וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בבית שמש: מחבלים ניסו להיכנס לבית כנסת, דקרו - ונוטרלו

יוסי אלי ומשה שטיינמץ

22.10.2015 / 9:00

שני חשודים ניסו לעלות לאוטובוס ברמת בית שמש ונהדפו על ידי אזרחים, ולאחר מכן לבית כנסת. הם דקרו צעיר חרדי כבן 18 בכתפו ופצעו אותו באורח קל עד בינוני. שוטרים שהיו במקום ירו בהם, האחד מת והשני נפצע באורח קשה. הפצוע פונה להדסה עין כרם

צילום: צילומי חובבים, יותם רונן, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

גבר נפצע הבוקר (חמישי) באורח קל עד בינוני בפיגוע דקירה בבית שמש. שני המחבלים נוטרלו. מפרטים ראשונים עולה כי השניים ניסו לעלות לאוטובוס ונהדפו על ידי אזרחים, ולאחר מכן ניסו להיכנס גם לבית כנסת. אחד מהם דקר אדם בכתפו סמוך לתחנת אוטובוס. שני שוטרים שהיו במקום ירו בהם ופצעו אותם באורח אנוש. מאוחר יותר מת אחד מהם מפצעיו. המחבלים הם מחמוד גנימאת מצוריף ומקדאד אל-חיח מחברון, שניהם בני 20.

בשעה 07:53 נמסר למד"א מרחב ירושלים על צעיר שנדקר ברחוב יחזקאל הנביא ברמת בית שמש. חובשים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לצעיר חרדי כבן 18 במצב קל עד בינוני עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בבירה.

מחקירת המקרה עולה כי במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח על אדם חשוד ברמת בית שמש. שוטרים החלו לחפש באזור חשודים, ובמקביל התקבל דיווח על שני חשודים שניסו לעלות לאוטובוס הסעה של ילדים. כשצעקו לעברם בניסיון לברר את זהותם, השניים ירדו. לאחר מכן הם אותרו בסמוך לתחנת אוטובוס ברחוב יחזקאל הנביא. השוטרים הבחינו בהם בעודם דוקרים אדם בתחנה ירו לעברם ופגעו בהם. לטענת המשטרה, הם לבשו חולצה עם סמל של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם.

לקריאה נוספת:
"צעקו 'מחבל, מחבל'": יהודי שהתעמת עם חיילים נורה למוות בבירה
הפלסטיני שדרס למוות יהודי ליד חברון: זה לא פיגוע, חששתי לחיי
הלינץ' בבאר שבע: קצין שב"ס, סוהר ושני אזרחים נעצרו

פיגוע דקירה בבית שמש. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת האירוע בבית שמש, הבוקר/נועם מושקוביץ

מפקד תחנת בית שמש, סגן ניצב שלומי טולדנו, סיפר כי "החתירה למגע והירי המקצועי הביאו לנטרול של המחבלים ומניעת פגיעה בחפים מפשע". לדבריו, "אישה שזיהתה את הסיטואציה קראה לפלסטינים לרדת למטה (מהאוטובוס). השוטרים שהגיעו זיהו שני פלסטינים דוקרים אדם. הם ביצעו ירי מדויק ונטרלו את שניהם. לאחר הנטרול החשודים מנעו ניסיון פגיעה בשני חשודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ראש עיריית בית שמש: "קרה פה נס"

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול סיפר כי בעקבות הפיגוע יצטרכו בעירייה לבדוק את נושא החיכוך בין יהודים לערבים בעיר. "אנחנו נמצאים בעין הסערה, זה לא פשוט. יש באזור אתר בנייה גדול מאוד, נצטרך לעשות הערכה מחודשת איך להמשיך בעתיד", אמר.

פיגוע דקירה בבית שמש. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בבית שמש, הבוקר/נועם מושקוביץ

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר אבוטבול: "שנים על גבי שנים לא שמענו בבית שמש על מקרים כאלה, קרה פה נס גלוי, כנראה בזכות התפילה של הצדיקים שם. המשטרה הצליחה לנטרל את המחבלים לפני שעשו נזק חמור עוד יותר. לפני כמה ימים קיבלנו החלטה והצבנו נקודת משטרה שתספק אבטחה נוספת.

"נעשה ישיבת חירום בעירייה להיערכות מחודשת למצב. כנראה המדינה נכנסת לסוג מלחמה שמעולם לא התנסינו בה, שצריך להצמיד שוטר לכל תושב. קראתי כבר למי שיש לו נשק להתמגן בו. אני כראש עיר לא יכול להוציא את כל אלפי הערבים שעובדים פה - זה לא מציאותי ולא ריאלי", הוסיף.

פיגוע דקירה בבית שמש. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת האירוע בבית שמש, הבוקר/נועם מושקוביץ

שר העלייה והקליטה זאב אלקין אמר במשדר וואלה! NEWS לאחר הפיגוע: "אנחנו בהתמודדות מול הטרור וזה לא משנה איך קוראים לזה. ההתמודדות הזאת היא שונה ממה שהיה לנו באינתיפאדה השנייה. יש גם ארגוני טרור שלוקחים חלק בחגיגה. הפעולות מושפעות מההסתה שיש ברחוב הפלסטיני והערבי. אנחנו תמיד מזלזלים בעניין הזה כי התמודדנו בארגוני טרור, אבל היום אנחנו רואים שאווירת הסתה יכולה לגרום לבן אדם לקחת אקדח ולרצוח".

לדבריו, "הרחובות מלאים באנשי ביטחון ולכן רואים שהתגובות מהירות מאוד. אם רוצים לטפל בבעיה בטיפול שורש ולא רק לתת אקמול – צריך לטפל במוקדים של אותה הסתה. ההסתה שיוצאת מהרשות הפלסטינית, אבו מאזן, חברי כנסת ערבים, התנועה האיסלאמית. עד שלא נטפל בסיבות אלו – נראה עוד ועוד פיגועים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש נורה למוות גבר יהודי בירושלים לאחר ששני חיילים חשדו כי הוא מחבל. לטענתם, הוא תקף אותם באגרופים וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. הם ניסו להשתלט עליו באמצעות שוקר חשמלי, אך לאחר שכשלו, ירו בו והוא נהרג.

(עדכון ראשון: 08:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין שבו השתמש אחד המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע דקירה בבית שמש. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודת הזהות של אחד המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודת הזהות של אחד המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully