וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תהרוג אותו": תיעוד חדש של הלינץ' באזרח האריתריאי בבאר שבע

סרטון נוסף, שנחשף על ידי חדשות 10, תיעד את הרגעים שבו הותקף הבטום זרהום על ידי המון שחשד כי הוא מחבל. "תמות כבר, תמות. מחכים לך 72 הומואים", עודדו הנוכחים את מבצעי הלינץ'

באדיבות ערוץ 10

"תהרוג אותו, זבל, תהרוג אותו" – כך הפצירו ההמונים במבצעי הלינץ' בהבטום זרהום, האזרח האריתריאי, שנחשד כמחבל בפיגוע בשבוע שעבר בתחנה המרכזית בבאר שבע. בסרטון שנחשף אמש (חמישי) במהדורה המרכזית של חדשות 10 נשמעים הנוכחים מקללים ומעודדים את המעשה. "תמות כבר, תמות. תמות. מחכים לך 72 הומואים, יא מניאק", אומר אחד מהם, בעוד אחרים מעודדים: "תן לו, תן לו, תן לו".

בתיעוד נראה חייל במדים בועט בראשו של זרהום השוכב חסר אונים על הרצפה, בעוד האחרים מעודדים אותו להרוג אותו. אזרחים אחרים נראים מנסים להרחיק את מבצעי הלינץ' מגופו של האזרח האריתריאי שנורה קודם לכן, אף שהיה חף מפשע.

חוקרי ימ"ר נגב של המשטרה עצרו ביום רביעי ארבעה חשודים, בהם קצין וסוהר בשב"ס, בחשד להשתתפות בלינץ'. רונן כהן, קצין השב"ס הביע חרטה הבוקר בדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בבאר שבע. סנגורו סיפר כי מרשו אמר לו: "הייתי בטוח שהוא מחבל, הרגשתי כמו במלחמה. אני מצטער, הייתי בסערת רגשות". כהן שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. החשודים האחרים חנינה שבת ודוד מויאל שוחררו בתנאים מגבילים גם הם.

המעצרים בוצעו בהתייעצות עם הפרקליטות, לאחר קבלת תוצאות נתיחת גופתו של הבטום מהמכון לרפואה משפטית. הבדיקה הפתולוגית מעלה שהבטום נהרג כתוצאה מהירי ולא מהמכות שספג. משמעות הדבר היא שהעצורים לא ייחקרו בחשד לרצח, כי אם בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות או תקיפה.

לקריאה נוספת:
"רצה הגנה - ונרצח": חברי מבקש המקלט שהוכה למוות מתקשים לעכל
"לחוץ ובטראומה": הקב"ט שירה באזרח האריתריאי טרם חזר לעבוד

(עדכון ראשון: 23:18)

אירוע לזכרו של האריתראי הבטום זרהום, שנהרג בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע. גינת לוינסקי, תל אביב. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
כינוס הזדהות לזכר הבטום זרהום בתל אביב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully