וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה חוגגת: "ארה"ב תעצור אימונים בדרום ותסיר סנקציות"

13.6.2018 / 4:18

התקשורת הרשמית בפיונגיאנג דיווחה בהתלהבות על ההסכמות בין קים לטראמפ ומיעטה להזכיר את נושא הפירוז הגרעיני. לפי הדיווח, השניים קיבלו "בשמחה" זה את הזמנתו של זה לבקר בפיונגיאנג ובוושינגטון הבירה

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

שעות ארוכות לאחר תום הפסגה המשותפת לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולמנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, דיווחה הלילה (רביעי) סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה המבודדת, KCNA, על אודות ההסכמות בין שני המנהיגים מבלי להתייחס כמעט לנושא הפירוז הגרעיני.

לפי דיווח הסוכנות, הסכים האחרון להסיר את הסנקציות שהוטלו על המדינה עם התקדמות התהליך, בנוסף לסיפוק ערבויות ביטחוניות. טראמפ צוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית כמי שהבטיח זאת אחרי שהסכים גם להפסיק את התמרונים המשותפים עם קוריאה הדרומית.

עוד דווח בסוכנות הרשמית כי קים אמר לנשיא טראמפ בפגישתם כי על ארצו ועל ארצות הברית להתחייב להימנע מלהפוך אחת את השניה לאויבות, ולנקוט צעדים חוקיים כדי להבטיח זאת. עוד הוסיף קים כי על שתי המדינות לנקוט בדחיפות צעדים להפסקת כל פעילות צבאית עויינת ביניהן, וכי אם ארצות הברית תפעל לבניית אמון בינה לבין קוריאה הצפונית, גם היא תוכל להעניק מחוות של רצון טוב.

כמו כן, דווח כי השניים קיבלו זה את הזמנתו של זה לביקורים בפיונגיאנג ובוושינגטון הבירה. שני המנהיגים קיבלו את ההזמנות "בשמחה", נמסר בדיווח.

עוד בוואלה! NEWS:
יצא מהאפלה: בלי התחייבות על מועד לפירוז - קים הוא המנצח הגדול
רוזוולט, אייזנהאואר, ניקסון, טראמפ: בדרך לנשיא דגול חדש בבית הלבן?
החופים של מיאמי, מגדלים ואננס: סרטון השכנוע שהציג טראמפ לקים
הצהרת הפסגה בין טראמפ לבין קים: המסמך המלא
מאיומים - ללחיצת יד חמה: כש"איש הטילים" נפגש עם "הזקן הסנילי"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
עוד דווח בסוכנות הרשמית כי קים אמר לנשיא טראמפ בפגישתם כי על ארצו ועל ארצות הברית להתחייב להימנע מלהפוך אחת את השניה לאויבות, ולנקוט צעדים חוקיים כדי להבטיח זאת/רויטרס

במקביל, טראמפ אמר הלילה בראיון לרשת "פוקס ניוז" כי ארצות הברית לא תנהל משחקי מלחמה עם קוריאה הדרומית, בזמן שפיונגיאנג מנהלת בתום לב משא ומתן לפירוק מנשק גרעיני. "אנחנו לא ננהל משחקי מלחמה כל עוד אנחנו מנהלים משא ומתן בתום לב", אמר טראמפ.

לשאלת המראיין האם העלה הנשיא בפני מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און את האפשרות שיבקר בארצות הברית, ענה הנשיא האמריקאי כי הוא "חושב שבזמן הנכון, הוא ללא ספק יגיע לבית הלבן".

טראמפ וקים חתמו אתמול על הסכם הבנות, בתום הפסגה ההיסטורית שלהם בסינגפור, אם כי המסמך נתפס בעיקר כסמלי. טראמפ אמר כי קים מחויב ל"פירוז גרעיני מוחלט של חצי האי הקוריאני" - מונח שמשמעותו מעורפלת - אך הוסיף כי הסנקציות יישארו במקומן בשלב זה.

הוא אמר במסיבת עיתונאים שכינס אחרי החתימה כי משחקי המלחמה בדרום ייעצרו מאחר שהן "פרובוקציות יקרות", וכי הצפון הסכים לפרק אתר טילים אסטרטגיים, אף שאלו לא הוזכרו בהסכם עצמו אלא "הוסכמו בעל פה". טראמפ אמר כי ההסכם יחסוך כסף רב וכי הוא ישמח בשלב מסוים להחזיר את הכוחות האמריקניים מהדרום, אם כי אין לכך לוח זמנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארה"ב טראמפ מציג את מסמך ההבנות שעליו חתם עם קים, מנהיג צפון קוריאה, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ מציג את מסמך ההבנות בין המדינות, אתמול/רויטרס

טראמפ אמנם הכריז כי יפסיק את משחקי המלחמה "הפרובוקטיביים" בדרום, אך נראה שבסיאול ובצבא ארצות הברית עצמו לא עודכנו בכך. הדברים לא הוזכרו במסמך המסכם, אך טראמפ ציין הבנות נוספות שהושגו בעל פה בין הצדדים.

מלשכת נשיאותו של נשיא הדרום מון-ג'ה אין נמסר כי הממשלה עדיין מנסה לפרש את דבריו של טראמפ. "בשלב זה, אנחנו צריכים להבין מה הייתה המשמעות והכוונה האמתית בדבריו", נמסר. הנשיא עצמו, שהוביל את ההפשרה עם הצפון ותמך במגעיה עם וושינגטון, הבטיח שיתוף פעולה מלא כדי להביא ליישום ההסכם.

הוא שוחח עם טראמפ לאחר הפגישה במשך 20 דקות, אך בפירוט השיחה הרשמי לא הייתה התייחסות לאותם תרגילים צבאיים. גורם דרום קוריאני רשמי אמר כי בתחילה הוא סבר שטראמפ התבלבל. "הייתי בהלם שהוא אמר כי זאת פרובוקציה, ביטוי מאוד לא סביר עבור נשיא ארצות הברית", אמר הגורם, ששמר על עילום שם בשל רגישות הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully