וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בבאר שבע: קצין שב"ס, סוהר ושני אזרחים נעצרו

חוקרי ימ"ר נגב ביצעו את המעצרים לאחר קבלת תוצאות נתיחת גופתו של האזרח האריתראי הבטום זרהום, מהן עלה כי הוא מת מירי הקב"ט, ולא מהמכות שספג מההמון הזועם. כאלף בני אדם השתתפו באירוע לזכרו: "דורשים להכיר בו כנפגע פעולות איבה"

צילום: יותם רונן עריכה : מתן חדד

חוקרי ימ"ר נגב של המשטרה עצרו אמש (רביעי) ארבעה חשודים, בהם קצין וסוהר בשב"ס, בחשד להשתתפות בלינץ' באזרח אריתריאה, הבטום זרהום, במהלך הפיגוע שאירע ביום ראשון בתחנה המרכזית בבאר שבע. החשודים ישוחררו היום בתנאים מגבילים.

על פי ההודעה לעיתונות, צפויים מעצרים נוספים בפרשה, שבמסגרתה תועדו הארבעה, יחד עם אחרים, מכים עד זוב דם את זרהום, אותו חשבו לכאורה למחבל. קודם לכן נורה זרהום בידי קב"ט הביטחון, שגם הוא ככל הנראה חשב שמדובר במחבל. זרהום מת מפצעיו בבית החולים שעות ספורות לאחר מכן. המחבל עצמו, בדואי תושב חורה בן 21, ירה למוות באירוע בלוחם צה"ל, סמל עומרי לוי, ופצע עשרה בני אדם נוספים.

הלינץ' בבאר שבע - לקריאה נוספת:
אחרי הלינץ': המשטרה תחקור את מותו של האריתראי שנורה בפיגוע
מ"מ המפכ"ל על הלינץ' בבאר שבע: "התחלנו לזמן אזרחים לחקירה"
הערכה: אזרח אריתריאה שנהרג בלינץ' בבאר שבע מת מירי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זרהום מוטל על הקרקע ללא רוח חיים, אחרי הלינץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה הוסיפו כי המעצרים בהתייעצות עם הפרקליטות, לאחר קבלת תוצאות הנתיחה מהמכון לרפואה משפטית, שם השלימו אתמול את הבדיקה הפתולוגית, ממנה עולה שזרהום נהרג כתוצאה מהירי מהירי ולא מהמכות שספג. משמעות הדבר היא שהעצורים לא ייחקרו בחשד לרצח, כי אם בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות או תקיפה.

בדוברות שירות בתי הסוהר הגיבו למעצר הקצין והסוהר, ואמרו כי הנציב, רב-גונדר אהרן פרנקו, "מגנה את ההתנהגות הבוטה שבה היו מעורבים על פי החשד גם סוהרים. אלימות נוגדת את ערכי הארגון ועל כן בהתאם לתוצאות החקירה, נפעל על מנת להוקיע את המשתתפים באירוע ולמצות עימם את הדין גם במישור המנהלי".

משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי הודיעו אתמול כי לא יכירו לעת עתה בזרהום כנפגע פעולות איבה. על פי ההודעה, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה מגדיר נפגעים כתושבי ישראלים, אזרחי ישראל או מי שנכנסו לארץ כדין. היות שזרהום נכנס לארץ שלא כדין, החוק אינו חל עליו. עם זאת, הנושא יובא לבחינת ועדה בין-משרדית לתשלום פיצויים לפנים משורת הדין לנפגעים על רקע לאומני.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

כאלף השתתפו באזכרה לזרהום: "הוא שכב והם כבר ידעו שאינו מחבל"

כאלף בני אדם השתתפו אתמול באירוע אזכרה לזרהום בגינת הקווקזים (גן לוינסקי) בתל אביב, שארגנה הקהילה האריתריאית בישראל. הנוכחים, בהם כ-300 ישראלים, החזיקו תמונות של זרהום, הדליקו נרות ובכו. במהלך הארוע נישאו נאומים בשפה הטיגרינית, שבהם הביעה הקהילה בעיקר תדהמה לנוכח הארוע הקשה שהוביל למותו של זרהום.

"אני לא מאמין שזה קרה, זה לא יכול היה לקרות לכל אחד אלא דווקא להבטום, בגלל צבע עורו", אמר גווטום היילו, חבר ילדות של זרהום שהיה עמו בתחנת המרכזית בבאר שבע באותו ערב.

אירוע לזכרו של האריתראי הבטום זרהום, שנהרג בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע. גינת לוינסקי, תל אביב. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
האזכרה לזרהום, אתמול בגינת לוינסקי בדרום תל אביב/ראובן קסטרו

"התמונות שראיתי אחר כך לא ייאמנו. לא יכול להיות שיהיו תמונות כאלו בישראל. איבדתי חבר, איבדתי אח, אבל הנסיבות הן בלתי-נסבלות. הוא שכב שם והם כבר ידעו שהוא לא מחבל", הוסיף.

באשר להחלטה שלא להכיר לעת עתה בזרהום שקורבן פעולות איבה אמר היילו כי חברו הוא "קורבן שנאה בדיוק כמו כל היהודים שמתים עכשיו בפיגועים. אסור להבחין בין נרצח לנרצח".

אירוע לזכרו של האריתראי הבטום זרהום, שנהרג בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע. גינת לוינסקי, תל אביב. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
אירוע לזכרו של האריתראי הבטום זרהום, שנהרג בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע. גינת לוינסקי, תל אביב. אוקטובר 2015/ראובן קסטרו

אורית מרום, מארגון הסיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל (אס"ף) אמרה במהלך הטקס: "אנו מצפים שהמשטרה תמצה את הדין עם התוקפים, כי הם הזדהו והתראיינו לתקשורת".

"אנחנו דורשים מהמדינה לקחת אחריות ולהכיר בהבטום כקורבן פעולות איבה על מנת שמשפחתו תקבל פיצויים. פוליטיקאים רבים הביעו צער על שהיה אך המילים חייבות גם להיתרגם למעשים", דרשה.

(עדכון ראשון: 22:40)

אירוע לזכרו של האריתראי הבטום זרהום, שנהרג בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע. גינת לוינסקי, תל אביב. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
אירוע לזכרו של האריתראי הבטום זרהום, שנהרג בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע. גינת לוינסקי, תל אביב. אוקטובר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully