וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שהשתתף בלינץ' בבאר שבע: "הייתי בטוח שהוא מחבל, הייתה מלחמה"

22.10.2015 / 11:19

רונן כהן מהשב"ס, שהיה מעורב בהרג הבטום זרהום, הביע חרטה: "מצטער, הייתי בסערת רגשות". לדברי סנגורו, "הלינץ' היחיד שהיה פה הוא תקשורתי, הגענו לשפל המדרגה". כל ארבעת החשודים, בהם גם סוהר שב"ס, שוחררו בתנאים מגבילים. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

רונן כהן, קצין השב"ס שעל פי החשד השתתף בלינץ' של האזרח האריתראי הבטום זרהום לאחר הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, הגיע הבוקר (חמישי) לדיון בבית משפט השלום בעיר. סנגורו של כהן, עורך הדין עידו פורת, סיפר כי מרשו הביע חרטה ואמר לו: "הייתי בטוח שהוא מחבל, הרגשתי כמו במלחמה. אני מצטער, הייתי בסערת רגשות". במהלך הדיון אמר כהן כי הוא מרגיש טוב.

לדברי בא כוחו של כהן, המשטרה עצרה אותו משיקולים לא עניינים. "זו ירידה לשפל המדרגה מצד משטרת ישראל. לצורך מה עצרו אותו? זה רק על מנת להראות את המשטרה עובדת. הלינץ' היחיד שהיה פה הוא התקשורתי", תקף.

לטענתו, "בשלב הירי הוא בטוח שהוא מחבל, ובזמן הזה המחבל האמיתי יורה בו. צריך לקחת את הדברים בפרופורציות. הוא מצר על העניין, הוא פעל כמו רובוט ובמצב נפשי קשה".

לקריאה נוספת:
אביו של מוחמד אבו חדיר: "למה לא הרסו את בתי הרוצחים של בני?"
המעורבים בהרג היהודי שנחשד כמחבל: חיילים שתגברו את המשטרה בבירה
פיגוע בבית שמש: מחבלים ניסו להיכנס לבית כנסת, דקרו - ונוטרלו

אנשי שב"ס החשודים בביצוע הלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע, בית המשפט באר שבע. אוקטובר 2015. שי מכלוף
"הוא גיבור, צריך לקחת דברים בפרופורציות". כהן מחוץ לבית המשפט/שי מכלוף

פורת ביקש להטיל צו איסור פרסום על שמו של כהן ולשחררו ממעצר בית. "כהן למה לשלוח למעצר בית? מה הפחד הגדול?", טען. בית המשפט נעתר לבקשה ושחרר את כהן בתנאים מגבילים. "מרגע שאותו אדם שכב על הרצפה מתבוסס בדמו, לא היה שום צורך למגיב לתרום את חלקו למעשה אלימות לאחר מכן. מצופה מכל אחד ואחד בחברה לשמור על צביונה כחברת מתוקנת שאינה הולכת אחרי סיסמאות כאלה ואחרות, גם אם מדובר בעת קשה ומורכבת חברתית, ביטחונית ופוליטית", קבע השופט.

שחר, אחיו של הקצין, אמר לאחר הדיון: "אחי הוא גיבור, הוא ניסה למנוע פיגוע. זאת בושה למדינה, הדבר הזה יגרום לאנשים לחשוב אם לנסות לעזור ולנטרל מחבל רק בגלל התקשורת. פשוט בושה מה שהולך כאן, להביא את אחי עם אזיקים זו בושה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תיעוד מהפיגוע בבאר שבע: אריתראי שנחשד כמחבל נורה ונפצע. צילום מסך
"פעל כמו רובוט". הירי בהבטום זרהום לאחר הפיגוע בבאר שבע/צילום מסך
"הספסל לא פגע באריתראי. מרשי היה בהיסטריה וראה מחזות נוראיים"

עו"ד שלום פיניאה, שמייצג דוד מויאל, אחד אחד האזרחים החשודים בלינץ', סיפר כי מרשו פעל בתנאים ששיבשו את שיקול דעתו. "הוא היה בהיסטריה נוראית. כולם היו בפאניקה. הוא שמע יריות מסביב וראה מחזות נוראיים – לא קל לפעול במצב כזה", אמר.

הוא הוסיף כי לטענת מרשו, "האדם היה חי והסתכל עליו. הוא חשש שהוא יקום ויזרוק רימון שיפגע בו. הוא (החשוד) היה ממניפי הספסל. אם תשימו לב בסרטון, הספסל לא פוגע באריתריאי". הוא הדגיש כי אין לשפוט אדם בתנאים כאלו: "ומה אם הייתה עליו חגורת נפץ? אם היה מדובר מחבל, לא היה מעצר והרעש התקשורתי הזה. הוא כבר שלושה ימים לא אוכל ושותה, הוא חי בחרדות".

החשודים בביצוע הלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע, בית המשפט באר שבע אוקטובר 2015. שי מכלוף
"אם הוא היה מחבל לא היה פסטיבל תקשורתי". שניים מהחשודים בלינץ'/שי מכלוף

מויאל אמר בקולו: "נקלעתי לסיטואציה לא נעימה, שאני מצטער עליה. אני במצב נפשי ירוד, אבל יהיה בסדר, מקווה שיהיה טוב".

בית המשפט הורה לשחרר בתנאים מגבילים את ארבעת החשודים, בהם גם סוהר שב"ס. על זהותו של האחרון הוטל צו איסור פרסום. האזרח הנוסף החשוד במעורבות בלינץ' הוא חנינה שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully