וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר על תקיפת הכור: "היה פה כישלון מהדהד"

21.3.2018 / 13:40

אחרי השבחים מצד גורמים שונים בעקבות הפרסום על תקיפת הכור האטומי בסוריה, תקף תמיר פרדו ואמר כי המבצע הצליח בזכות "קומץ לוחמים שהביא את המידע". לדבריו: "לא בטוח שהיה חיוני לפרסם את המבצע"

צילום: באדיבות המכללה האקדמית נתניה, עריכה: יאיר דניאל

לאחר שהבוקר (רביעי) נחשף כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי תקיפת הכור הגרעיני בדיר א-זור שבסוריה ב-2007, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו מותח ביקורת נגד אמ"ן על עצם הסרת החיסיון. "אני לא בטוח שהיה חיוני לצאת עם פרסום המבצע כעת", אמר פרדו בכנס דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה. "זה מבצע שהיה והבעיה במבצעים מוצלחים שהדיאלקטיקה היהודית והישראלית מנסה לקחת הצלחה ומתחילה מלחמת אגואים יוצאת דופן".

"כל אחד מנסה לגמד את חלקו של השני", טען פרדו. אני חושב שראש הממשלה דאז אהוד אולמרט עשה עבודה יוצאת מן הכלל בהנהגת המדינה והבאת היכולת למימוש ברגע הנכון.
אני חושב בניגוד לקרב ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק עשה עבודה יוצאת מן הכלל בתפקידו כשר הביטחון בהבאת הכוח לנקודה הנכונה. ישראל הייתה שנה פלוס אחרי מלמת לבנון הראשונה עם סגן רמטכ"ל שסיים תפקידו ועם עוד כמה נפגעים . כשאירוע כזה מתחיל, ברור שעלולה להתפתח מלחמה. אחריות שר הביטחון להביא את צה"ל להכנה טובה וברמת הכנת מבצע, כל שעה נוספת לאימונים טובה יותר".

התקיפה בסוריה נחשפת | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
המתח ב"בור" והכוננות בגולן: גבי אשכנזי חוזר לליל הפצצת הכור
פתאום עכשיו, פתאום היום: מה גרם לצנזורה להתיר לפרסם את התקיפה
ברק: התעקשתי על תכנית תקיפה שלא תוביל למלחמה

תמיר פרדו בכנס אסטרטגיה וביטחון, המכללה האקדמית נתניה, 21  במרץ 2018. תמיר ברגיג, מערכת וואלה! NEWS
"היה פה כישלון מהדהד", תמיר פרדו/מערכת וואלה! NEWS, תמיר ברגיג

"גם שר הביטחון ברק וגם אשכנזי עשו עבודה יוצאת מן הכלל", הוסיף. בהמשך דבריו הוא התייחס להיעדר המודיעין לפני המבצע, ולעובדה כי המוסד היה זה שהצליח להביא בסופו של דבר את המודיעין שהוביל להשמדת הכור. "היו רבים אחרים והוחלט מטעמי צנזורה לשים את הצל של הצל ואני לא נכנס לנסיבות. צוות של לוחמים של המוסד הצליח להביא מודיעין. ובזכות המידע הזה ורק בזכותו מדינת ישראל היה לה את הידע שאפשר לה והידע שיש בכלל כור בסוריה. היה פה כישלון מהדהד מצד אחד. מזל שאותו קומץ לוחמים הצליח להביא את המידע הזה ומזל לחלוטין שאותו קומץ לוחמים לא ידע גם לאחר ששב הביתה שהביא למשהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כור גרעיני בליד העיר דיר א-זור בסוריה שנבנה בסיוע צפון קוריאה והופצץ לפי מקורות זרים ב-2007 על ידי ישראל. DigitalGlobe, AP
הכור הגרעיני בדיר א-זור ב-2007/AP, DigitalGlobe

"העובדה היא שברגע שהמידע נודע, כל צמרת הביטחון הישראלית על כל שלוחותיה ויחידותיה- צה"ל, המוסד ושירות הביטחון הכללי, משרד החוץ שעשה עבודה נפלאה", אמר. הוא אף שיבח את "צוותי הצללים כאלה ואחרים של אמנון ליפקין שחק ואורי שגיא ויעקב עמידרור והרבה אחרים שנתנו עצותיהם ובאיתות לחימה מדינת ישראל יודעת לגייס את מיטב הנוער ולהגיע לתוצאה מבריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully