וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעקו 'מחבל, מחבל'": יהודי שהתעמת עם חיילים נורה למוות בבירה

משה שטיינמץ ויוסי אלי

22.10.2015 / 8:00

גבר שהתעמת עם שני חיילים שביקשו ממנו להתלוות אליהם בשל חשדם, תקף אותם באגרופים וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. השניים חשדו כי מדובר במחבל וירו בו למוות. "הוא היווה איום"

עריכה: גדי וינסטוק

גבר יהודי נורה אמש (רביעי) למוות ברחוב ירמיהו בירושלים, בשכונת רוממה שבמערב העיר, לאחר שנחשד כמחבל. מתחקיר ראשוני עולה כי הגבר עורר את חשדו של אזרח שאמר לחיילים במקום כי האחרון נראה לחוץ, שכן הוא עלה לאוטובוס בגבעת שאול כשהוא אוחז שקית ביד, התעמת עם הנהג לגבי מחיר הנסיעה ונראה מתוח.

שני חיילים עלו לאוטובוס וביקשו מהגבר להתלוות אליהם. לדבריהם הוא סירב, תקף אותם באגרופים וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. הם ניסו להשתלט עליו באמצעות שוקר חשמלי, אך לאחר שכשלו, ירו בו והוא נהרג. לפי אחת הגרסאות, דווקא ההרוג הוא שניסה תחילה לבקש מהחיילים להזדהות, בטענה כי הוא עצמו מאבטח.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הפלסטיני שדרס למוות יהודי ליד חברון: זה לא פיגוע, חששתי לחיי
הלינץ' בבאר שבע: קצין שב"ס, סוהר ושני אזרחים נעצרו
הימין נגד צמצום ביקורי יהודים בהר הבית; לשכת רה"מ: "אין הצעה כזו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע, הלילה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

זאב קשש, יו"ר איחוד הצלה שהגיע למקום, סיפר: "הייתי במהלך פגישה במשרדי איחוד הצלה ושמענו קולות ירי. יחד עם מתנדבים נוספים יצאנו לזירה. עוברי אורח סיפרו כי מדובר בניסיון לחטוף נשק מחייל שהיה בתחנת האוטובוס ובעקבות כך בוצע ירי לעברו. לאחר בדיקה נוספת התברר כי מדובר ביהודי, ולמרבה הצער נקבע מותו בזירה. צוותי זק"א ומשטרה פועלים בזירת האירוע".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
תומר כהן עד ראייה לירי ביהודי ברחוב ירמיהו בירושלים. טלי מאייר
"הוא חד משמעית התעמת עם החיילים". תומר כהן, שהיה עד לאירוע/טלי מאייר

"הוא התחיל להתעמת איתם ולא ויתר", סיפר תומר כהן, עד ראייה. "השתלטו עליו, הרחיקו אותו מהאנשים ומאחר שהוא לא שחרר, חיסלו אותו. אני לא יודע אם מדובר בערבי או ביהודי, אבל הוא חד משמעית התעמת איתם. הוא היווה איום. כשהוא קפץ על אחד החיילים, בנות פה צרחו 'מחבל, מחבל'. היה פה משהו מפחיד".

"מחזיקי הנשק צריכים לפעול ביתר שיקול דעת"

"הגעתי עם צוות זק"א לזירת הפיגוע. לכאורה, היה נראה לנו כפיגוע 'שגרתי' בימים אלו: ניסיון דקירה - והמחבל חוסל", סיפר יהודה משי זהב, יו"ר זק"א. "ביקשתי לכסות את הגופה בשקית שחורה. לאחר שהתבקשתי לטפל בגופה, ראיתי שמדובר ביהודי והיה טעות שחשבו שמדובר במחבל. מיד עדכנתי את המשטרה והחלפנו לשקית זק"א לבנה".

משי זהב הוסיף: "אנו נמצאים בימים של טרור ומוזנקים לכל זירת פיגוע. בבאר שבע הייתה טעות ונהרג חף מפשע וכן היום נלקחו חיי אדם בגלל טעות בזיהוי. אני פונה לכל מחזיקי הנשק לפעול ביתר שיקול דעת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אתמול נפצעו חמישה חיילים בפיגוע דריסה בסמוך לבית אומר שבגוש עציון, בכביש 60 המחבר בין הגוש לחברון. אחד מהם נפצע באורח קשה, שניים באורח בינוני ושניים באורח קל. כוחות גדולים של מד"א הגיעו למקום והעניקו טיפול רפואי לפצועים, כולם בשנות ה-20 לחייהם, ופינו אותם לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בירושלים. המחבל נורה על ידי כוחות הביטחון ונפגע באורח קשה.

מפרטים ראשונים עולה כי רכב ביטחון ומכונית פרטים נסעו לכיוון מוצב כרמי צור, וספגו יידויי אבנים בסמוך לבית אומר. בתגובה, ירדו חמשת החיילים מכלי הרכב ונדרסו. על פי דיווחים פלסטיניים, במקום התפתחו חילופי ירי בין פלסטינים למתנחלים.

(עדכון ראשון: 23:30)

יהודי נורה למוות ברחוב ירמיהו בירושלים. טלי מאייר
יהודי נורה למוות ברחוב ירמיהו בירושלים/טלי מאייר
יהודי נורה למוות ברחוב ירמיהו בירושלים. טלי מאייר
יהודי נורה למוות ברחוב ירמיהו בירושלים/טלי מאייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגבר היהודי שנהרג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully