוי להדגיש כי כתב האישום רוכך משמעותית, באופן ששונו העבירות המיוחסות והושמטה העובדה כי המנוח נפגע מפעולת הנאשם", אמרו פרקליטיו של מויאל, איל הדר ושלום פיניאה. "בית המשפט עסק בהרחבה בנסיבותיו המיוחדות של המקרה - היותו חלק מארוע טרור מתגלגל תחושת האימה והפחד הנסיבות הכאוטיות וסכנת החיים הממשית שבה מצוי היה הקהל במקום, והביא נסיבות אלה לידי ביטוי בגזירת הדין. בחלוף שנתיים וחצי של הליך ובשים לב לטרגדיה שבה היה מעורב, ינסה הנאשם לשקם עצמו ולחזור למסלול חייו מהר ככל הניתן".

כתב האישום נגד מויאל הוגש לפני כשנתיים בידי פרקליטות מחוז דרום. יחד איתו הואשמו גם החייל יעקב שמבה, בן 20 מכוכב השחר, אביתר דמרי בן 21 מבית הגדי וקצין שב"ס רונן כהן בן 36 מבאר שבע. הארבעה הואשמו בחבלה בכוונה מחמירה לאחר חקירה שלוותה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ובאישורו של פרקליט המדינה, ולאחר הליך השימוע שנערך לכל החשודים.

הפיגוע אירע ב-18 באוקטובר 2015, ובו ירה המחבל מהנד אל-עוקבי למוות בחייל עומרי לוי בתחנה המרכזית בבאר שבע. בזמן שנשמעו היריות, רצו האנשים לכל עבר. זרהום זחל על ברכיו, וכשהבחין בו קצין הביטחון של התחנה, שסבר בטעות כי הוא המחבל, פתח בירי לעברו. במקביל, אנשי כוחות הביטחון נוספים שהיו במקום, סברו בטעות כי זרהום הוא המחבל וירו בו מכיוונים שונים. המנוח נפגע מהיריות ונפל על הרצפה מדמם.

בכתב האישום נכתב כי "בזמן שהמנוח שכב על הרצפה כשהיה ברור לעיני כל כי הוא חסר אונים, התקרב אליו הנאשם מויאל והטיח בו בכוח ספסל שהוצב בסמוך, בכוונה לגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום. חלק מהנוכחים במקום הרחיקו את הנאשם והרימו את הספסל מעל הקורבן, שנותר שוכב על הרצפה".

עוד באותו נושא

"התעללות בחסר ישע": הסדר טיעון מקל למעורב בלינץ' בבאר שבע

לכתבה המלאה

תיעוד הלינץ' בתחנה המרכזית ב-2015:

עריכה: גדי וינסטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully