וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: אזרח אריתריאה שנהרג בלינץ' בבאר שבע מת מירי

20.10.2015 / 22:08

אם תוצאות נתיחת הגופה יגלו שהבטום זרהום נהרג כתוצאה ממכות, מבצעי הלינץ' יואשמו בהריגה. אם יוכח שהוא נהרג כתוצאה מירי, הם ייחקרו בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות או תקיפה

צילום: סרטוני חובבים, עריכה: גדי וינסטוק

גורמים רפואיים שטיפלו בהבטום זרהום, אזרח אריתריאה שנורה והוכה על ידי המון זועם שחשדו בו לכאורה כמחבל נוסף בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, מעריכים כי הוא נהרג מירי. סיבת המוות לא תשנה את עובדת מותו המיותר, אלא שהיא זו שתקבע באיזה חשד ייחקרו החשודים במעשה.

אם תוצאות נתיחת הגופה יגלו שהוא נהרג כתוצאה ממכות, מבצעי הלינץ' יואשמו בהריגה. אך אם יוכח שהוא נהרג כתוצאה מירי, הם ייחקרו בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות או תקיפה. רק לאחר קבלת חוות דעת על תוצאות נתיחת גופתו של זרהום, יזומנו חשודים לחקירה.

עוד בנושא:
מ"מ המפכ"ל על הלינץ' בבאר שבע: "התחלנו לזמן אזרחים לחקירה"
תיעוד: רגעי פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע
בעקבות התיעודים: מצ"ח תחקור בריחת חיילים חמושים מזירות פיגועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במשטרה מחכים לתוצאות הנתיחה. זרהום מוטל על הקרקע ללא רוח חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעות אלה מחכים במשטרה לתוצאות הנתיחה שלאחר המוות ומדגישים כי המכים ומבצעי הלינץ' יגיעו לחדרי החקירות וייחקרו בימים הקרובים. כמו כן, מוקדם יותר אמר ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, כי אזרחים הוזמנו למתן עדויות על מנת "להעמיד לדין ברור" אזרחים יהודים ש"נטלו את החוק לידיהם. "החל מאתמול אנחנו עוסקים באיסוף ראיות", אמר והוסיף כי "הזמנו אזרחים לעדויות".

לדברי סאו, האזרחים שהיו במקום חצו קו אדום. "היכן שאנחנו רואים שאזרחים נטלו את החוק לידיים, אנחנו נעמיד אותם לדין. ברור שיש תגובות טבעיות, אבל יש גם כללים ברורים וצריך להציב את הגבול – לא נאפשר פגיעה בעצורים ובבני מיעוטים. הוראות הפתיחה באש לא השתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר פיגוע הירי והדקירה, אוקטובר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
מצ"ח תסייע למשטרה לאתר חייל שתועד לכאורה משתתף בלינץ'. התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר הפיגוע/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

גם מצ"ח תצטרף לחקירת המשטרה ותחקור חשודים במעורבות בתקיפה. מצ"ח גם תסייע למשטרה לאתר חייל שתועד לכאורה משתתף בלינץ'. דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לשתי החקירות. באשר לסוגית החתירה למגע המצופה מחיילים כתב: "ההנחיה הקיימת לחיילים בכל מקום היא לחתור למגע ולהסיר את האיום גם כשהם נמצאים במקום אזרחי. זו הפקודה, זו רוח צה"ל – זה תפקידנו כמגני העם". תא"ל אלמוז כתב כי פיגוע הטרור בתחנה המרכזית בבאר שבע ביום ראשון האחרון הוא אירוע חמור. הוא ביקש לשלוח תנחומים למשפחתו של חייל גולני, סמל עומרי לוי, והחלמה מהירה לפצועים. דובר צה"ל אמר גם כי צה"ל מצר על מותו של האזרחי האריתריאי הבטום זרהום ומשתתף בצער המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully