וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין נגד צמצום ביקורי יהודים בהר הבית; לשכת רה"מ: "אין הצעה כזו"

22.10.2015 / 0:14

בעקבות הדיווח בוואלה! NEWS, דרשו חברי הבית היהודי מנתניהו התייחסות להצעה הישראלית לירדן ולרשות הפלסטינית. מגל: "לא נוכל לחיות עם זה כחלק מהקואליציה". בנט: "במזרח התיכון חולשה אינה מדיניות"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

חבר הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) דרש אתמול (רביעי) הבהרה מראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפרסום בוואלה! NEWS, לפיו ישראל הציעה לירדן ולרשות הפלסטינית להפחית את מספר המבקרים היהודים והלא-מוסלמים בהר הבית על מנת להרגיע את המצב. "אני לא מאמין שראש הממשלה הציע דבר כזה", אמר מגל במליאת הכנסת. "הוא גם אמר כאן, מעל הדוכן, שהם לא יקבלו דבר בתמורה לאלימות. אני לא מאמין שהוא יפגע בחופש הפולחן של היהודים, אבל אני דורש הבהרה מנתניהו שזה לא נכון, כי אנחנו כחלק מהקואליציה לא נוכל לחיות עם החלטה שכזו".

לפי מקורות ערביים, המלך עבדאללה ואבו מאזן דחו את המתווה בטענה כי הוא אינו מספיק. המגעים בין הצדדים התנהלו בשבועות האחרונים ונוהלו על ידי בכירים במערכת הביטחון וכן באמצעות שליחו המיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצחק מולכו.

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אוקטובר 2015. עמית שאבי, פול צלמים
בנט: "אינני מאמין שראש הממשלה הציע את זה"/פול צלמים, עמית שאבי

גם שר החינוך נפתלי בנט התייחס לדברים ואמר: "אינני מאמין שראש הממשלה הציע הצעה מעין זו, ולא תהיה הצעה כזו". לדבריו, "אם הטרוריסטים יצאו מהסבב הנוכחי עם הישגים, הסבב הבא יהיה רצחני יותר וכואב יותר. במזרח התיכון חולשה אינה מדיניות".

ח"כ נוסף במפלגה, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, הזכיר כי הצעה דומה כבר עלתה על הפרק בעבר, אולם נדחתה. "לפני שנים רבות הוצעה הצעה כזאת ובן גוריון דחה אותה מכל וכל, כך שאני בטוח שרוה"מ נתניהו ממחנה הימין לא הציע הצעות כמו להקטין את מספר היהודים המבקרים בהר הבית", אמר. "אנחנו לעולם לא נשלים עם ויתור כלשהו בריבונותנו על הר הבית".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי אין הצעה כזו: "לא היה ולא נברא".

(עדכון ראשון: 21:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שער יפו בעיר העתיקה, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
בן דהן: "לעולם לא נשים עם ויתור על הריבונות בהר הבית"/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully