וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התעללות בחסר ישע": הסדר טיעון מקל למעורב בלינץ' בבאר שבע

21.3.2018 / 14:51

דוד מויאל הורשע בהתעללות בחסר ישע ולא בחבלה בכונוה תחילה, זאת בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לסנגוריו. בהמשך הפרקליטות צפויה לבקש לגזור על מויאל כמה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ומאסר על תנאי

באדיבות ערוץ 10

(בווידאו: תיעוד הלינץ' ב-2015)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (רביעי) את דוד מויאל, אחד ממשתתפי הלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע במהלכו נהרג מבקש המקלט הבטום זרהום, בהתעללות בחסר ישע. הרשעתו התבצעה בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות ועורכי דינו אילן הדר ושלום פינאה, לפיו הוא לא יורשע בחבלה בכוונה תחילה.

לאחר שכתב האישום תוקן במסגרת אותו הסדר, הפרקליטות צפוי לבקש לגזור על מויאל עונש של כמה חודשי מאסר שירוצה בעבודות שירות ומאסר על תנאי. סנגוריו של מויאל יטענו לאי הרשעה. במהלך הדיונים פסל השופט את הראיה המרכזית והיא הסרטון וגרם לסערה גדולה, אך כעבור מספר ימים שינה את החלטתו.

עוד בוואלה! NEWS:
המתח ב"בור" והכוננות בגולן: גבי אשכנזי חוזר לליל הפצצת הכור
"העלנו רעיון כמעט לא הגיוני: אסד הצעיר מקים כור"
ראש המוסד לשעבר על תקיפת הכור: "היה פה כישלון מהדהד"

תיעוד: כך נורה למוות והוכה האזרח האריתראי הפטום זרהום שנחשד כמחבל. ספק 500
מתוך תיעוד הלינץ' בבאר שבע/ספק 500

"הסדר הטיעון כולל תיקון מהותי בעובדות כתב האישום והודאת הנאשם בעבירה קלה משמעותית מזו אשר יוחסה לו בכתב האישום המקורי", אמרו עורכי הדין. "חומרת העבירה תבוא לידי ביטוי בעתירת המאשימה לעונש שירוצה בעבודות שירות ושמשכו נותר לשיקול דעת בית המשפט. ההגנה על פי ההסדר תטען לענישה קלה מכך כהבנתה".

"ההסדר מביא לסיום מוסכם, הליך משפטי ארוך ומייגע שבבסיסו אירוע טרגי מצער", הוסיפו. "חרטת הנאשם וצערו הכנה והעמוק באו לידי ביטוי לאורך ההליך כולו ובמסגרת ההסדר שבפנינו. אנו מקווים כי סיום ההליך יקל על הנאשם לאסוף עצמו ולעבור הליך החלמה ושיקום אפקטיבי".

בתוך כך, סניגוריהם של נאשמים אחרים טענו כי המשטרה לא העבירה את כל הסרטונים שתועדו ביום האירוע תחנה המרכזית. עורכי הדין איתמר ברקאי ומשה סרוגוביץ' טענו כי החומרים לא הועברו לצוותי ההגנה, וכי י"יתכן והמשטרה העלימה ראיות הרלוונטיות לתיק המתנהל".

בלינץ' בתחנה המרכזית נפצע דניאל הרוש חייל בסדיר באורח קשה, לדבריו, הוא נפגע מירי של שוטרים. רכי דינו טענו בדיון היום כי המשטרה לא העבירה את כל החומרים המצולמים שבידה ולא העבירה אותם לפרקליטות חומרים משתי מצלמות, בהן מצלמה של כספומט ומצלמה שהוצבה בפרוזדור השירותים. השוופט קבע בהחלטו כי הוא אינו אם יש רלוונטיות לסרטונים שישנם או לא, וכי הוא מורה לזמן לעדות את האחראי על הנושא הטכני בימר נגב לצורך חקירה נגדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully