וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בבאר שבע: בית המשפט פסל את התיעוד כראייה נגד הנאשמים

9.11.2017 / 0:20

בית המשפט החליט כי סרטון התיעוד שעתיד היה לעמוד במרכז התיק אינו קביל מסיבות טכניות משפטיות. סניגורי הנאשמים: "די לעינוי הדין, בשלה העת לזכות אותם". הפרקליטות: "ממתינים לנימוקי בית המשפט ונפעל בהתאם"

צילום: סרטוני חובבים, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: תיעוד הלינץ' בבאר שבע, 2015)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט אמש (רביעי) לפסול את הראייה המרכזית בתיק הלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע שהתרחש בשנת 2015. האירוע התרחש בפתח "אינתיפאדת הבודדים" במהלך האירוע בו נהרג הפטום זרהום, עובד זר שהועסק בישראל. עוברי אורח שנקלעו לזירת האירוע חשדו כי זרהום הוא המחבל, והוא הוכה ונורה למוות.

השופט אהרון משניות לא הסביר את החלטתו וציין כי הנימוקים לכך יפורסמו בימים הקרובים. עם זאת הוא הבהיר כי הראייה אינה קבילה בבית המשפט מאחר שלא יודע כיצד הסרטון נשמר והאם הוא נערך בטרם הוגש לבית הדין.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא מאמינים לי שאני אתיופי": מחלת העור הנדירה של יוני
בעקבות הסערה: השרה הבריטית שנפגשה עם בכירים ישראלים תתפטר
שמרון ומולכו נחקרו ביום הרביעי ברציפות: "שלבי חקירה אחרונים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מת כתוצאה מהלינץ'. הפטום זרהום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים המעורים בתיק ציינו כי הפרקליטות פנתה לאחד החוקרים שהיה מעורב בחקירת האירוע כדי שהוא ישמור את הסרטון. אותו חוקר כתב מזכר כשנתיים לאחר האירוע וציין כי הוא זה שביצע את שמירת הסרט. מנגד, טענו סנגוריהם של הנאשמים כי המזכר שכתב החוקר כשנתיים לאחר מכן – אינו מכשיר את הסרט ועל כן הוא אינו קביל.

הסרטון המדובר כולל תיעוד הדקות הראשונות לתקרית, במהלכה חשדו אזרחים כי זרהום הוא מחבל, הלמו בו, השליכו עליו כיסאות וקיללו אותו. הפרקליטות הגישה בשנה שעברה כתבי אישום נגד דוד מויאל, אביתר דמרי, החייל יעקב שמבה ורונן כהן, איש שב"ס, בגין גרימת חבלה בכוונה מחמירה.

התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר פיגוע הירי והדקירה, אוקטובר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
התחנה המרכזית בבאר שבע ביום שלאחר הפיגוע, אוקטובר 2015/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

עורכי הדין שלום פיניאה ואיל הדר, המייצגים את הנאשמים, מסרו בתגובה כי "במהלך הדיון בהקשר זה טענה ההגנה להעדר סמכות תפיסה בהעדר צו שיפוטי וכן להעדר תיעוד שרשרת ההעברה המאפשר לעקוב אחר המסע שעבר סרטון זה. מדובר בראייה מרכזית שפסילתה תחייב את הפרקליטות לחשב מסלול מחדש. אנו מקווים שהתפתחות זו כמו גם שלל טענות ההגנה שהוצגו עד כה יביאו את הפרקליטות למסקנה כי די בעינוי הדין שעברו הנאשמים עד כה וכי בשלה העת לזיכוים".

מהפרקליטות נמסר כי הם ממתינים לנימוקי השופט בכדי לשקול את צעדיהם וציינו כי "מאחר שמדובר בהליך תלוי ועומד הנמצא בשלבי ניהולו בבית המשפט, אין באפשרותנו להתייחס בשלב זה לכל טענה הנוגעת לחומר הראיות בתיק".

(עדכון ראשון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully